Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan sen tunteen; olet aloittanut uuden työn tosissasi, mutta jo pian tahtoisit vain lopettaa

Vierailija
22.11.2019 |

Sana on vapaa. Mistä tunne sai alkunsa? Miten ratkaisit tilanteen? Mitä ajattelet siitä jälkikäteen? Tai onko asia kenties ajankohtainen?

AP luuli saaneensa lottovoiton, mutta niin sanottua uuden työn kuherruskuukautta ei tullut lainkaan. Työssä ilmeni ikäviä piirteitä, absurdeja tavoitteita, kökköjä työtapoja ("uudistus" on, woohoo, taas yksi uusi exceli ylläpidettäväksi), ja työtehtäviä tulee joka tuutista sellaisella tahdilla, että olen vapaa-ajallakin joko fyysisesti tai henkisesti poissaoleva. Olen tavoitteellinen ihminen, mutta haaveilen, että voisin muutaman kuukauden ihan vaikka täyttää sämpylöitä, jotta työssään saisi taas kokea iloa ja onnistumista.

Koeaikapurun ehdot täyttyvät. Inhottaa vain muiden mahdollinen asenne. Harva tullee ymmärtämään asian oikeaa laitaa. On helpompaa osoittaa sormella minua, "sen pää ei vaan kestänyt", "se ei sovi tänne" tai "mitä hemmettiä se luuli saavansa, ei me mitään kiiltävää lasikonttoria luvattu haastattelussa". Ja tulevien työnantajien on helppo ajatella, että minulle ei riitä mikään, ei kannata ottaa.

Haluan vaikka ihan neutraalin työn. Sellaisen, jonne aamulla väsyttää mennä ja kello 14 mielessä alkaa pyöriä päivän kauppalista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heität vaan verkkoja vesille ja etsit sopivampaa. Ei sen kummempaa.

Vierailija
2/5 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kuuntelet itseäsi, älä välitä muiden mielipiteistä ja lähde pois tuollaisesta työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne kuin aloittajalla. En kuitenkaan haluaisi luovuttaa.

Vierailija
4/5 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna koittaisin sinnitellä ja etsiä sivussa toinen työpaikka. Tyhjän päälle hyppäämistä en suosittele. Itse olen hieman samassa tilanteessa, ja verkkoja on nyt mulla useita vesillä. Toivon vaan että johonkin vielä tärppää.

Vierailija
5/5 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä koeaika sulla on ja paljonko siitä on mennyt? Näkisin kaksi vaihtoehtoa

Jos olet ollut vasta muutaman kuukauden, ja olet varma että paikka on toivoton, lähdet heti ja jätät työn kokonaan pois cvstä. Muutaman kuukauden työttömyys on helpompi selittää kuin parin kkn työpätkä.

Jos et ole ihan varma onko työ niin huono kuin arvelet, olet koeajan loppuun ja varmistut siitä ettei tuo ole sun paikka. Ja joko irtisanoudut koeajan nojalla, tai alat etsiä uutta työtä. Silloin voit jättää työn cvhen ja selittää kuinka halusit yrittää, mutta työ vain ei ollut sinulle sopivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi