Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tajua tuota Paula Vesalan vikinää!

Vierailija
22.11.2019 |

Mikä siinä olemattomassa äänessä on hienoa? Lapsuudessani 70-luvulla menestyneillä naislaulajilla oli ÄÄNET. Paula Koivuniemi, Lea Laven, Taiska, Marion, Vicky Rosti jne.
Ei ne piipittäneet tuolla lailla.
Mikä tätä nykyaikaa vaivaa, että tollanen seiskan laulaja pääsee telkkuun esiintymään?
En tajua.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paula Vesalan vahva karisma - hän esiintyy aina tunteella.

Mikä karisma?

Näkkileivän karisma. 

Jos sopii, niin vaihdan tilalle hapankorpun.

Vierailija
22/79 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa arvostella sillä se on:

"korkeakoulutettu aikuinen nainen, yrittäjä ja äiti. ’Pysyisit musiikissa’; olen koulutukseltani dramaturgi ja näytelmäkirjailija, teen myös näyttelijäntöitä!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole lauluäänestä kiinni. Luettelemillasi naisilla oli hyvät lauluäänet, mutta entä sanoitukset ja itse musiikki lauluäänen takana? 

'' Mä olen rotunainen, ihan hyvänlainen, en soita sulle suuta enkä hankalaakaan oooooo.. ''

Yäk.

Nyt kun sä sen sanot. Niin ihan kaikki on lauluäänestä kiinni. Hyvällä lauluäänellä voi laulaa vaikka puhelinluetteloa (Samuli Edelmann vois laulaa mulle), mutta onnettomalla vikinällä saa pilattua jopa Sylvian joululaulun tasoisen komean kappaleen.

Juu, sääli ettei haber ole mukana. 

Haa!! ...ber onkin seuraavassa jaksossa. 

Vierailija
24/79 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa nyt AV on siirtynyt Vesalaa. Pari vuotta sitten syvän vihan kohde oli Jenni Vartiainen. Sittemmin se on ollut Anna Puu. Vesala näköjään uusin haukuttava, vaikka Anna Puutakaan ei vielä ole kaluttu loppuun.

Mikähän siinä on, että kun joku suomalainen naislaulaja on vähänkin valokeilassa, niin tämä palsta alkaa oikein kilpaa haukkua? :D

Sinänsä mulle aika yks hailee, kuuntelen ihan erilaista musaa kuin mitä nää popparit tekee. Mutta jotenkin säälittää tällaiset palstalaiset jotka aina vaan kilpaa haukkuu. Kohde vaihtuu, haukut on samat.

Vierailija
25/79 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole lauluäänestä kiinni. Luettelemillasi naisilla oli hyvät lauluäänet, mutta entä sanoitukset ja itse musiikki lauluäänen takana? 

'' Mä olen rotunainen, ihan hyvänlainen, en soita sulle suuta enkä hankalaakaan oooooo.. ''

Yäk.

No kyllä "Tumma nainen" oli aika mahtipontisen ihana Lea Lavenin tulkitsemana. Ja oli muitakin. Nyt on kyse äänestä. Karismaa löytyy Leasta. Ja nuo nyt olivat tuon ajan genreä, nyt on toisin. Nyt honotetaan hennolla piipitysäänellä, ja kaikki toistensa kopioita. Alma on mahtava poikkeus. Kikka oli aikaansa edellä, tuon äänensä kanssa. Mutta oli kyllä niin suloinen. Ja entäs Armi Aavikko, tuntui että se hajoaa pirstaleiksi hetkenä minä hyvänsä.

Anna Puukin samanlainen heiveröääni, mutta niin vaan aina venlat sun muut pystit kainalossa.

Se täytyy myöntää, että Vesala tekee loistavia sanoituksia. Lauluääntä ei ole. Mira Luoti laulaa paljon paremmin. Hienosti toimi yhteistyö, molemmat osasivat oman juttunsa.

Mira Luoti ei todellakaan laula paremmin. Hänen laulunsa kuulostaa karaokelta. Oletko kuuro?

Bändinä täydensivät toisiaan, yksinään en niin välitä kummastakaan artisista.

Vierailija
26/79 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa nyt AV on siirtynyt Vesalaa. Pari vuotta sitten syvän vihan kohde oli Jenni Vartiainen. Sittemmin se on ollut Anna Puu. Vesala näköjään uusin haukuttava, vaikka Anna Puutakaan ei vielä ole kaluttu loppuun.

Mikähän siinä on, että kun joku suomalainen naislaulaja on vähänkin valokeilassa, niin tämä palsta alkaa oikein kilpaa haukkua? :D

Sinänsä mulle aika yks hailee, kuuntelen ihan erilaista musaa kuin mitä nää popparit tekee. Mutta jotenkin säälittää tällaiset palstalaiset jotka aina vaan kilpaa haukkuu. Kohde vaihtuu, haukut on samat.

En ole koskaan mollannut Vartiaisen ääntä.

Ja kuten aloituksessa kerroin tämä on Paula Vesalaa isompi ongelma. Nykyaika nostaa pinnalle surkeita naislaulajia, erityisesti Suomessa.

Onneksi esim. Almalla riittää ääntä.

Vierailija
27/79 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos esim. Adelella olisi Paula Vesalan ääni. Se ei pääsis Englannissa edes kuoroon laulamaan.

Vierailija
28/79 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yäk.

No kyllä "Tumma nainen" oli aika mahtipontisen ihana Lea Lavenin tulkitsemana. Ja oli muitakin. Nyt on kyse äänestä. Karismaa löytyy Leasta. Ja nuo nyt olivat tuon ajan genreä, nyt on toisin. Nyt honotetaan hennolla piipitysäänellä, ja kaikki toistensa kopioita. Alma on mahtava poikkeus. Kikka oli aikaansa edellä, tuon äänensä kanssa. Mutta oli kyllä niin suloinen. Ja entäs Armi Aavikko, tuntui että se hajoaa pirstaleiksi hetkenä minä hyvänsä.

Anna Puukin samanlainen heiveröääni, mutta niin vaan aina venlat sun muut pystit kainalossa.

Se täytyy myöntää, että Vesala tekee loistavia sanoituksia. Lauluääntä ei ole. Mira Luoti laulaa paljon paremmin. Hienosti toimi yhteistyö, molemmat osasivat oman juttunsa.

Mira Luoti ei todellakaan laula paremmin. Hänen laulunsa kuulostaa karaokelta. Oletko kuuro?

Bändinä täydensivät toisiaan, yksinään en niin välitä kummastakaan artisista.

Arvostelin vain ääntä, mikä on Miralla vahvempi. Laulutapaansa voi muuttaa, eli karaoketyyli pois, niin ok. Paulan ääni on heikko. Ei Mirakaan mikään huippu ole, keskitasoa, mutta Paulaa parempi on. Ja huomattavasti karismaattisempi, ja ehdottomasti kauniimpi kuin Paula. Kauneus mainittu, koska liittyy karismaan, esiintyjän ulkomuotoon jne. eduksi aina. Artisti on kokonaisuus.

Vierailija
29/79 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesala, Vartiainen ja Puu on äärettömän tylsiä artisteja tylsillä biiseillä. Varsinkin Jenni upealla äänellään on jämähtänyt huokailemaan kappaleitaan jotka kaikki kuulostavat aivan samalle.

Vesala on liian tekotaiteellinen ja Anna Puu yrittää ihan liikaa, on vaan aivan liian tavanomainen ilman mitään särmää ollakseen kiinnostava artisti. Aatelkaa jos näistä tehtäisiin tyttöbändi🙈

Esim. Alma ja Ellinoora erottuvat erilaisella äänellää ja luontevalla omalla persoonallaan.

Vierailija
30/79 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman minä huomannut. Säälittävää :D

Vierailija
31/79 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut vain elämää koskaan, mutta mielipiteeni Vesalasta. (sekä Sannista) Yllättävän hyviä sanoituksia, ja sanat ovat minulle tärkeitä. Huonot lyriikat pilaavat hyvän melodian. Eikä Vesalan ääni edes ole pahimmasta päästä. Anna Puun hinkuminen on hirveää puhumattakaan Sannista! Minäkin laulan paremmin kuin Sanni. Ja osaisin tehdä parempia sanoituksia.

Vierailija
32/79 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut vain elämää koskaan, mutta mielipiteeni Vesalasta. (sekä Sannista) Yllättävän hyviä sanoituksia, ja sanat ovat minulle tärkeitä. Huonot lyriikat pilaavat hyvän melodian. Eikä Vesalan ääni edes ole pahimmasta päästä. Anna Puun hinkuminen on hirveää puhumattakaan Sannista! Minäkin laulan paremmin kuin Sanni. Ja osaisin tehdä parempia sanoituksia.

Jäämme odottamaan ensisinkkuasi. 

Vierailija
33/79 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä: minäkin kaipaan vahvaäänisiä suomalaisia naislaulajia. Kaija Koolla on kiva ääni mutta Kaija vähän toistaa itseään.

Vierailija
34/79 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni on surkea honottaja, matkii Irwiniä xD

Puu on ärsyttävä minäminäminäminä.....

Jenni Vartiainen huokailee ja hönkii.

Vesala kimittää, Miraa en ole kuunnellut.

Alma on yks tusinatuote, karsea tyyli ja ne kusenväriset hiukset hänestä uniikkia tai erikoista tee.

Eveliinan esiintyminen on kuin seuraisi oman elämänsä poptähteä lähiöräkälän karaokessa.

Sitten mikä lie Bess, joka taas matkii muita ja yrittää shokkiväritukalla olla jotenkin erikoinen ja uniikki, kuten Alma.

Mutta kuuntelenkin Rammsteinia, Soilworkia, Amorphista yms.

Vierailija
35/79 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiinnostusta tehdä, mutta jos tekisin niin olisi se parempaa kuin Sannin vinkuminen. Netflix sarjoja syön purkista.

Vierailija
36/79 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiinnostusta tehdä, mutta jos tekisin niin olisi se parempaa kuin Sannin vinkuminen. Netflix sarjoja syön purkista.

Niin tekisitkii.

Vierailija
37/79 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesala osaa kyllä pohjimmiltaan laulaa kuten esim. sanni, anna puu tai vaikka eveliina. Jokaisella noista on kuitenkin jotain piirteitä jotka estää sen "wow" efektin jonka jotkut todella taitavat laulajat saa aikaan.

Esim. vesalalla on aika tavallinen ja ohut ääni, eveliinan skaala ja tekniikka tuntuu olevan kapeat ja riittävät just ja just siihen mitä tuo esittää normaalisti. Sanni on periaatteessa jopa hyvä mutta sillä on se ihme nariseva laulutyyli ja ainakin omaan makuuni sanoituksetkin on kuin teiniltä eikä näin viisikymppistä hirveästi kosketa.

Lisäksi nykylaulajat luottaa vähän liikaakin teknisiin korjailuihin eli livenä nuo kuulostaa ihan erilaiselta kuin levyltä kun nuo on tottuneet siihen että kyllä ne studion tyypit sitten korjaa jos ei laulu ole kuin vähän sinnepäin. 

Vierailija
38/79 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paulan sanoitukset on joskus hyviäkin mutta ääni. Ei sovi laulamaan mitään vaativaa. Upeaääniset naislaulajat on harvassa. Ja jos et saa hyvää biisiä etkä itse osaa sitä tehdä niin pimentoon jäät. Joskus tosin siitä huolimatta tässä soittolistojen maassa.

Vierailija
39/79 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula on mahtava, ihana!

Vierailija
40/79 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paula on mahtava, ihana!

Itserakas ja tekotaiteellinen se on. Keisari uusissa vaatteissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi