Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö vanhentunut passi lääkärissä?

Vierailija
22.11.2019 |

Olen menossa yksityiselle lääkäriasemalle ja passini onkin vanhentunut. En ehdi saada uutta käyntiin mennessä. Ohjeessa luki, että pitää olla kuvallinen henkilöllisyystodistus mukana.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, jos löytyisi kokemuksia

Vierailija
2/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Eikös se Kela kortti käy sielläkin. En ole koskaan mitään henkkareita joutunut näyttämään, paitsi silloin kun minulle kirjoitettiin b-lausunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole laiton asiakirja joka tulee hävittää

Vierailija
4/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Eikös se Kela kortti käy sielläkin. En ole koskaan mitään henkkareita joutunut näyttämään, paitsi silloin kun minulle kirjoitettiin b-lausunto.

En ole tarvinnut henkkaria edes b-lausuntoa varten.

Vierailija
5/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä myöskään etteikö kela-kortti olisi käynyt.Ehkä ajat muuttuneet kun kaiken näkösiä sinne tuppaa.

Vierailija
6/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh. Kela-korvaukseen tarvitset kelakortin tai voit hakea sen itse takautuvasti.

Vierailija
7/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-korttia siellä kysytään.

Vierailija
8/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä työterveys vaatii ainakin kerran sen näyttämään b-tod tehtäessä. Sehän lukee b-todistuksessakin että henkilöllisyys pitää olla todettu passilla tai henkkareilla.

Vierailija
9/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olin lukevinani ajanvarausta tehdessäni, että pitäisi olla kuvallinen henkilöllisyystodistus, mutta jospa pärjään Kela-kortilla. Terveystalo on kyseessä.

ap. 

Vierailija
10/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä työterveys vaatii ainakin kerran sen näyttämään b-tod tehtäessä. Sehän lukee b-todistuksessakin että henkilöllisyys pitää olla todettu passilla tai henkkareilla.

Ei minulta kysytty työterveydessä yhtään mitään enkä ole näyttänyt kuin Kela-korttia siellä. Ehkä olin specialasiakas ;), nimittäin sen verran nopeasti asiat tapahtui lausunnon jälkeen.

Vierailija
11/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulta kysytty työterveydessä yhtään mitään enkä ole näyttänyt kuin Kela-korttia siellä. Ehkä olin specialasiakas ;), nimittäin sen verran nopeasti asiat tapahtui lausunnon jälkeen.

Totesin vain sen että se pitäisi näyttää. En ota kantaa muuhun.

Vierailija
12/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan käy, jos sillä on jotain kremppaa tai vaivaa. Vanhentuneilla passeilla yleensä alkaa olla.

Vierailija
13/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totesin vain sen että se pitäisi näyttää. En ota kantaa muuhun.

Kaikenlaista aina pitäisi. Todellisuudessa sitten toisin.

Vierailija
14/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on B-lausunto tuossa, enkä ole kuin kela-kortilla mennyt työterveyteen. Ei ole edes kysytty koskaan

Vierailija
15/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon en osaa sanoa koska en ole kokeillut, mutta ehkä tästä on jotain apua.

Vanhentunut passi ei käy iän/henkilöllisyyden todistamiseen jos haluat ostaa tulitikkuja, alkoholia tai tupakkaa.

Vanhentunut passi käy iän/henkilöllisyyden todentamiseen mikäli sinulle ollaan kirjoittamassa tarkastusmaksua, pysäköintimaksua tai sakkolappua.

Vierailija
16/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne nyt erikoisen välkkyjä ole että huomaisivat tarkistaa.

minäkin olen lekurin kirjoitusten mukaan 36v, ja se toistunut sitten muilla käynneillä muiden lekureiden kirjoittamana,kun ovat vain vilasseet edellistä kirjotusta.

olen siis 43 v.  ja se lukee ihan selkeesti jo ekalla sivulla henkilötiedoissa, ja lekurit näkee sen ihan jo päivän listalta että kuka tulossa+hetu.

Vierailija
17/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelakortti riittää, ei tarvita henkilötodistusta. T: Yksityisellä töissä.

Vierailija
18/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim sairaalakutsussa lukee aina, että henkkari mukaan, ei kuitenkaan ole ikinä sitä katsottu. Ehkä jossain epäselvissä tapauksissa tarkistavat henkilöllisyyden.

19/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhentunut lääkäri ei ainakaan käy...

Vierailija
20/28 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vanhentunut passi kelpaa todistamaan, että Kelakortissa oleva henkilötunnus on oikea.

Kaksi asiakirjaa, joissa sama hlötunnus  sekä henkilön molemmat nimet.