Lapsi töissä -päivä, olen niin pettynyt
Lapsi (5v) lähti aamulla kanssani töihin ja olin jotenkin niin odottanut sitä, mitä kaikkea kivaa on tiedossa. Töissä on kahvitauolla juteltu paljon lapsista ja naurettu sitä, miten uhmikset on hankalia tai miten sattuu kaikkea hassua. On tuettu toisiamme ja todettu, että hankalaa on.
Työpaikalla tajusin, että muiden lapsilla oli vaatteet sävy sävyyn, tytöillä hiukset nätisti ja kaikilla sisätossut. Meidän tytöllä oli kulahtanut collegepusero, hiukset hapsullaan ja jalassa polvista ja takamuksesta kiiltävät nukkaiset verkkarit. Kaikkien muiden lapset (myös ne villeiksi väitetyt) kuunteli rauhassa askarteluohjeita tai satuja, meidän tyttö juoksi pitkin käytäviä ja kurkki työhuoneisiin. Kaikkien muiden lapset suhtautui järkevästi haastatteluohjelmaan (videoitiin ja laitettiin intraan), meidän tyttö riekkui taustalla ja piti älämölöä, kävi tunkemassa itseään kameran eteen ja jouduttiin moneen kertaan käskemään pois.
Minä häpesin ihan kamalasti sitä, että lapsi ei ymmärtänyt, miten pitää olla. Kukaan ei lohduttanut minua, että tuollaisia ne lapset ovat, kaikki vaan hymisteli omilleen, että kuunnellaan rauhassa, kyllä tämä tästä. Tuntuu, että en saanut yhtään tukea vanhemmuuteen, vaikka aikaisemmin on kahvilla oltu kaikki samassa tilanteessa. Nyt tuli ihan hylätty olo.
Kommentit (13)
Miks ihmeessä et ole kasvattanut lastasi, etkä pukenut kauniisti työpäivää varten. Laiskuuttasi ei tarvitsekaan tukea.
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä et ole kasvattanut lastasi, etkä pukenut kauniisti työpäivää varten. Laiskuuttasi ei tarvitsekaan tukea.
Lapsella oli päiväkotivaatteet, mies haki lounasaikaan ja vei lapsen tarhaan. Ei käynyt mielessä, että pitää hienostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella oli päiväkotivaatteet, mies haki lounasaikaan ja vei lapsen tarhaan. Ei käynyt mielessä, että pitää hienostella.
Siistit vaatteet hienostelua?
Monet lapset voivat olla ns. "villejä" kotona, mutta erittäin vieraskoreita kylässä tms. paikoissa. Lisäksi villi-sana saattaa kuvata eri asiaa vanhemmille. Toinen on villi (=lue kauhukakara) ja toinen on villi (=reipas, ehkä juoksee silloin tällöin kotona, mutta ei kiipeile hyllyillä, ei hypi sohvalla/sängyillä, ei huuda jne. ja rauhoittuu kun pyydetään, sekä noudattaa sovittuja sääntöjä).
Vierailija kirjoitti:
Missä oot töissä kun oikein pystyitte askartelemaankin?
Maksatusyksikössä, firman nimeä en sano.
Miksi lapsella sitten on jotkin rönttävaatteet päiväkotivaatteina? Miksei voi olla normaalit siistit vaatteet?
No kyynel.