Mä en tajua tuota Paula Vesalan vikinää!
Mikä siinä olemattomassa äänessä on hienoa? Lapsuudessani 70-luvulla menestyneillä naislaulajilla oli ÄÄNET. Paula Koivuniemi, Lea Laven, Taiska, Marion, Vicky Rosti jne.
Ei ne piipittäneet tuolla lailla.
Mikä tätä nykyaikaa vaivaa, että tollanen seiskan laulaja pääsee telkkuun esiintymään?
En tajua.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa nyt AV on siirtynyt Vesalaa. Pari vuotta sitten syvän vihan kohde oli Jenni Vartiainen. Sittemmin se on ollut Anna Puu. Vesala näköjään uusin haukuttava, vaikka Anna Puutakaan ei vielä ole kaluttu loppuun.
Mikähän siinä on, että kun joku suomalainen naislaulaja on vähänkin valokeilassa, niin tämä palsta alkaa oikein kilpaa haukkua? :D
Sinänsä mulle aika yks hailee, kuuntelen ihan erilaista musaa kuin mitä nää popparit tekee. Mutta jotenkin säälittää tällaiset palstalaiset jotka aina vaan kilpaa haukkuu. Kohde vaihtuu, haukut on samat.
En ole koskaan mollannut Vartiaisen ääntä.
Ja kuten aloituksessa kerroin tämä on Paula Vesalaa isompi ongelma. Nykyaika nostaa pinnalle surkeita naislaulajia, erityisesti Suomessa.
Onneksi esim. Almalla riittää ääntä.
Ai hitsi, Alman ääni on niin upea.
60-luvun naislaulajat olivat suuria taiteilijoita ja fantastisia laulajia: Laila Kinnunen, Tamara Lund, Carola. Tämän päivän tähdet huokailevat ja piipittävät pikkutytön äänellä. Sanoitukset ovat teksyvällistä ihmissuhdemömmöä. Tarvitseeko ihmetellä, ettei kukaan osta enää levyjä.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko ihmetellä, ettei kukaan osta enää levyjä.
Musat tulee nykyään eri formaateissa kuin levyiltä. Kukaan ole ostanut levyjä enää aikoihin. Ennen oli pakko ostaa levyjä.
Hyvä sovitus ja bändiltä esitys, siis tää sylvian joululaulu. Ihmettelen vaan tuon tapaa lausua sanoja, ihan kun noi olisi jotain leegopalikoita jotka loksautetaan yksi kerrallaan peräkkäin säkeistöön. Kuulostaa aika kulmikkaalta laulutavalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole lauluäänestä kiinni. Luettelemillasi naisilla oli hyvät lauluäänet, mutta entä sanoitukset ja itse musiikki lauluäänen takana?
'' Mä olen rotunainen, ihan hyvänlainen, en soita sulle suuta enkä hankalaakaan oooooo.. ''
Yäk.
Kaikki ovat oman aikansa lapsia. Maailma, aatteet, laulut ja laulujen sanoitukset sen myötä olivat ihan erilaisia tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis ihailen Paulaa sanoittajana, siitä ei ole kiinni, mutta tuo vikinälaulu on tuskaa, korvani vuotavat verta.
M U M M O L A ! Ä L Ä . R O P L A A . M U N . M U M M O L A A !!!!
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Paula Vesalan biiseistä, hän on tällä hetkellä paras suomalainen naisartisti. Hän tekee itse biisit ja sanoitukset. Sanoituksia varsinkin ihailen tosi paljon. Hänessä on myös jotain rikkimenneen karismaa ja se tekee hänestä mielenkiintoisen persoonan.
Miinusta tulee siitä, että olen kuullut monelta taholta hänen olevan ylimielinen ja tympeä ihminen. En tiedä onko se totta, mutta diivailu on vastenmielistä eikä hän nyt niin stara ole, että siihen olisi varaa.
Kannattaa suhtautua varauksella kirjoituksiin.
Ainakin tällä palstalla suurin osa näistä julkkishaukkumisista lähtee samalta koneelta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole lauluäänestä kiinni. Luettelemillasi naisilla oli hyvät lauluäänet, mutta entä sanoitukset ja itse musiikki lauluäänen takana?
'' Mä olen rotunainen, ihan hyvänlainen, en soita sulle suuta enkä hankalaakaan oooooo.. ''
Yäk.
No eipä nämä nykyisetkään lyriikat kovin kummoisia ole. Osa menee niin yli hilseen, että tajuaa välittömästi sanoja pantun jonoon pelkästää siksi, että täsmäävät melodian kanssa.
Älä droppaa mun tunnelmaa!
Ah miten älykästä!
Menneen talven lumia vesalat, puut ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko ihmetellä, ettei kukaan osta enää levyjä.
Musat tulee nykyään eri formaateissa kuin levyiltä. Kukaan ole ostanut levyjä enää aikoihin. Ennen oli pakko ostaa levyjä.
Omistan Carolan (cd-)levyn. Jokaikinen biisi on hyvä! Kuka nykytähti pystyy pukkaamaan ulos kerralla 10-12 hittiä? Laulajan ääni on Carolalla maaginen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Paula Vesalan biiseistä, hän on tällä hetkellä paras suomalainen naisartisti. Hän tekee itse biisit ja sanoitukset. Sanoituksia varsinkin ihailen tosi paljon. Hänessä on myös jotain rikkimenneen karismaa ja se tekee hänestä mielenkiintoisen persoonan.
Miinusta tulee siitä, että olen kuullut monelta taholta hänen olevan ylimielinen ja tympeä ihminen. En tiedä onko se totta, mutta diivailu on vastenmielistä eikä hän nyt niin stara ole, että siihen olisi varaa.
Kannattaa suhtautua varauksella kirjoituksiin.
Ainakin tällä palstalla suurin osa näistä julkkishaukkumisista lähtee samalta koneelta.
No eikä lähde. En ole haukkunut ketään muuta artistia. Jenni Vartiaista olen jopa puolustanut täällä olleissa haukkumaketjuissa.
Ja haluan edelleen korostaa, että nyt puhutaan isommasta ilmiöstä kuin pelkkä Vesala.
Ap
Vierailija kirjoitti:
60-luvun naislaulajat olivat suuria taiteilijoita ja fantastisia laulajia: Laila Kinnunen, Tamara Lund, Carola. Tämän päivän tähdet huokailevat ja piipittävät pikkutytön äänellä. Sanoitukset ovat teksyvällistä ihmissuhdemömmöä. Tarvitseeko ihmetellä, ettei kukaan osta enää levyjä.
Jenkeistä Nancy Sinatra.
Ja Englannin naislaulajat ihan 2000-luvullakin, omat suosikkini Amy Winehouse ja Adele.
Tällaisen laulun kuuntelusta jo maksankin.
Luettelit juuri naisia jotka eivät ole yhtään niin hyviä laulajia kuin Vesala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk.
Kaikki ovat oman aikansa lapsia. Maailma, aatteet, laulut ja laulujen sanoitukset sen myötä olivat ihan erilaisia tuolloin.
Vähän epäreilua arvostella 40v vanhan laulun sanoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Luettelit juuri naisia jotka eivät ole yhtään niin hyviä laulajia kuin Vesala.
Onko sulla korvat???
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että minä en pysy yhtään kärryillä Vesalan sanoituksissa. Ne on olevinaan hienoja ja syvällisiä, mutta pääasia taitaa olla, että riimit on kunnossa. "Oot mun nouseva aurinko ja mun ainoa kotimaa" "Jos ei rakkaus tuu niin jotenkin siihen kaikki samaistuu" "Mä oon nähny kuinka susta moukaroidaan hakkelusta tatamiin". Jne jne jne.
Pikkutytön ohut ääni, ei kokeneen laulajan.
Vierailija kirjoitti:
Älä droppaa mun tunnelmaa!
Ah miten älykästä!
Vesalan sanoittama Rakkauslaulu (Johanna Kurkelan esittämä) on valittu useammassakin äänestyksessä Suomen parhaaksi rakkauslauluksi.
Hienot sanat on myös Lautturissa.
Tuo Älä droppaa on tehty leffaa varten.