Käykö vanhentunut passi lääkärissä?
Olen menossa yksityiselle lääkäriasemalle ja passini onkin vanhentunut. En ehdi saada uutta käyntiin mennessä. Ohjeessa luki, että pitää olla kuvallinen henkilöllisyystodistus mukana.
Kommentit (28)
Jos yksityisellä lääkärillä ei tarkistettaisi henkilöllisyyttä, kuka tahansa voisi mennä hakemaa mitä tahansa huumaavaa tai muuta sen lääkettä.
TÄytyy kait lääkärin tietää, kenelle hän voimakkaat rauhoittavat, tai voimakkaat kipulääkkeet määrää, nehän saattavat päätyä katukauppaan tai muuten väärinkäytetyiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos yksityisellä lääkärillä ei tarkistettaisi henkilöllisyyttä, kuka tahansa voisi mennä hakemaa mitä tahansa huumaavaa tai muuta sen lääkettä.
TÄytyy kait lääkärin tietää, kenelle hän voimakkaat rauhoittavat, tai voimakkaat kipulääkkeet määrää, nehän saattavat päätyä katukauppaan tai muuten väärinkäytetyiksi.
Ajattelit ettei julkisella määrätä voimakkaita rauhoittavia tai kipulääkkeitä. Henkkareita ei ole tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Esim sairaalakutsussa lukee aina, että henkkari mukaan, ei kuitenkaan ole ikinä sitä katsottu. Ehkä jossain epäselvissä tapauksissa tarkistavat henkilöllisyyden.
Sairaalakutsussa lukee aina, että sinne ilmoittaudutaan kela-kortilla. Joskus pitää ottaa se kutsu paperisena.
Menen sinne tämän vanhan passini ja kelakortin kanssa. Katsotaan, miten käy. Ajatetaanko minut pois vai mitä tapahtuu. Ja en ole menossa hakemaan mitään lääkkeitä vaan muissa asioissa.
ap.
Äitini kävi pari viikkoa sitten Terveystalossa mammografiassa 4-vuotta vanhalla passilla. Eli ilmeisesti vanhakin passi toimii.
Yksityisellä ja julkisella riittää kelakortti.
Tiedoksi vaan
Olen menossa Jorviin tutkimuksiin parin viikon kuluttua. Kutsussa pyydetään ilmoittautumaan automaatilla, se tapahtuu Kela-kortilla. Muuta ei tarvita.
Meillä on työterveysterveystalossa ja kyllä siellä kysytään kuvallinen henkkari ilmoittautuessa ja labrassa. Itsekin olen ihmetellyt käytäntöä, mutta minkäs teet.