Käykö vanhentunut passi lääkärissä?
Olen menossa yksityiselle lääkäriasemalle ja passini onkin vanhentunut. En ehdi saada uutta käyntiin mennessä. Ohjeessa luki, että pitää olla kuvallinen henkilöllisyystodistus mukana.
Kommentit (28)
Häh? Eikös se Kela kortti käy sielläkin. En ole koskaan mitään henkkareita joutunut näyttämään, paitsi silloin kun minulle kirjoitettiin b-lausunto.
Eikö se ole laiton asiakirja joka tulee hävittää
Vierailija kirjoitti:
Häh? Eikös se Kela kortti käy sielläkin. En ole koskaan mitään henkkareita joutunut näyttämään, paitsi silloin kun minulle kirjoitettiin b-lausunto.
En ole tarvinnut henkkaria edes b-lausuntoa varten.
En tiedä myöskään etteikö kela-kortti olisi käynyt.Ehkä ajat muuttuneet kun kaiken näkösiä sinne tuppaa.
Häh. Kela-korvaukseen tarvitset kelakortin tai voit hakea sen itse takautuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä työterveys vaatii ainakin kerran sen näyttämään b-tod tehtäessä. Sehän lukee b-todistuksessakin että henkilöllisyys pitää olla todettu passilla tai henkkareilla.
Kiitos vastauksista. Olin lukevinani ajanvarausta tehdessäni, että pitäisi olla kuvallinen henkilöllisyystodistus, mutta jospa pärjään Kela-kortilla. Terveystalo on kyseessä.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä työterveys vaatii ainakin kerran sen näyttämään b-tod tehtäessä. Sehän lukee b-todistuksessakin että henkilöllisyys pitää olla todettu passilla tai henkkareilla.
Ei minulta kysytty työterveydessä yhtään mitään enkä ole näyttänyt kuin Kela-korttia siellä. Ehkä olin specialasiakas ;), nimittäin sen verran nopeasti asiat tapahtui lausunnon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulta kysytty työterveydessä yhtään mitään enkä ole näyttänyt kuin Kela-korttia siellä. Ehkä olin specialasiakas ;), nimittäin sen verran nopeasti asiat tapahtui lausunnon jälkeen.
Totesin vain sen että se pitäisi näyttää. En ota kantaa muuhun.
Kyllä se varmaan käy, jos sillä on jotain kremppaa tai vaivaa. Vanhentuneilla passeilla yleensä alkaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totesin vain sen että se pitäisi näyttää. En ota kantaa muuhun.
Kaikenlaista aina pitäisi. Todellisuudessa sitten toisin.
Kyllä mulla on B-lausunto tuossa, enkä ole kuin kela-kortilla mennyt työterveyteen. Ei ole edes kysytty koskaan
Tuohon en osaa sanoa koska en ole kokeillut, mutta ehkä tästä on jotain apua.
Vanhentunut passi ei käy iän/henkilöllisyyden todistamiseen jos haluat ostaa tulitikkuja, alkoholia tai tupakkaa.
Vanhentunut passi käy iän/henkilöllisyyden todentamiseen mikäli sinulle ollaan kirjoittamassa tarkastusmaksua, pysäköintimaksua tai sakkolappua.
ei ne nyt erikoisen välkkyjä ole että huomaisivat tarkistaa.
minäkin olen lekurin kirjoitusten mukaan 36v, ja se toistunut sitten muilla käynneillä muiden lekureiden kirjoittamana,kun ovat vain vilasseet edellistä kirjotusta.
olen siis 43 v. ja se lukee ihan selkeesti jo ekalla sivulla henkilötiedoissa, ja lekurit näkee sen ihan jo päivän listalta että kuka tulossa+hetu.
Kelakortti riittää, ei tarvita henkilötodistusta. T: Yksityisellä töissä.
Esim sairaalakutsussa lukee aina, että henkkari mukaan, ei kuitenkaan ole ikinä sitä katsottu. Ehkä jossain epäselvissä tapauksissa tarkistavat henkilöllisyyden.
Vanhentunut lääkäri ei ainakaan käy...
Ainakin vanhentunut passi kelpaa todistamaan, että Kelakortissa oleva henkilötunnus on oikea.
Kaksi asiakirjaa, joissa sama hlötunnus sekä henkilön molemmat nimet.
Nostan, jos löytyisi kokemuksia