Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*HELMINAUHA 2007 maanantai 5.6*~*

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Turquoise]Se ois taas maanantai. Monta pitkää työpäivää ennenkuin on viikonloppu. Viikon päästä olisi se ultra. Saapa nähdä miten käypi.[/color]

[color=Blue]Niin TERVETULOA uusille odottajille ja onnea matkaan =) Mukavaa kun meitä on jo monta![/color]

[color=Red](.) Turvotusta on vieläkin ja välillä yskiminen ottaa kipeää. Kaipa tuo on ihan normaalia. Niin ja rupeaa nuo hormoonit vaikuttamaan muutenkin, finnejä rupeaa ilmestymään leukaan =([/color]

Nyt täytyy lähteä kahvin keittoon. Ai, niin, pian tulee taas postilaatikkoon uudet Vauva ja Odotus- lehdet =o)

Nea 5+2

Vierailija
2/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä usi odottaja...

Meille on siis tulossa toinen, esikoinen on nyt 1v 1 kk (tyttö), olin aika yllättynyt että tärppi tuli näin helposti, liian helposti jopa...

Mukavaa että pino oli perustettu! Kiva nimikin keksitty!

Onnittelut kaikille muillekin plussanneille! Tästä tää pino kasvaa!

Minä olen 27 (täytän marraskuussa 28) ja mies täytti juuri 30. Espoossa asutaan ja Jorviin mennään...

Olen hoitovapaalla joten tässä tää odottelu menee esikoista viihdytellessä.

T. Onniina rv 5+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, liian monta päivää perjantaihin. Jonka päätin ottaa vapaaksi. Onneksi aurinko paistaa ja tänään on hyvä olo.

Kävi niin onnellisesti että työt jatkuvat syksyllä. En ole kertonut orastavasta toukasta vielä esimiehelle. Pitänee tehdä ennen sopparin jatkamista. Ja jos eivät sen takia jatka... niin... voi voi.

Shoppasin jo käytettyjä vauvan vaatteita netistä. Onhan tässä vielä aikaa. En ole tilannut aikaa neuvolaan, sillä terveydenhoitaja suositteli että vasta ensi viikolla aikaisintaan. Mitä teille on neuvottu? Useampi tuntuu kirjoittelevan, että on menossa ultraan jo lähiaikoina. Menettekö yksityiselle vai kunnalliselle?

Apteekista löytyi vitamiinivalmiste raskaanoleville. Varoilta kiskon nappia otsaan sekä rautatapletteja.

Iloista maanantaita kaikille!

Vierailija
4/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas monta uutta plussannutta tullut mukaan, hienoa ja onnea! Onniinan viikkoja ihmettelen, eikös noilla olisi LA tammikuussa? (Pilkunviilaaja-Monica Geller iskee ;D)

Pahoinvointi on tiukentanut otettaan. Pyörrytys on ihan järkyttävää, tuntuu etttei tuolillakaan meinaa pysyä istumassa. Etoo ja kuvottaa. Esikoisesta ei näin paha olo ollut. Kävi jo mielessä käydä ruikuttamassa saikkua, mutta tämä viikko olisi melkein pakko sinnitellä töissä. Autolla en uskaltanut tulla, vaikka julkisella kulkeminen tarkoittaakin myöhästelyä. Viikonlopun vietin enimmäkseen vaakatasossa, teki hyvää.

Ultra on ensi viikolla, niin lähellä ja samalla niin kaukana. En millään malttaisi odottaa!

Mukavaa päivää kaikille!

- Pomelo, rv 5+2

Vierailija
5/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Pakko oli tulla teiltä muilta helmiltä kysymään, että joko oksettaa? Pomelo jo pahoinvoinnista puhuikin. Mulla alkoi sellainen olo kuin verensokerit olisivat jatkuvasti liian alhaalla jo ennen plussaa. Nyt 4+5 niin aamuoksentelu on jo tuttua. Onko muita? Kenkuttaa tämmöinen... Samalla mietin jo monikkoraskauden mahdollisuutta.

Ihana lauantaiaamu mökillä: lämmin kesäsade ropisee maahan, käki kukkuu, järvi liplattaa vieressä ja minä voin pahoin männyn juurella. YÖK!

*Mairanne*

Vierailija
6/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni myös meillä päin hissuksin, nukun nykyään ihan kauhean paljon ja pitkään (yleensä en). Me yritettiin tätä esikoista melkein vuosi ja pillerien lopettamisen jälkeen kärsin finneistä, nyt ovat toukan myötä kadonneet, iho on todella hyvässä kunnossa. Vatsaa nipistelee edelleen välillä ja rinnat on tosi arat, ei kauaa pysty mahallaan nukuumaan.

Jännittää kovasti yksi asia:me varattiin jo tammikuussa matka kesäkuulle ja nyt sitten toiset pelottelevat, ettei kannattaisi lentää raskaana ollessaan ja toiset taas sanovat, että asia on ihan ok. Mitä mieltä olette?Lentoaika n.5 tuntia yhteensä, koneen vaihto Amsterdamissa. Soitin lääkärille aamulla ja se sanoi, että on ok ja neuvolan täti sanoi, että se on ok, mutta kun mua " pelotellaan" , niin jää hirveän epävarma olo. Koska tää on niin suuri aarre, ettei haluaisi riskeerata mitään, mutta toisaalta myös lämpö ja maiseman vaihdos viimeistä kertaa pitkään aikaan tekisivät hyvää.Mitä mieltä te muut helminauhan jäsenet olette asiasta?Kun matkalle lähdetään, niin silloin menossa rv 7+3.

sjt 5+1

Vierailija
7/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointia tiedustelleelle. Lievää pahoinvointia ja kuvotusta on ollut, ei onneksi minulla (vielä) yhtä pahaa mitä osalle palstalle kirjoittaneista. Tsemppiä!

Jostain luin, että hapokas (sitrus) juoma aamulla auttaisi ja olen ryystänyt greippimehua. En tiedä toimiiko, vai eikö vaan yksinkertaisesti ole huono olo...

Seuraa tyhmä kysymys ensikertalaiselta. Miten ilmoitatte nuo raskausviikot viestin perässä. Eli 5 viim. menkoista seurannutta + sen jälkeiset, vai kuinka?

Vierailija
8/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille odottajille! =)

sjt: Eikös se " lentokielto" koske vasta raskauden viimeistä kolmannesta, jos muuten on normaali raskaus? Näin olen ymmärtänyt. En tietenkään voi sanoa puolestasi mitään, mutta jos lääkäri/terv. hoit. ei kieltäneet matkustamista lentokoneella, niin lähtisin kyllä. Itse mietin vähän samantapaista, kun kesä ja huvipuistot kutsuvat, että kuinka hurjiin pyörityksiin tohdin mennä...? Mutta kai menen oman vointini mukaan. =)

Helmikuu07: Raskausviikot lasken näin. 4+0 = esim. kp 28/28 ja siitä eteenpäin... Eli ens nro on viikko, sitten + päivät päälle. Mulla on kierto 30 päivää ja viime to oli 30/30 eli rv 4+0. Nyt on neljä päivää kulunut torstaista eli 4+4. Ja täysi viikko vaihtuu kuuden päivän välein. =)

Selitinhän mahdollisimman monimutkaisesti... Hyvä jos sait selvää.

www.tekay.fi

Sieltä linkki " kiekko" . Siellä lasketaan tarkka aika esim viim. kuukautisten perusteella tai jos tietää hedelmöittymisen ajankohdan. Ja raskauden edetessä saa " lisätiedoista" kaikkea hyödyllistä tietoa. =)

Sitten ).( Ei kuulu kummempaa. Rinnat edelleen arat ja painavat, vatsa turvoksissa... Ei pahoinvointia vaan hyvä ruokahalu. Hajuaisti olis muutenkin kiva saada tarkemmaksi tän sitkeän nuhan takia. Nytkin saikkupäivillä kuumeilun ja tukkoisuuden vuoksi. AAARGH!

Jospa alan soittelemaan neuvolaan, milloin pääsis eka käynnille!

Muksaa maanantaita!

KJ25 kera helmiäisen 4+4

Vierailija
9/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. vastauksesta. Ponimai, harashoo!

5+4

Vierailija
10/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ainakaan vielä ole pahoinvointia, mutta etova olo melkeinpä koko ajan. Hajuaisti on parantunut huomattavasti (johtunee kyllä varmaan myös tupakan polton lopettamisesta). Varsinkin tuo koira on nyt jäänyt vähemmälle rapsuttelulle, kun se haisee ihan koiralle. :D

Mitenkähän tuo tupakan lopettaminen olikin muka niin vaikeaa aikaisemmin. Nyt se loppui kertaheitolla, eikä mieli ole tehnyt yhtään. Ihanat kaveritkin menevät aina minulta piiloon polttamaan.

Joko te olette kertoneet sukulaisille ja ystäville odotuksesta? Minä olen kertonut muutamalle hyvälle ystävälle, mutta suku saa vielä odottaa.

Vierailija
11/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvoinnista sen verran ett mä vietän yöni pää pöntössä. Onnex ei nyt ihan joka ikinen yö(k) mee siinä mutt enempi vähempi. Ja aamulla pirteenä lapsia hoitamaan.. Onnex loppu esikoisen eskari, ei tarvi ennen sian vinkasua enää nousta.

Ja naama kukkii, on ku keväinen ruusutarha. Ärh! Onnex ei o mitn suurempii juhlii tiedos, voi noi nuput aukeilla kaikes rauhas. :D Eilen kyl oltii kummitytön synttäreillä, likka täytti 10v. Hieman siellä ihmeteltii mixei kahvi maistu normaaliin tapaan mutt selitin (naama punasena) ett oon kai kipeex tulos tjtn. Onnex meni läpi, ei ois huvittanu alkaa tekee mitää syväanalyysiä täst olotilast.

En oo uskaltanu viäkää kertoo kellee muulle ku mies ny tietty tietää. Se maaliskuun lopulla tullu km kummittelee vielä ni vahvana tuol takaraivos etten oikee itekää uskalla hirveesti iloita. Onnex on se neuvola 19. pvä, näkee sit samal onx tuo mahas ketää. Jos siä elävä örppänä löytyy oon erittäin onnellinen ja sen jälkeen ehkä varovasti kerron ainaki omalle äidilleni. Muut oikeestaa joutaa kuulla sit joskus. :) Tai saa ny nähdä. Jos oottelis siihe ett rupee näkyy, kattoo kuka ekana uskaltaa kysyy ett oonx raskaana vai vaan lihonu (taas). Hih =)

Eipä tässä muuta, päivänjatkeita helmikuisille! Kivasti alkaa porukkaa kerääntymään. =)

Maaret(ti) rv5+3(?)

Vierailija
12/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... KJ25 vastauksestasi. Pitäisi luottaa itseensä ja lääkäreihin, mutta yksikin poikkipuolinen sana saa epäilemään kaikkea...No, ehkä sitä tässä rauhoittuu raskauden mennessä eteenpäin.

Joku kyseli tuolla, että kenelle ollaan kerrottu. Ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja muutamalle erittäin hyvälle ystävälle, joille sitä sitten kertoisi ne ikävätkin uutiset (joita ei toivottavasti tule). Muut saa odottaa heinäkuun loppuun.

Iloista odotusta kaikille ja mukava, että helmikuun vauvoja on jo näin paljon tulossa:)

Vierailija
13/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn yleensä aikas harvakseltaan täällä, ja yleensä vain luen viestit. Nyt kuitenkin huimat 2 viikkoa lomalla, joten pakko vähän osallistua.

Meille pikkukakkonen tulossa, esikoinen täytti vasta 2 vuotta. Aika meneekin mukavasti pojan kanssa touhutessa ja pottareeneissä. Eilen oltiin ilman vaippaa aamupäivä päiväunille asti ja vain 2 pissavahinkoa sattui. Poika suostui nätisti käymään potalla puolen tunnin välein. Tänään sitten ehdimme ennen uloslähtöä kastella kuudet pikkukalsarit! =) Miten voi olla mahdollista että eka päivä meni niin hienosti ja tää sit vähän vähemmän hienosti..?

Vaan masu-asukista, elikäs Mujusta piti keskustella (mies sanoi, että odotellaan kunhan siellä neuvolassa sanotaan että siellä joku muju on =) ) . Aikalailla odotus ei edes tunnu odotukselta. Ei ole mitään muita oireita kun menkkojen poisjäänti ja plussatesti. No, kahvia ei ole tehnyt tänään mieli. Edellisessä raskaudessa itkin vähänväliä ihan ihme asioita (kaupassa ei ollut just mun merkkiä dödöä yms..) ja nyt ei edes itketä.

Tänään kävi mun ystävä meillä kylässä, ja kerroin raskaudesta. Hän kysyi että otetaanko me äitiyspakkaus, ja mä sit sanoin hänelle, että ei varmaankaan, kun edellisestä on niin vähän aikaa, ja mä haluan ostaa sillä rahalla kaikkia ihania TYTTÖvaatteita. Olin sitten itsekin jälkeenpäin että TÄH?! Mitä mä oikein sanoin?! Että pientä rinsessaa täällä ainakin toivotaan... (Mun mielestä ne testin viivatkin oli hyvin tyttömäiset =) )

Sitten oli keskustelua että kenelle on kerrottu... Mun ystävät tietää. Anoppi tietää. Mun vanhemmat saa tod. näk. tietää viimeisenä, kun tiedän että he suhtautuvat asiaan TAAS tyyliin: " eihän teillä ole edes omaa taloa ja sinulla ei ole vakityötä ja kylläpä olette taas typeriä" . Ihanat vanhemmat.... Tykkäähän ne hirveästi esikoisestakin, että eivätköhän he ajatukseen vauvasta totu, mutta heillä (ja varsinkin mun äidillä) on niin perusnegatiivinen asenne etten mä jaksa sitä. Huh.

Masua kasvatellessa (toivottavasti ei liikaa!): Jethuu 5+3

Vierailija
14/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekax: Onko uudet tulokkaat muistaneet käydä laittamassa tietonsa HELMIKUUN HELMINAUHA:an? Han_:in on helpompi listaa päivittää. Kiitos! :)

Ja sit ( . ): Testasin eilen piruuttani äitiyshousuja. Hihhih =) Sai tän mun läskimahan näyttään ihan MAMMAmahalta. Ehehhehee =D Peilin edessä pyörin ja hyörin, masua silittelin ja taputtelin. Sit tuli tippa linssiin, ei millään malttas oottaa ett masu kasvais. Mies katteli " hieman" huuli pyöreenä, meinas vissiin ett nyt mä oon lopullisesti seonnu. Silt tää kyl välil tuntuu, tunteet heittelee niin reippasti laidasta laitaan. Toivottavasti tasottuu ajan kanssa.

Tjah, täytyypi mennä, lapset kaipailee. Inha äiti ku vaa koneel istuu... =D Hyviä vointeja helmikuisille ja *vilkuti*

Maaret(ti) (taas)

Vierailija
15/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onniinan viikkoja ihmettelen, eikös noilla olisi LA tammikuussa? (Pilkunviilaaja-Monica Geller iskee ;D)

- Pomelo, rv 5+2

[/quote]

Raskauskiekosta katsoin ja oikeassa olet, laskin uudelleen ja sain viikot tasan 5! Kiitos huomautuksesta! Kiekosta kattoo niin helposti väärin yhdellä viikolla ja tarkemmin ku katsoin niin LA olisi 6.2.

Onniina rv 5!

Vierailija
16/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa koskettava Frendien jakso *sniiks*... Oireisiin... Minua itkettää hassut asiat.

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Siis mies ja minä. Mietin kyllä, että ennen juhannusta voisi kertoa anopille, jonka vainunenä on selvästi saanut jo vainun. Miun vanhemmille ehtii myöhemminkin. He kuuluvat samaan kastiin, eli eivät välttämättä osaa iloita asioista kuten toivoisi. Tekeevät kyllä (minun) maailman ennätyksen jos keksiivät tästä negatiivista. Oikeastaan eniten pelkään sitä jos tulisi keskenmeno niin tuen sijaan voisi luvassa olla kaikkea muuta...

Olemme miettineet kovasti sitä (viitaten juuri edellisiin) ettei meillä useaan kertaan eri paikkakunnilla asuneita ja nyt vasta puoli vuotta sitten nykyiseen kotiin asettautuneina ole syntynyt juurikaan tuttavaperheitä paikkakunnalta. Hieman arveluttaa vauvan hoitopaikkojen kanssa, eli kunnallinen ei vissiin ota alle 2 (vai 3?) vuotiasta hoitoon. Tulikohan mamille pakkoloma...

Vierailija
17/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis.. viitaten siihen, ettei isovanhemmista - toisista ainakaan - ole hoitajiksi.

Vierailija
18/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti vähän oudolta tuo, ettei kunnallinen ota alle 2-3 vuotiaita hoitoon? Tiedän ainakin sen, että heti vanhempainloman jälkeen lapsen voi viedä hoitoon ja miksei aiemminkin? Eli n. 9-10kk ikäinen saa hoitopaikan. Esikoisemme meni kunnalliselle hoitoon viime kesänä eli reilu kaksivuotiaana, mutta tuleva kakkonen menisi jo vanhempainloman jälkeen. Näillä näkymin taloudellinen tilanne ei anna armoa jäädä hoitovapaalle, kun iso asuntolaina painaa niskassa. Mut ainahan tilanteet voi muuttua. =)

Me ei olla kerrottu kenellekään, vielä... Jos tätä turvotusta jatkuu vielä kauan tai masu edelleen turpoaa, en tiedä osaanko enää peitellä töissä ja muualla... Mammahousut on käytössä. Kävi jo kaksosraskaus mielessä, vaikkei mun eikä miehen suvussa kaksosia olekaan. =) Ehkä kerron piakkoin veljelleni ja parhaalle ystävälleni. Molempien vanhemmat saavat aikanaan tietää, emme kyllä odota negatiivista kommenttia. Pareminkin olemme kuulleet vihjailua pikkukakkosesta. Ikävää olis kyllä, jos kaikki ei menekään niinkuin toivoisi. Siksi jarruttelemme uutisen kertomista.

KJ25 rv 4+4

Vierailija
19/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi tulokas ilmottautuu..

laskettu aika laskurin mukaan 1.2.2007... viikkoja... ööö... osaako joku laskea, jos kierto 28p ja viimeset menkat 27.4.. 6viikko?

yllätysvauva, tuleva iltatähti. toivottavasti masussa kaikki hyvin.

jatkan taustailua...

Vierailija
20/22 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Sjt[/b]: kyllä minäkin uskaltautuisin lentokoneeseen :) Vasta ihan loppuraskaudessa eivät enää kyytiin huoli, muista riskeistä en ole kuullut.

[b]Helmikuu[/b]: olen [b]KJ25[/b]:n kanssa samoilla linjoilla, eli kyllä alle 1-vuotiaatkin kunnalliseen hoitoon pääsevät. Alkuraskauden ultrasta kyselit, viime viikolla siitä jo olikin puhetta :) Osalla löytyy neuvolasta ultra, osa menee yksityiselle. Julkisella ei juuri muuten alkuraskauden ultraa ole tarjolla, itse " pääsen" aikaisemman kohdunulkoisen takia.

[b]Sowwuli[/b]: 5+4, onnea!

[b]Kertomisesta[/b]: minä hölösuu olen kertonut jo aika monelle, mm. omille ja miehen vanhemmille + osalle kavereista. Sillä periaatteella, että kerron niille, joille kertoisin ne ikävätkin uutiset. Jotenkin tuntuu, että haluan jakaa tämän salaisuuden niiden kanssa, joilta sain aitoa tukea kohdunulkoisen aikaan. Kovasti pelottaa ja jännittää - toisaalta välillä hypistelen mamma- ja vauvanvaatteita varsin toiveikkaana. Ihan [b]Maaret(ti)n [/b]peiliposeerauksiin en vielä ole uskaltautunut. Suihkussa kyllä pullistelen mahaa :D

[b](.) [/b]Pahoinvointi ja pyörrytys iskevät pitkin päivää. Väsyttääkin. Lueskelin esikoisen odotuspäiväkirjaa, ihana :) Täytyy kipaista Tiimarista hakemassa uusi, niin saa taas kirjoitella masujuttuja oikein antaumuksella. Ajattelin sitten joskus antaa asianosaiselle, nyt olisi varmaan ihana lukea oman äidin ajatuksia minun odotusajaltani...