Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kalliita autoja ostatte 18-v. lapsillenne kun saavat ajokortin?

Vierailija
22.11.2019 |

??

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10000 euroa oli yläraja, löytyi hyvä auto, jonka kauppahinnaksi jäi 8200 euroa. Jäi vielä reilu toimintatonni huoltamiseen yms.

Vierailija
22/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun edullisen perusmallin, Golfin tai Focuksen. Käytettyjä autoja ei meidän perheeseen osteta, mutta eipä sillä autolla muuten niin väliä, kun nuori muutaman vuoden sillä ajelee. Itse voi sitten myöhemmin ostaa juuri sellaisen kuin haluaa, jos haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on oikeasti varaa maksella kortteja ja autoja lapsilleen? Millaiset jättitulot oikein pitää olla. Itse elän sinkkuna, bruttopalkka 2800 ja hyvä että omaan elämiseen ja yhden auton pitoon riittää rahat. Siis ei mulla todellakaan olisi rahaa pistää satoja euroja kuukaudessa lapseen ja sitten vielä ottaa ylimääräistä autoa maksettavaksi siihen.

Minun perhe oli niin keskituloinen kuin vain olla ja voi. Isä oli perus insinööri ja äiti opettaja, ja sain ajokortin lisäksi 13 tuhannen euron auton. Toki olen ainoa lapsi ja minut saatiin "vanhoilla päivillä", eli kun oltiin koulut käyty aikapäiviä sitten ja oltu työelämässä pitkään.

Suomessa elää keskituloisenakin oikein mukavasti jos taloudessa on kaksi vähintään keskituloista aikuista, asutaan pk-seudun ulkopuolella kohtuuhintaisessa asunnossa ja varsinkin jos tähän päälle lapsi on vain yksi. Olettaen tietysti että näiden lisäksi on myös muutenkin järkevä rahankäyttäjä. Toki ei tällöinkään välttämättä ole varaa mitään kallista tai ökyautoa ostaa mutta joku perus kosla. Mutta mikään superrikas ei tarvitse olla.

Vierailija
24/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö osti itselleen Opel Astran. 1300e maksoi kesätyörahoistaan.

Vierailija
25/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on oikeasti varaa maksella kortteja ja autoja lapsilleen? Millaiset jättitulot oikein pitää olla. Itse elän sinkkuna, bruttopalkka 2800 ja hyvä että omaan elämiseen ja yhden auton pitoon riittää rahat. Siis ei mulla todellakaan olisi rahaa pistää satoja euroja kuukaudessa lapseen ja sitten vielä ottaa ylimääräistä autoa maksettavaksi siihen.

Minun perhe oli niin keskituloinen kuin vain olla ja voi. Isä oli perus insinööri ja äiti opettaja, ja sain ajokortin lisäksi 13 tuhannen euron auton. Toki olen ainoa lapsi ja minut saatiin "vanhoilla päivillä", eli kun oltiin koulut käyty aikapäiviä sitten ja oltu työelämässä pitkään.

Suomessa elää keskituloisenakin oikein mukavasti jos taloudessa on kaksi vähintään keskituloista aikuista, asutaan pk-seudun ulkopuolella kohtuuhintaisessa asunnossa ja varsinkin jos tähän päälle lapsi on vain yksi. Olettaen tietysti että näiden lisäksi on myös muutenkin järkevä rahankäyttäjä. Toki ei tällöinkään välttämättä ole varaa mitään kallista tai ökyautoa ostaa mutta joku perus kosla. Mutta mikään superrikas ei tarvitse olla.

Ja paljonko sulla on ikää eli tapahtuiko tämä joskus 15-20 vuotta sitten? Tänä päivänä tilanne on ihan erilainen, kaikki kulut on suurentunut ja verotus kiristynyt eikä palkkataso ole pysynyt perässä, lisäksi elintaso on noussut ja kulutukseen menee reilusti enemmän rahaa kuin tuolloin.

Vierailija
26/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haluaa Rättisitikan, mutta mä en ole vakuuttunut sen järkevyydestä. Toni klassikkoauton hinta ei niin laske ja kauppa käy, jos muuttaa mielensä

Vierailija
27/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pskapuhetta nää kalliit ellei ole isosti perintöjä tai säästöjä/ tai oikeesti hyvät tulot, suurin osa meistä saa ehkä omat laskut ja auton maksettua eikä siinä ole varaa enää uusia ostella. Vanhan voi antaa jos uuden aatteli ostaa jollakin rahalla. Turha elvistellä normituloilla autojen ostelusta muksuille. Muutaman tonnin auton saattaa saada ostettua mut kyl alkaa jo tili näyttää miinusta siinäkin kohtaa. Oma muksu osti halvan auton ja autoin korjauskuluissa kun ne unohtuu aika usein. 

Vierailija
28/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haluaa Rättisitikan, mutta mä en ole vakuuttunut sen järkevyydestä. Toni klassikkoauton hinta ei niin laske ja kauppa käy, jos muuttaa mielensä

Vierailija
29/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsukainen saa ajokortin, niin saa valita minkä tahansa suomessa myynnissä olevan sarjavalmisteisen auton. hinnalla ei niin väliä.

Vierailija
30/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljonko sulla on ikää eli tapahtuiko tämä joskus 15-20 vuotta sitten? Tänä päivänä tilanne on ihan erilainen, kaikki kulut on suurentunut ja verotus kiristynyt eikä palkkataso ole pysynyt perässä, lisäksi elintaso on noussut ja kulutukseen menee reilusti enemmän rahaa kuin tuolloin.

9 vuotta sitten. Tiedän aivan hyvin mitä keskituloisen elintaso on nykyään, olen nykyään itse aivan samanlainen insinöörin kanssa naimisissa oleva keskituloinen perheenäiti.

Vierailija
31/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 10 000 euron arvoisen uudehkon pikkuauton. Plus toki kortin.

Sisarus saanee halvemman auton, koska on kiinnostunut vähän erityyppisestä.

Vierailija
32/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos täältä korvesta haluaa liikkua jonnekin, pitää olla oma auto. Ja heti kun nuori saa kortin, se tarkoittaa sitä ettei vanhempien tarvitse kuskata. Miehellä oli opetuslupa ja opetti molemmat lapset itse, siinä jo säästyi autokoulumaksut. Ja kun korvessa asutaan, asumiskulut on kohtuulliset.

Vierailija
33/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siinä ole mitään järkeä, tappaa vielä itsensä jos se olisi jokapäiväiseen käyttöön tulossa. Ei nuo vanhat klassikkoautot oikeasti ole kuin pieneen kruisailuun kauniina kesäpäivinä.

Vierailija
34/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden lapsen YH ja pystynyt säästämään hänelle ajokorttirahat ja ehkä edullisen auton voisi ostaa, mutta vakuutusmaksut, bensat ja sen edullisen huollot.. Saa siis lainata minun autoa tarvittaessa ja ostaa sitten itse auton kun pystyy.

Vierailija
35/35 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla ei ole lapsia ja saan sijoittaa nuokin rahat itseeni!

Köyhä iloitsee pienestäkin.

Ihmiset, jotka eivät ymmärrä korkoa korolle -efektiä, eivät ymmärrä, että sekin summa tulee vuosikymmenten kuluessa oikein sijoitettuna kasvamaan melkoisen suureksi.