Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä hitolla häätää hiiri(?) välipohjasta/seinän välistä?

Vierailija
22.11.2019 |

Parhaillaan järsii ylä- ja alakerran lattian välissä jotain, ihan älytön rouske kuuluu. Lattian/katon paukuttaminen ei auta kuin hetkeksi. Millä tuolta saa mitään edes häädettyä kun ei voi mitään ansojakaan tuonne mistään ujuttaa? Pelottaa että syö sähköjohdot poikki.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko ujutettua sinne rotanmyrkkyä? Sellaista joka tekee hiiren niin janoiseksi että lähtee etsimään ulkoa sitä vettä ja kuolee sit talon ulkopuolella. Tsemppiä! Nimim. viime yönä taas kuunnellut 1,5 h että jokohan se hiiri viimein löytää tiensä tuolta välikatosta poskelleni...

Vierailija
2/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pari hiirtä häätänyt suihkauttamalla jotain hajuvettä jostain sopivasta raosta seinän/katon väliin.  Ihmeen hyvin toimi, kumma kyllä.  Herkkänenäisinä ehkä oppivat karttamaan tuota "haisevaa" kohtaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pari hiirtä häätänyt suihkauttamalla jotain hajuvettä jostain sopivasta raosta seinän/katon väliin.  Ihmeen hyvin toimi, kumma kyllä.  Herkkänenäisinä ehkä oppivat karttamaan tuota "haisevaa" kohtaa :)

Eikö tuossa ole palovaara? Hajuvedet sisältävät usein alkoholin tyyppisiä aineita.

Vierailija
4/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYRKYTÄ!

Vierailija
5/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä saa häiritä, ne on kotihiiriä. Saathan sinäkin siellä asua.

Vierailija
6/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuonne kyllä minun tietääkseni saa mitään kautta myrkkyjä, ilman purkuhommia. Se varmaan kylläkin kohta tulee läpi tuosta katosta ainakin äänen perusteella, että siitähän sitten voin ujutella myrkyt. Olen myös alkanut epäilemään tuon mekkalan perusteella että kyseessä joku hiirtä isompi elukka :(

Auttaakohan ulos, sokkelin viereen viety ansa/myrkky mitään, poistuukohan ne tuolta seinien välistä sinne kerran päästyään? Kai ne jostain ruokaa hakee? En ole roskiskaapissa huomannut mitään hiiriin viittaavaa.

Ap

Vierailija
7/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut niitä elektronisia karkottimia? Niistä tuntuu olevan ristiriitaisia kokemuksia, jotkut sanoo ettei hiiret korvaansakaan lotkauta, toisilta on kadonneet naapuristakin sillä hiiret.

Vierailija
8/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut niitä elektronisia karkottimia? Niistä tuntuu olevan ristiriitaisia kokemuksia, jotkut sanoo ettei hiiret korvaansakaan lotkauta, toisilta on kadonneet naapuristakin sillä hiiret.

Olen kokeillut, ei vaikutusta

Ap

Vierailija
9/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitettiin hiirenloukku. piti vähän irrottaa seinää.

Vierailija
10/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta ulos laitettu ruoka, tai myrkky. Kyllä se pitää olla siellä missä ne hiiret rallaa.

Poraa reikä kattoon ja siitä loukku. Kun hiiret on kiinni niin sellainen sähkörasian kansi päälle kas kukaan ei huomaa mitään.

Vierailija
11/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jos et pääse sinne seinän väliin niin sit jonnekin talon ulkopuolelle, kyllä ne yleensä löytävät ne myrkyt. Siinä vaan se ongelma et sen voi löytää sit muutkin eläimet, esim. oravat. Eli se täytyy suojata niin ettei rottia suuremmat pääse käsiksi.

Meillä myös niitä Ötökkä-merkkisiä äänikarkottimia, luulin aluksi että toimivat mut viime aikoina ei ole enää siltä näyttänyt - siis KUULOSTANUT

Vierailija
12/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta ulos laitettu ruoka, tai myrkky. Kyllä se pitää olla siellä missä ne hiiret rallaa.

Poraa reikä kattoon ja siitä loukku. Kun hiiret on kiinni niin sellainen sähkörasian kansi päälle kas kukaan ei huomaa mitään.

Ei toi reiän teko oikein houkuta, nimittäin toi ”aktiivinen” kohta missä se on nyt kolmena iltana jyrsinyt on ihan keskellä olkkarin kattoa, oikein paraatipaikalla. Perkeleen elukat, ekaa kertaa näin rankka tapaus. Normaalisti on vaan kuulunut kun välillä kipittävät, ei ennen ole tuollaista järkkyä järsimistä/puremista kuulunut..

Ap

Vierailija
13/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis jos et pääse sinne seinän väliin niin sit jonnekin talon ulkopuolelle, kyllä ne yleensä löytävät ne myrkyt. Siinä vaan se ongelma et sen voi löytää sit muutkin eläimet, esim. oravat. Eli se täytyy suojata niin ettei rottia suuremmat pääse käsiksi.

Meillä myös niitä Ötökkä-merkkisiä äänikarkottimia, luulin aluksi että toimivat mut viime aikoina ei ole enää siltä näyttänyt - siis KUULOSTANUT

Semmoisen pitkän kapean putken päähän ajateltiin laittaa myrkky

Ap

Vierailija
14/34 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans viime päivinä kuulunut uudenlaista, kovempaa jyrsimistä, liikkeellä varmaan jo isompiakin otuksia :( Yäk!

Vierailija
15/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt laatikoita jossa on räpsyt sisällä, ei pääse muut kuin hiiret kun aukot laatikon sivulla ovat korkeintaan 22mm.Laatikon laitan sokkelin viereen, sinne ovat räpsyihin menneet.

Vierailija
16/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helistä avaimia. Ja sano tiukasti ei.

Vierailija
17/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla oraviakin. Meillä ainakin on niitä, ja kuumeisesti mietitään millä ne sais häädettyä. Auttaiskohan jos hommais aidon näköisiä leikki kissoja tai petolintuja talon liepeille? Onko joku kokeillut? 

Vierailija
18/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuluu "ihan älytön rouske" niin se on kyllä rotta. Asun maalla vamha rmt ja joka talvi hiiret juoksee taloon, jäävät sitten ulkona oleviin loukkuihin. Kyllähän nekin jyrsii rakenteita, mutta kun meille tuli eräs talvi taloon rotta, niin se oli kuin joku rouskuttaisi raakaa porkkanaa korvan juuressa. Hiiristä lähtee nopean vipellyksen ääniä ja vaimeaa jyrsimistä, rotta kirjaimellisesti rouskuttaa.

Vierailija
19/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa ole palovaara? Hajuvedet sisältävät usein alkoholin tyyppisiä aineita.

Mitä hourit? Miten se hajuvesi siellä palamaan rupeaisi?

Vierailija
20/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähti rouskuttaja ultraäänellä. Oli kyllä ikävä ääni.