Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kypsän kanaruoan säilyminen jääkaapissa

Kotikokki
22.11.2019 |

Kuinka pitkän ajan päästä uskaltaa vielä syödä kanaa valmistuspäivästä??

Netistä löysin 1-2 vrk, mutta tälle aika-arviolle haistatin pitkät ja päätin kysyä niiltä jotka oikeasti tietävät asioista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää.

Vierailija
2/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martat ovat joskus sanoneet että kotiruoka säilyy jääkaapissa 3-4 vrk.

Tietysti jos sen kanan päivämäärä oli jo valmistumispäivänä täytyy ottaa järki käteen.

Maistamalla ja haistamalla pääsee yleensä pitkälle. Muista nopea jäähdytys, siis älä jätä pitkäksi aikaa ruokaa huoneenlämpöön valmistumisen jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttoihin me luotamme

The Food Safety and Inspection Service of the US Department of Agriculture recommends that casseroles containing chicken and pieces of chicken that have been cooked will stay good in the fridge for 3-4 days.

Vierailija
4/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina syön ruokaa kuin ruokaa vielä neljäntenä päivänä valmistuksesta, enkä ole kupsahtanut. Nopea viilennys ja puhtaat välineet kaiken a ja o. Ja ettei jääkaapin ovea jätetä pitkiksi aikoja auki.

Vierailija
5/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ole valmistanut esim. maanantaina,keskiviikko on ehdoton viimeinen syöntipäivä.  Tämä tieto löytyy useammasta lähteestä,joissa on asiantuntemus kohdallaan. Sitä olen itse noudattanut hyvällä menestyksellä.

Luin mikrobiologin haastattelun,jossa kertoi noudattavansa lihatuotteiden kohdalla sitä,että on useampi varopäivä. En ikinä valmistaisi sellaista enää,jossa on viimeinen käyttöpäivä kahden päivän sisällä.eli toimin samoin tavoin.

Vierailija
6/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 päivää säilyy helposti, ellet jätä lihaa puolikypsäksi niin kuin tuntuu olevan muotia. Itse pelkäisin enemmän saavani ikävän pöpön sairaalasta kuin itse valmistamastani ruoasta.

Vierailija
7/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puhui nopeasta viilennyksestä, tässä minun tapani/niksini: useimmat ruoat laitan Pyrex- tms. lounasastioihin annoksina ja viilennän ne kylmässä vedessä tiskialtaassa. Kestää ruoasta riippuen 10 - 20 minuuttia. Lisäksi minulla on jääkaapissa kylmäkalleja mikä mahdollistaa vielä vähän lämpimien ruoka-astioiden laittamisen kaappiin ilman että lasihyllyt menevät rikki. Lounasrasia vaan kylmäkallen päälle ja homma toimii.

Vierailija
8/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan vahan siitakin, miten kana on maustettu vai onko maustettu ollenkaan. 

Itsella semmoinen kokemus, etta tulinen ruoka sailyy pidempaan, mutta voi olla etten vaan maista etta se on jo pilalla :D 

No suola nyt sentaan pitkittaa sailyvyytta ihan oikeastikin. 

Vierailija
9/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Riippuu varmaan vahan siitakin, miten kana on maustettu vai onko maustettu ollenkaan. 

Itsella semmoinen kokemus, etta tulinen ruoka sailyy pidempaan, mutta voi olla etten vaan maista etta se on jo pilalla :D 

No suola nyt sentaan pitkittaa sailyvyytta ihan oikeastikin. 

Törmäsin kerran siihen käsitykseen että tuliset mausteet vaikuttaisivat samaan tapaan kuin suola/savu. Kun erehdyin kysymään asiasta tällä palstalla, vastauksia ei tullut mutta alapeukkuja sateli.

Jos siis joku tietää niin ois kiva... öö... tietää!