Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Onhan tuo Hanna sellainen porvarisrouva eli tarkoitan, että hän on monessa mielessä hyväosainen, mutta minusta hän on vaikuttanut kuitenkin aina aidosti myönteiseltä ihmiseltä.

Vierailija

No, ehkä vaan itse kasvoit aikuiseksi ja tajusit koko homman pinnallisuuden?

Koko blogimaailmahan perustuu siihen. Varsinkin nämä, joissa ollaan kauniita ja nuoria ja sitten saadaan pikkulapsia, jotka puetaan yhteistyökuvion kamppeisiin. Sitten ne lapset kasvavata ja sanovat, että musta et saatana julkaise yhtäkään kuvaa, kiusataan ihan tarpeeksi jo nykyisistä.

Itse seurasin aikanaan "Kaunis pieni elämä" -blogia, koska hän eli samaa elämäntilannetta. Toki tajusin sen ihan omituiseksi hötöksi, mutta kuitenkin halusin samastua siihen ihanaan pastellielämään, jossa mies olikin aivan yhtäkkiä lounastunnilla lbusinesspalaverien lomassa leiponut sämpylöitä sillä aikaa kun äiti oli reippailemassa ulkona ja keräämässä pajunkissoja ja samalla askartelemassa kanaverkosta jotain todella ihanaa sisustusjuttua.

Kun nyt luen tuota, niin myötähävettää. Toinen oli tämä Anana, joka oli mulle kuin joku äiti-idoli kauniine lapsineen ja ompeluksineen.

Nyt ne ovat ylivalottuneita kuvia geneerisistä kodeista ja muotivaatteisiin puetuista lapsista muotinukkeina, ei sen enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo Hanna sellainen porvarisrouva eli tarkoitan, että hän on monessa mielessä hyväosainen, mutta minusta hän on vaikuttanut kuitenkin aina aidosti myönteiseltä ihmiseltä.

Niin minäkin ajattelin ennen, mutta jokin jutussa on vinossa. Syön hatullisen pashaa jos maalaamansa kuva on totta. Eikös tuolla joku aiemmin kertonutkin ikävästä kohtaamisesta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän uusi kotinsa on kyllä kaiken hehkutuksen arvoinen. Kertakaikkiaan upea!

Minustakin näyttää upealta ja sitä suuremmalla syyllä ihmettelen keittiöremonttia tuohon taloon. Mielestäni järjen köyhyyttä ja epäekologisuuden huippu purkaa uusi italialainen laatukeittiö ja tehdä tilalle uusi, ei-niin-laadukas keittiö. Ymmärrän toki, että oma maku voi olla erilainen, mutta eikö esim. pelkkä saarekkeen muokkaaminen olisi riittänyt aluksi ja isompi remontti joskus vuosien päästä, kun se kalusteiden kunnon puolesta on ajankohtainen? Jos on kyseessä ns. loppuelämän koti, niin varmasti se nytkin rakennettava keittiö tullaan vuosien(/-kymmenten) saatossa uudistamaan.

Täysin samaa mieltä. Olen seurannut tätä talohehkutusta, itsellä myös vastaavan tyyppinen kivitalo. En ole viitsinyt tätä blogissa kommentoida, mutta minusta nuo mitä ovat tuolle talolle tehneet ovat ihan suoraan sanoen raiskaus. Talo edustaa omalle lajityypilleen aika reippaan modernia arkkitehtuuria, jota tulisi kunnioittaa. Jos haluaa jenkkityylisen talon, ostaa sellaisen, eikä väkisin väännä upeaa modernia kivitaloa sisältä täysin arkkitehtuurinsa vastaiseksi. Surullista katsottavaa ja  myös todellinen epäekologisuuden huippu, vaikka itse en mikään ekoihminen olekaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minustakin näyttää upealta ja sitä suuremmalla syyllä ihmettelen keittiöremonttia tuohon taloon. Mielestäni järjen köyhyyttä ja epäekologisuuden huippu purkaa uusi italialainen laatukeittiö ja tehdä tilalle uusi, ei-niin-laadukas keittiö. Ymmärrän toki, että oma maku voi olla erilainen, mutta eikö esim. pelkkä saarekkeen muokkaaminen olisi riittänyt aluksi ja isompi remontti joskus vuosien päästä, kun se kalusteiden kunnon puolesta on ajankohtainen? Jos on kyseessä ns. loppuelämän koti, niin varmasti se nytkin rakennettava keittiö tullaan vuosien(/-kymmenten) saatossa uudistamaan.

Täysin samaa mieltä. Olen seurannut tätä talohehkutusta, itsellä myös vastaavan tyyppinen kivitalo. En ole viitsinyt tätä blogissa kommentoida, mutta minusta nuo mitä ovat tuolle talolle tehneet ovat ihan suoraan sanoen raiskaus. Talo edustaa omalle lajityypilleen aika reippaan modernia arkkitehtuuria, jota tulisi kunnioittaa. Jos haluaa jenkkityylisen talon, ostaa sellaisen, eikä väkisin väännä upeaa modernia kivitaloa sisältä täysin arkkitehtuurinsa vastaiseksi. Surullista katsottavaa ja  myös todellinen epäekologisuuden huippu, vaikka itse en mikään ekoihminen olekaan.

Täsmälleen näin!👍
Myös sisustus muutoinkin on aivan päinvastaista talon tyylille, krääsää.
Mutta kun on lusikalla annettu... On vastannut hämmästelyihin upean liuskekivetyksen korvaamisesta tekonurmella, että ei vaan ymmärrä liuskekiviä?! Rahaa on muttei unssiakaan tyyliä. Toisaalta, näkeehän sen sekä miehen että Hannan ulkoisesta olemuksestakin. Tällaiset ihmiset toimivat juuri noin kun hekin ovat tehneet; kauhealla hosumisella muutellaan isoja kokonaisuuksia, jaksamatta asua hetki ja nähdä millaiseksi arjen tarpeet muodostuu, ja kuinka uusi koti mahdollisesti sellaisenaan olisi niihin vastannut. Mut ei, vaan sen sijaan KULUTUSBILEET! 🙄

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea talo! Tietääkö joku minkälaista aluetta tuo on, taitaa olla naapurit ihan lähellä?

Todella ihanaa ja rauhallista aluetta, siellä on myös isot tontit.  Kauniaisissa on myös Suomen alhaisin veroäyri, joten se kertoo, että äveriästä porukkaa asuu siellä. Upeasta paikasta ovat talon ostaneet.

Onko tontti muka iso, jos joka ikkunasta näkyy naapureiden rakennuksia?

Vierailija

Tulee vähän mieleen sellainen jenkkityyli, että kaikki pitää olla siellä omalla ranchilla koska muualle on pitkä automatka motarilla. Mutta kai Kauniainen on samaa Suomea kuin muukin maa siinä mielessä, että lapset kulkevat itse pyörillä ja kävellen kouluun, harrastuksiin ja kavereille lähelle. Uimahallit, kirjastot, luistinradat löytyvät omasta naapurustosta? Joukkoliikennekin toimii täällä.

Vierailija

Kun uudesta talosta käy ilmi että sisustus ja pihasuunnitelmat sujuu samalla taito- ja tyylitasolla kuin muoti, mikä on Hannan koulutus, työ ja ammatti? Ikinä kuullut niistä mainittavan🤔

Vierailija

Kävin katsomassa kotikuvia ja onhan ne kalusteet melkoisia. Ruokailu- ja sohvapöytä maskuliinista puujärkälettä silti koristeluin, samettiset tuolit puolestaan mustilla siroilla tikuilla seisovia. On kuivakukkaa ja sadan tuuman telkkua keskeisimmällä paikalla seinällä. Krumeluurinen halpiskattokruunu. Melkoinen sekametelisoppa, tai lihapullat hajuvedellä. Ainoa ympäristön tyyliin sopiva on sohva. Eri tyylejä voi ja kannattaa yhdistellä mutta tuo ei oikein ole se tapa, kokonaisuus on epätasapainoinen ja näyttää kuin prinsessaleikkien ja metsurin tavarat olisi yhdistetty.

Vierailija

Looginen jatkumo, kun sisälläkään ei ole mitään elollista vihreää, hävitettäköön se siis kiireen vilkkaa pihaltakin! Ajatuksella suunnitellut ja sijoitetut kauniit pensaat, puut ja ruoho hus pois ja tilalle poreamme ja jalitsukenttä. 🤣
Onko kukaan siellä kommenteissa kysynyt miksi ylipäänsä halusivat omakotitaloon kun piha on rasite jota pitää samoin tein alkaa muokkaamaan sisätilaa muistuttavaksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Millainen koiranpentu on tulossa taloon?

Partaisella ja läpeensä tatskatulla täytyy olla rotikka, jotta sokeakin havaitsee alleviivatun ja huutomerkitetyn miehekkyyden.

Vierailija

Ohoh, piha näyttääkin aika pieneltä? Tai sitten kuva hämää. Samaa mieltä kyllä, katsoisin ja miettisin kesän yli että miltä piha vaikuttaa. Talo on kyllä ihana ja kiva että hän esittelee sitä niin avoimesti.

Hannalle myös plussaa siitä että vastaa aina ystävällisesti kommentteihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni nykyinen keittiö on paljon hienompi ja käytännöllisempi, vaikkei ihan omaa makuani edustakaan. Vanha keittiö oli ihan kauhea. Olkoot suuniteltu moderni kokonaisuus koko talon kannalta, mutta eiköhän jokainen osta talonsa oman tilanteensa ja tarpeensa mukaan ja muokkaa siitä sellaisen kuin haluaa ja tarvitsee. Jos hekin ovat kokeneet keittiön epäkäytännöllisenä. Itsekin olisin ihan ensimmäisenä remontoinut sen. Nykyinen on lapsiperheeseen paljon sopivampi. Jos joskus myyvät kotinsa niin uusi ostaja sitten renontoikoot uuden avaruuskeittiön halutessaan.

Tyylejä on monenlaisia ja itse olen pitänyt Hannan klassisesta tyylistä. Jotkut tykkäävät valkoisesta ja beigestä, toiset värikkäistä kodeista. Onhan muun muassa Facebookin moderni ja skandinaavinen koti -ryhmässä jatkuvasti valitusta siitä etteivät kodit ole persoonallisia ja värikkäitä vaan kaikki on valkoisia ha kaikissa samat klassiset kalusteet kuten hayn tai virran tuoleja tai string hyllyjä. Entäs jos kyseisen kodin asukas nyt vain sattuu tykkäämään niistä ja viihtyy kodissaan. Miksi pitäisi olla riemunkirjavat sohvat ja verhot että koti olisi persoonallinen. Kukin rakentakoot kotinsa sen mukaiseksi kun itse haluaa ja siitä tykkää. Ja jos on varaa arvostella muiden koteja niin laittakaa jokainen omasta kodistaan kuvat tänne ja voimme arvostella kuinka tyylikkäitä ne ovat.

Vierailija

Talo hieno. Uusitussa keitiössä liikaa ovia, näyttää kirjahyllylle ne kaapistot. Jotenkin tunkkaista vaaleaa beigeä seinät vähän joka huoneessa, sellaista mummokalsarin värimaailmaa. Jokainen teekee tietenkin omaa silmää viehättävän kodin. (sivusta)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni nykyinen keittiö on paljon hienompi ja käytännöllisempi, vaikkei ihan omaa makuani edustakaan. Vanha keittiö oli ihan kauhea. Olkoot suuniteltu moderni kokonaisuus koko talon kannalta, mutta eiköhän jokainen osta talonsa oman tilanteensa ja tarpeensa mukaan ja muokkaa siitä sellaisen kuin haluaa ja tarvitsee. Jos hekin ovat kokeneet keittiön epäkäytännöllisenä. Itsekin olisin ihan ensimmäisenä remontoinut sen. Nykyinen on lapsiperheeseen paljon sopivampi. Jos joskus myyvät kotinsa niin uusi ostaja sitten renontoikoot uuden avaruuskeittiön halutessaan.

Tyylejä on monenlaisia ja itse olen pitänyt Hannan klassisesta tyylistä. Jotkut tykkäävät valkoisesta ja beigestä, toiset värikkäistä kodeista. Onhan muun muassa Facebookin moderni ja skandinaavinen koti -ryhmässä jatkuvasti valitusta siitä etteivät kodit ole persoonallisia ja värikkäitä vaan kaikki on valkoisia ha kaikissa samat klassiset kalusteet kuten hayn tai virran tuoleja tai string hyllyjä. Entäs jos kyseisen kodin asukas nyt vain sattuu tykkäämään niistä ja viihtyy kodissaan. Miksi pitäisi olla riemunkirjavat sohvat ja verhot että koti olisi persoonallinen. Kukin rakentakoot kotinsa sen mukaiseksi kun itse haluaa ja siitä tykkää. Ja jos on varaa arvostella muiden koteja niin laittakaa jokainen omasta kodistaan kuvat tänne ja voimme arvostella kuinka tyylikkäitä ne ovat.

Hengittele Hanna tai sukulainen/överifani välillä jookos.

Riemunkirjavan (kuka sellaisesta on puhunutkaan, vaan klassisesta modernin ja traditionaalisemman yhdistelmästä) ja wag-tyylin välille mahtuu paljon.

Väyrysten uusi talo ON hyvin moderni, sellaiseksi suunniteltu ja rakennettu. Pääkaupunkiseutu täynnään eri tyylisiä taloja, erityisesti noin isolla budjetilla.

On ihmetelty, ja aiheesta, miksi ostaa täysin vastakkainen kuin omaa makua edustava koti tontteineen ja sitten täplittää se kalusteilla, esineillä ja (piha)ratkaisuilla jotka ei muodosta kokonaisuutta? Ei edes kodikasta, kun seinät ja huoneet lähes tyhjiä, kovia pintoja ilman tekstiilejä tai kirjoja jotka vaikuttavat akustiikkaan suuresti, äänimaisema lieneekin mielenkiintoinen. Ulkona tekonurmisuunnitelmat. Hui.

Rahaa käytetty toista milliä ostoon ja remonttiin muttei maltettu palkata muutamalla tuhannella ammattiaitoista sisustus- ja pihasuunnittelijaa, koska kyllähän bloggaus ja palloilu pätevöittää siihen hommaan paremmin? 🙄
Kysellään ilmaisia neuvoja seuraajilta kuitenkin ja suututaan kun niitä tulee, esim. kokemuksen kautta todettu asu ja elä ainakin vuosi uudessa kodissa jotta näet perheesi tavat ja tarpeet siellä.

Vierailija

Ai kun silmiin sattuu tuon talon sabotoiminen halpiskrääsällä! Tai hintavia nuo hilavitkuttimet ja toisiinsa sopimattomat kalusteet ja blingblingvalaisimet varmaan ovat. Taulut ilmaisia mainosvalokuvia ei-mistään, rimpulakehyksillä, joita meidän sitten ilmeisesti odotetaan juoksevan yhteistyön vuoksi oitis ostamaan. Saa odotella. :')

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat