Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan ulkoilu valjaissa

Vierailija
22.11.2019 |

Meiille ilmaantui orpo kissanpentu ja otimme sen hoiviimme. Ennen leikkausta se on ollut sisällä ja olen opettanut valjaisiin. Oppi heti ja käymme pari kertaa päivässä ulkona (vajaan tunnn). Asumme maalla, lähimmät talot parin sadan metrin päässämutta toki villieläinten uhka on. Kysymys: kärsiikö kissa jos se ulkoilee vain valjaissa loppuelämänsä (hyvinkin 20v)? Mies haluaa siitä ulkokissa, itse en. On niin paljon vihamielisyyttä kissoja kohtaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaksi vaan kun kerran maalla asutte.

Vierailija
2/11 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kärsi yhtään. Hienoa, että olet saanut sen opetettua valjaisiin. Meillä ei ole onnistunut, joten ulkoilee vain verkotetulla parvekkeella ja ihan onnellinen ja reipas kissa on. 

Ulkona on niin monia vaaroja ilkeiden ihmisten lisäksi. Ja onhan se oikeasti ikävää jos kissa käy naapureiden pihalla pissaamassa/kakkaamassa kukkapenkkeihin tai lasten leikkipaikkoihin. 

Leikkauttaminen auttaa kissaa itseään helpompaan elämään, ei pissi sisälle joka paikkaan. Ja muista rokotukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kärsi. Minulla ovat kaikki kissat olleet ulkona valjaissa kuin myös juoksunarussa tai isossa ulkoiluhäkissä. Saat kissasta niin myös seurallisemman. 

Vierailija
4/11 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tosi hyvä viedä valjailla ulkoilemaan, ja pitää muutenkin sisäkissana. Tärkeintä että kissa saa niitä virikkeitä ja huomiota sisällä, jakuulosta sieltä että vielä ulkoilutatkin hyvin. Meillä on ollut kissoja sisäkissoina niin että ollaan viety ulkoilemaan juuri valjailla, ja omassa pihassa on ollut vielä ulkoilu häkki, jonne kissat itse pääsevät ikkunasta ulkoilemaan halutessaan turvallisesti. Ulkona on irrallaan oleville kissoille kuitenkin paljon vaaroja: villieläimiä, häiriintyneitä ihmisiä ja liikennettä(joka ei tosi varmasti maalla ole niin suuri ongelma)

Uskon että kissallasi on hyvä olla sisäkissana👍👍

Vierailija
5/11 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kärsi. Minulla ovat kaikki kissat olleet ulkona valjaissa kuin myös juoksunarussa tai isossa ulkoiluhäkissä. Saat kissasta niin myös seurallisemman. [/quote

Juu. Kissa ehkä noin 4kk nyt ja ihmettelen, kuinka hyvin se tottui valjaisiin. Ekan kokeilun juoksi pitkin seiniä. Nyt tulee juosten luokse ja kehrää, kun ne puen. Olen niin monta kissaa menettänyt ihan maalla vapauden takia, että tätä en haluaisi. Miestä ahdistaa, kun kissa vaan väijyy eikä juokse kuin vinttikoira. Mielestäni meditatiivista tää kissan ulkoilutus :)

Vierailija
6/11 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet vastuullinen omistaja. Kissa ei ole edes maalla turvassa vaaroilta. Meidän kissat ovat satunnaisesti ulkoilleet valjaissa eivätkä kärsi, kun saavat tekemistä sisällä. Voithan myös rakentaa ulkoaitauksen.

Vierailija
7/11 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsii. Kissan reviiri on 1 km2. Ja mieluisin liikkuminen hämärän aikana. Mutta se hinta on lemmikin maksettava.

Vierailija
8/11 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu siitä ahdistuneesta miehestäsi. Mokomakin . . .

Vierailija
9/11 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.taas. kissa leikattu mutta mies ei suostu pitämään sitä sisäkissana. Olen itsekin muuttamassa pois. Olen tosi surullinen tuollaisesta vastuuttomuudesta. Kissa kulkee hyvin valjaissa mutta laiskuus estää pitämästä sisällä. Pitääkö minun ottaa se mukaani yksiöön?

Vierailija
10/11 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on vielä nuori ja sopeutuu kyllä yksiöönkin. Voit jatkaa ulkoiluttamista sielläkin ja jos on lasitettu tai verkotettu parveke, se tuo lisää tilaa ja virikkeitä. Asuntoon kannattaa hankkia kiipeilypuu ja tietysti leluja. 

Vierailija
11/11 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kärsi, mitä jos lisäksi rakennatte tarhan pihalle, jonne sisäänkäynti talosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi