Maanantaita Heinikset!
Täällä ollaan vielä! Kohdunsuu 2cm auki, kanavaa hitunen enää jäljellä...mutta ONNEKSI ei vielä synnytys alkanut, ELLEI nämä kivut jatku. Eilen hiipuivat iltaan mennessä, joten siinä mielessä tilanne hyvä. Nyt pitäisi vaan olla, maata ja levätä...justiinsa juu...mitenköhän onnistuu?!
Yö meni valvoessa, olen ihan poikki. Poika herättää 5 kertaa yössä, itse kärvistelen suppareita ja kaikkia muita vaivoja...;) Jee..
mukavaa alkuviikkoa kuitenkin. Mun pitä rampata vessassa koko ajan, on vatsa ihan sekaisin... (näin alkoi esikoisenkin synnytys...liekö tämäkin siis). No, tulen raportoimaan tilannetta myöhemmin!
sitruska rv 35+1
Kommentit (18)
Jännää sitruska! Ultrattiinko vauvaa? Mulla ultrattiin sillon 35+0 ja kun oli sen 2,5kg niin sanoin että jos viikon pysyy masussa ja sen verran kasvaa niin ei ehkä edes keskoskaappiin joutuisin kun kerkeiäisi kasvattaa energiaa (eli siis lihaa luidenympärille :D), mutta että nytkin jo niin kivankokoinen että oltaisiin saliin menty jos olis supparit jatkunut :)
Mulla on olo parantunut eli supparit vähän vähentynyt, mutta ne vähän jotka tulee niin onkin jo sellaisia että meinaa väkisinkin se ärräpää tulla. Huomenna neuvola lääkäri siellähän selviää että missä mennään, ja että sainko hempan nouseen (98) tomaatilla ja toisella rautalääkkeellä.
3 viikkoa ja 1 päivä enää(vielä) leikkaukseen!! :D
Tsemppiä kaikille joilla on myös näitä ihania kolotuksia ja jomotuksia!
Jenni ja Jytky 36
(Kuinkas muuten hän, jolla kaikki(?) edelliset lapset syntynyt ajoissa ja nytkin oli jo varhaisessa vaiheessa tulossa vauveli maailmaan, onko vauva syntynyt..?nimimerkin muistaminen tietty saattais auttaa.. heh)
Oikeen paljon tsemppiä sitruskalle!
Ittelläni nuo lauantaiset tiheät supparit laantui yötä vasten ja eilen oltiin jo kirpparilla 7 tuntia myymässä..!
Eilen oli vaan jokunen eikä tänään ole vielä kuulunut..!!
Muuten ei mitään kummempaa, torstaina neuvolalääkäri.. Ihanaa, saa tietää alakerran tilanteesta, meillä kun olis mökille lähtö kolmeks viikoks maanantaista.. no joo tohon kolmeen viikkoon en itsekkään oikeen usko, mutta katsotaan mikä on tilanne..
Sairaalakassin oon jo melkeen pakannut, fleecepuku on vielä pestävä. Ja ittele jotkut housut löydettävä..! Makkariin tarttis kyllä varmaan tuo kehto hilata ja muutenkin raivata pikkasen enemmän tilaa...
Tuuppas sitten ilmotteleen sitruska väliaikatietoja!!!
Se on moro.
maryanne + poika 35+0
No onpa tosiaan Sitruskalla jännät paikat!!
Mulla olis vielä työaamujakin jäljellä 11kpl ja jotkut ovat jo joko synnyttäneet tai ainakin meinaavat...
Heräsin tänään puoli viideltä ja päätin lähteä töihin. Olin sitten täällä koneen äärellä jo kuuden jälkeen, mutta ei tuo into kauaa kestänyt. Nyt jo silmiä kirveltää ja väsyttää! No, jospa lähtis vastaavasti kotiin vähän aikaisemmin.
Nyt on jotenkin menossa taas sellainen vaihe, että tuntuu ettei nää viikot etene mihinkään. Jotenkin odottaa sitä 35 viikon rajapyykkiä ja sitten kai alkaa se loputon synnytyksen odotus. Vähän on alkanut jännittämään tuo synnyttämään lähtökin. Esikoisesta olin jo valmiiksi sairaalassa, joten ei tarvinnut miettiä koska pitää ymmärtää kotoa lähtöä. Synnytys oli kuitenkin nopea (alle 4h) ja niin on ollut kaikilla meidän suvun naisilla. Saa nähdä hyökkäänkö sitten näytille heti ekoista kipeistä suppareista : ) Mites muilla uudelleen synnyttäjillä? Mitkä fiilikset on tuosta sairaalaan lähtemisestä?
- Antracite rv 32+4
Eli musta tuntuu että olisin heti supparin jälkeen jo autossa istumassa ja menossa synnärille, kun niin pelkään että ehtii synnytys käyntiin kunnolla ennen leikkausta. Eli siis tuo sektio on saanut pään sekaisin.. :( Muuten olen näitä ihmisiä jotka ovat viime tippaan joka asiassa kotona, viimeksikin kolme viikkoa kärvistelin kurkkukivussa vaikka järkikin alkoi sanomaan ettei ihan normaalia enää..
... kaksi päivää tästä tilanteesta eli 36+3. Jotenkin luulen että tämä kaveri antaa odottaa itseään kauemmin...
Esikoinen on nyt vesirokon pahimmassa vaiheessa (toivottavasti tämä ei tästä enää pahene), aivan näppylöillä kuorrutettu. Ei häntä itseään onneksi pahemmin tunnu vaivaavan, vähän ärtsy ehkä on mutta se lienee ymmärrettävää. Itse odottelen vasta-ainetestien tuloksia, ehtisivätköhän huomiseen neuvolaan.
Vauva tuntuisi toistaiseksi jakselevan hyvin, mutta kaikesta epävarmuudesta johtuen en uskalla alkaa järjestämään vaatteita kaappiin. Tällä hetkellä tuntuu siltä että jätän suuren osan valmisteluista miehelle sitten kun vauva on syntynyt ja nähdään että kaikki on hyvin. Esikoisen jäljeltä meillä on kuitenkin ihan " vauvantultava" koti jo nyt, lähinnä pinnis pitäisi koota ja vaatteet pestä ja laittaa kaappiin. + tietysti hankkia liivinsuojukset, pari tuttipulloa varalta ja niitä pikkiriikkisiä vaippoja... Kuinkas moni on muuten ehtinyt jo sairaalakassia pakata? Suurimmalla osalla taitaa kuitenkin olla vielä se yli 4 viikkoa laskettuun aikaan.
t. Pöppis 36+1
Jouduin heräämään kukonlaulun aikaan, koska piti viedä miehen kanssa toinen auto huoltoon ennen miehen töiden alkua. Nyt väsyttää jo vietävästi ja kiukuttaa... Päätin herätessäni, että olen tänään hyvällä tuulella ja ajattelen vain positiivisia ajatuksia. Nyt olen jo muutaman kerran hermostunut tuolle esikoiselle:( Mutta ehkäpä pienet päiväunet auttaa tähän krapulaan. Olimme eilen pitkään Korkeasaaressa kiertelemässä ja kaipa se väsymys näkyy vasta nyt. Jalat tuntuvat ainakin turvonneilta.
Joku kyseli sairaalaanlähdöstä. Mulla meni viimeksi lapsivedet, joten piti mennä sen vuoksi näytille. Nyt aion kärvistellä kotona niin pitkään kuin mahdollista ellei vedet taas mene. Viimeksi synnytys kesti 24h, joten tuskin tämä kertakaan kovin nopea on... Nyt jännitystä lisää esikoisen hoitopaikka. Täällä asuvat sukulaiset lomailevat juuri kesäkuun lopulla, joten saapa nähdä kenelle työnnän tuon esikoisen hoitoon. Yksin en suostu lähtemään synnyttämään. Pitää kai kehitellä jotain varasuunnitelmia h-hetken lähestyessä.
Havahduin huomaamaan, että mun paino ei ole noussut toukokuun aikana ollenkaan:) Onneksi sokeridietti on purenut... Vaikka välillä sen pitäminen on ollut tosi työlästä ja epäonnistunut kurjasti. Poika oli kyllä sen viime viikoisen ultran mukaan aikas iso, mutta empä muuta ole kuvitellutkaan.
Onko kenelläkään kokemuksia Hug-a-bub-kantoliinasta? Haluaisin tilata sellaisen vauvalle. Pelkään vain, että mulla tulee vain liian kuuma liinan kanssa ja en jaksa käyttää sitä. Nyt ainakin hormonit pitää huolen lämmöstä ihan kiitettävästi.
Palstatilaa muillekin... Jakselkaahan ja lepäile Sitruska!
t.mm + pikkunen 36+1
Alkoi itselläkin jo jännittään synnytys, kun jo niin " moni" meistäkin on saanut vauvansa tai meinaa saada jo...ei malttaisi odottaa enää.
Joku kyseli siitä, että mitä aattelee synnytyksestä niin mulla on pakko mennä tarkistuttamaan tilanne melkein ekoista kipeistä suppareista, koska synnytys matkaa on yli 200km ja minun lapset ovat syntyneet nopeaan. kakkonenkin viivytteli vain vajaa 3h kun syntyi ja tuohon synnytysmatkaan menee omalla autolla se 2,5h tuntia jos ajelee nopeusrajoitusten mukaan...hieman siis pukkaa jännittämään ja toisekseen ärsyttää ihan suunnattomasti, kun kuitenkin olisi synnyäri täälläkin, mutta laittavat kiinni kesäksi.
Suppareita tulee se pari päivässä, mutta ne on niitä menkkamaisia jomotuksia ja vihlonta alapäässä tuntuu silloin jos nostaa jotain tai ja jos yrittää tehdä jotain koko päivän eli rauhallisesti pitäis ottaa, mutta kun ei jouda...niin paljon kaikkea tekemistä.
Aamulla sain jonkin ihme kohtauksen. Itkin ja meiskasin sitä, että mies ei taaskaan ole tehnyt mitään ja jne jne...
no mies on mennyt 7 töihin ja työmatkaa on 60km yhteen suuntaan, joten onkos ihme että ei ola kauheasti tehnyt aamulla mitään??
Meiskasin siis taas ihan turhasta ja esikoinen jo kysyikin, että meinaatko isille soittaa??
Silloin hokasin, että nyt olis paree olla hiljempaa...
miten ihmeessä sitä ei osaa hillitä tunteitaan???
Mutta nyt tyttö heräsi, joten nähdään!!!!
mutsi ja rv 35+2
mä taas pitkästä aikaa kirjoittelen,lähes joka päivä käyn kyllä lukemassa näitä!...!
viime yö meni kyllä erittäin huonosti..kohtu ihmeesti kipeä ku vauveli muljahteli siellä niin rajusti ja oli aina kokonaan mahan toisella puolella tai en sit tiedä mistä kipu johtui enkä voinu nukkua...kyllä pikkasen huoletti et onkohan kaikki hyvin ku ei oo pojilta tollasta ollu..päivällä ei sit mitään ongelmaa mahan kans..
pissallaki ravaan joka yö kolme kertaa,hermoihin käy välillä...=)
tekis mieli jo lähtä synnyttään,mutta parempi ootella viel,mut olisin kyllä valmis luopumaan jo odotusolosta ja mahasta...vielä pitkä aika ainakin itestä tuntuu,no pian se menee ja kohta jo ihana nyytti kainalossa!ihanaa=)=)
sitruskalle tsemppiä=)
perjantaina kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin...painoa oli tullut 10 kiloa!suunnilleen saman verran ku pojilla tässä vaiheessa,joten ei huolta!
hyvät voinnit kaikille!kohtahan me aletaan poksuun=)
ma81ma 33+4
Pianiino: kyselit joku päivä tässä et onko kaikki heinikset toista tai useampaa kertaa asialla. No minä olen ensikertalainen ja onhan meitä muutama muukin, mutta vähemmistönä ollaan...
Toisaalta se on meille esikoista odottaville vaan hyvä juttu, et täältä löytyy sellaisia joille tämä odotus on jo tuttua puuhaa. On mukavempi kysellä kaikkea, kun toiset luultavasti paremmin tietää jo vanhastaan et mikä kuuluu asiaan näillä viikoilla ja silleen...
Minä olen aina ollut aika kova kattelemaan kaikenlaisia unia. Varsinkin silloin jos saan pitkään nukkua, tai jos uni on pätkittäistä. Nyt olen alkanut ihmettelemään sitä kun en ole yhtään ainutta unta nähny vielä tulevasta vauvelista.
Muistan pari vuotta sitten kun meille odotettiin tota meidän koiraa, niin minä näin monesti unta, et minunkin maha kasvo äiti koiran odotuksen myötä ym:ta... Hassua et näin koiran odotusunia, mut vauvaa en ole yhtään vielä päässy kattelee:(
Onkohan se vaan niin että kun en vaan yhtään osaa ajatella et minkälainen se vauveli on ja että minkälaista se arki on sen kanssa, niin se ei tule sitten uniinkaa. Tai olisko tämä joku suojamekanismi, kun ei tiedä kuinka vauva selviää synnytyksestä ja muusta, niin on parempi et ei ole kovin ruusunpunaiset haaveet. Tiedäppä tuota... Mistälie kaikki unet vielä on peräisin. Välillä kun näkee niin kaikkee kummallistakin.
Oletteko te toiset katelleet jo kovasti vauvelista unia?
Netta rv 33+5
lorvailen koneella kun tyttö nukkuu päikkäreitä. tiedän et minunkin pitäisi levätä turvonneen jalan takia. olen kyllä kehitellyt tähän koneelle jalalle tuolin jossa kaksi tyynyä.
parin tunnin päästä ois neuvola sitä tässä vain odottelen.
ärsyttää kun tämä jalka on niin kipeä ja turvoksissa ettei voi ees kävellä kunnolla. aamulla käytiin kaupassa ja yx tuttu mies oikein pysäytti auton ja sanoi et onpa sulla jo tukalat oltavat. kun oliskin supistusten takia tukala olo eikä tämän jalan. nimittäin mun kävely on varmaan karmeeta katsottavaa...
kävin aamulla vaa' alla ja painoa tullut jo 15kg ainakin. mutta minkäpäs sille teet kun ei pysty harrastaa liikuntaa. kauheeta valittamista tämä minun kirjoitus. huomaa et olen jo malttamaton ja haluis äkkiä synnyttämään. toisaalta vauvalle aina vain parempi mitä kauemmin mahassa viihtyy eipähän ois sitten mahavaivojakaan niin herkästi kun suoli vielä kehittymätön.
sassa 4 vk vielä jäljellä tai 6vk kun nyytti sylissä
Onpa jännää kun nyt useammallakin alkaa jo tapahtua! Ja onneksi viikkoja alkaa jo lähes kaikilla olla niin paljon, että vauvojen pitäisi jo pärjätä suuremmitta ongelmitta kohdun ulkopuolellakin.
Mulla olis aikaa synnytykseen max reilut neljä viikkoa enää ja alkaa jo tuntua todella lyhyeltä ajalta! Mä menen siis suunniteltuun sektioon ja varsinainen päivä ratkeaa ensi viikon perjantaina synnytystapa-arviossa. Itse aion ehdottaa 6.7. ja siihen olis huomenna tasan kk!!! Onko täällä muita kuin minä ja Jenni, joilla on tiedossa sektio? Entä sellaisia, jotka olis vielä samoihin aikoihin tulossa Naistenklinikalle?
Etukäteen kyllä hirvittää pärjääminen kahden pienen kanssa! Nykyinen kuopus on silloin vasta 1v7kk. Onneksi mieheni pystyy pitämään heinäkuussa 6 viikkoa lomaa putkeen, niin riittää kuopuksellekin sylittäjä ja minä saan toipua rauhassa leikkauksesta. Jännittää myös se, jos synnytys käynnistyykin ennen suunniteltua päivää, että mihin saan sitten nämä muut lapset, ettei tarvitse yksin lähteä synnyttämään. Meillä on perinteisesti ollut appivanhemmat hoitamassa muita lapsia, mutta jos synnytys käynnistyy yks' kaks, niin he eivät ehdi paikalle kun asuvat 250km päässä.
Pari päivää sitten saatiin lopultakin päätettyä nimivaihtoehdot tytölle ja pojalle. Meillä kun on lapsilla ollut nimi jo sairaalasta lähdettäessä, vaikka ristiäisetkin on sitten myöhemmin.
Vatsaa nipistelee ja supistelee lähinnä kivuttomasti eli toivottavasti kohdun tilanne on vielä ok. Meinasin uskaltaa lähteä ensi viikolla vielä Naantaliin muumeja tapaamaan (3h ajomatka yhteen suuntaan), mutta täytyy vielä edellisenä iltana arvioida omaa kuntoa, uskallanko lähteä.
Tinka + " Nuppu" rv 34+2
Itse olen noiden kahden aikaisemman kanssa joutunut niin koville vauva-aikana. Ei ole mikään kiire yövalvomisiin ja koliikki/allergia itkuihin. WC-reissut yöllä on juhlaa kun muistelen rintareppu rallia poikani kanssa. Itki oikeasti 12h putkeen, nukkuen 5min torkkuja kerrallaan. Vasta 2kk synnytyksen jälkeen sain 2h nukuttua putkeen ja olo oli kuin lomareissun jälkeen.
Masupoika edelleen viistossa, to lääkäriin. Jos saavat käännettyä 36 - 37 välissä niin vältän tod. näk. leikkauksen. Naikkarille menossa. Mutta elektiivinen vai ei, on vielä kysymysmerkillä.
Pelkäsin kuinka sopeudun kotielämään. Helposti kävi. Kahvit hiekkalaatikolla, muutaman treffin sopiminen, kauppa ja kela-asioita ja ruuan valmistusta. Ehdin ostaa vielä 3 tomatintaimea, kohta kuokkimaan ne maahan. Kiirettä pitää. Aina tämä työnteon voittaa ;)
Oma odotus taas hieman taka-alalla koska kakkosella 1 v 1 kk vatsatauti:( Oksensi eilen kerran tosi runsaasti ja sit tauti jatkuu ripulointina ja kuumeiluna ja onkin nyt ihan sylivauvana. Toivottavasti ei muihin tartu ja itsellä varmaan lisäis suppailuja.
Joku mietti miten pärjää kahden pienen kanssa... Itse en ainakaan vielä ole osannut sitä murehtia. Meillä mies onneksi myös alkuun kotona auttelemassa ainakin elokuun loppuun saakka ja eiköhän se siitä sitten alakin jo rullaamaan. Mun esikko ei myöskään vielä iso , kyllä 4 veekin oman huomionsa vielä kaipaa.
Eiköhän kaikki järjesty!
Ensi viikolla viimeinen lääkärineuvola ja sit alkaakin ravaus neuvolassa viikottain.
Minä myös haaveilin muumimaailmaan menosta mut täytyy varmaan unohtaa koska meiltä matkaa yhteen suuntaan n. 6 tuntia! Harmi kun se aukeaa aina niin myöhään. Jos tästä taudista selvitään ni saatetaan lähteä Särkänniemessä käymään ensi viikolla. Ja sinnekin matkaa 3 tuntia. Ajattelin et olis vielä parempi käydä ennen vauvan syntymää kun en sit taas halua ihan vastasyntyneen kanssa reissuun lähteä. Omat vaivat ja riskit tietty näin loppuraskaudessakin on reissata. Mutta kun tekisi mieli nähdä ja osallistua myös isompien lasten riemuun ja elämyksiin.
Nett@ ja Nöppis 35+2
Pari päivää meni, etten kerennyt kirjoittelemaan..
Vielä ollaan yhtenä kappaleena ja juhlat on saatu juhlittua. Kävin eilen lukemassa pinon, mutta en jaksanut enää kirjoitella..
Tänään tultiin kotiin ja kaupassakin jo kerettiin käydä. Täytekakkua alkaa tulla jo korvistakin ulos, mutta pitihän sitä tännekin tuoda kun jäi sen verran paljon yli että jaettiin..
Sitruskalle tsemppiä! Itsekin jännään, mikä mahtaa olla tilanne tällä hetkellä..Keskiviikkona on neuvolakäynti ja samalla katsotaan tilanne. Välillä kipuilee niin kipeästi alas ja on noita " kouristus-supistuksiakin" tullut välillä montakin. Maha on ollut sekaisin koko viikonlopun, mutta se voi johtua kyllä noiden juhlien laittamisen aiheuttamasta stressistä ja väsymyksestä..Oli kuitenkin aika kiire sitten loppujen lopuksi. Hyvin jaksoin seisoa melkein koko päivän lauantaina ja illalla käytiin vielä ukon kanssa katsomassa, kun tuoreet ylioppilaat juhlivat. Eilinen menikin sitten täydessä horkassa, etten jaksanut tehdä muuta kuin maata sohvalla/sängyssä jne..
En ole aivan varma onko vauva laskeutunut jo, ainakin välillä vaikuttaa kovasti siltä, kun sen pylly on niin alhaalla ja pää painaa todella alas. Tänään ei ole montaa liikettä tuntunut, mutta sillä taitaa olla taas sellainen huilauspäivä, kun viikonloppuna meuhkasi aika tavalla.
Toisaalta olisi jo ihan kiva lähteä hakemaan nyytti kainaloon, mutta toisaalta pitäisi vielä keretä laittaa lampaatkin ulkosalle ;) Porukat tuo lisää lammasverkkoa lauantaina sekä lisää heinää niille. Ellen sitten joudu lähdölle itse ennen sitä. Pitäisi vielä käydä juhlimassa ne kahdet yo-juhlatkin näin jälkikäteen..Toivottavasti ei tule kiire ;)
Mutta nyt taidan lähteä katsomaan mitä lampailleni kuuluu :) Pikkuiset ovat varmaan kasvaneet kovasti viimeisen kahden viikon aikana!
~suviande ja öttiäinen 36+3~
Onko muilla vauvanliikkeet vähentyneet tai muuttuneet? Meidän mahamelskaaja on ollut huolestuttavan rauhallinen viimeaikoina ja neuvolatäti lähettikin sitten päivystykseen tutkittavaksi.
Vauva oli sielläkin hiljainen ja sykkeet olivat minusta matalat, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että syke on ihan hyvä kuitenkin. Jotenkin jäi semmoinen olo, että lääkärin mielestä turhaan ramppaan tutkittavana, mutta toisaalta tietysti on hyvä että vauva voi hyvin (lääkärin mielestä).
Ihanaa että viikkoja on niin paljon, että vauva saa syntyäkin, vaikka valmistelut vauvaa varten ovat kyllä edelleen vaiheessa.
Hyviä vointeja!
t. kertturuut
Mulle tuli yhtäkkiä eilen nukkumaan mennessä mieleen, että rakenneultrassahan sanottiin, että laskettuaika olisi jo neljä päivää aiemmin kuin minkä mukaan mennään. Neuvola noudattaa mun ekan ultran antamaa laskettua, joten olin ihan unohtanut tuon! Tuli sitten mieleen, että aamulla, eli tänään, mulla olisi rakenneultran mukaan jo 37+1 (oikeasti tänään 36+4). Tuli jo vähän paniikki, kun mikään ei ole valmiina! (paitsi vaatteet on pesty)
Tänään sitten laitoin vaunut ja hoitopöydän valmiiksi ja tuuletin pinnasängyn patjan. Vielä kun mies nostaisi sen pohjan ylös kun se on tytön jäljiltä yhä alhaalla. Ostettiin myös amme. Toivottavasti maanantaina pääsen ostamaan sen turvakaukalon, että kauan odotettu tili tulee silloin.
Viimeksi mulla oli kaikki valmiina jo rv 34. Oikein mietin miksi nyt olen viivytellyt ja vedin johtopäätöksen, että henkisesti pelottaa liikaa... Mies on nyt ollut lopussa ihan ok-mielellä, mutta mua jännittää silti kamalasti millaista on kahden pienen kanssa. Mieshän oli monta kk tästä ihan shokissa, joten pelottaa miten suhtautuu meidän elämään kohta... Toivottavasti tämä ei vahingoita meidän suhdetta. Nyt menee kyllä tosi hyvin.
Yksi kaveri kävi tänään ja sanoi, että mun maha on jo alhaalla. On kyllä tosi vaikea jo istua, jalat yhdessä vierekkäin ei voi yhtään istua. Keskiviikkona on lääkäri, odotan kovasti miltä alhaalla näyttää. Kivuttomia suppareita tulee monia päivässä, kipeitä ehkä 1-2 päivässä, välillä ei sitäkään.
Joko olette pakanneet sairaalakassin? Tuntuu ihan liian aikaiselta, mutta kai sinne voisi jo jotain laitettavaa miettiä... Ainakin ne imetysrintsikat, liivisuojat ja vauvan vaatteet voisi laittaa valmiiksi.
Nyt lähden miehen kainaloon katsomaan Jurassic Parkia, alkoi jo hetki sitten. Voikaa hyvin! Tsemppiä sitruskalle ja muille jo suppareita saaville!
Liinaharja, tyttö 11/03 ja 36+4
Tänään oli jälleen neuvola ja kaikki oli ihan ok. Vauva oli kasvanut hyvin ja syke sykki tasaisesti. Minullekaan ei ollut tullut painoa juuri ollenkaan edelliseen neuvolaan verrattuna. Nyt on sitten vielä yksi tavallinen neuvola ja sitten siitä seuraava onkin jo synnärin käynti.
Joku kyseli, että onko muita elektiiviseen sektioon meneviä, niin täällä on yksi. Päivä sovitaan sitten tuolla synnärin käynnillä. Jännittää jo!
Hyvää yötä!
Carelia ja Tiitiäinen
Ihmettelen kun mulla oli 2vk sitten paikat ihan kiinni ja kiinteät vaikka viiltäviä kipua akapäähän tulee todella monesti päivittäin ja kivuttomia supistuksia myös. Nimittäin esikoisen aikaan olin jo tällä viikolla 1cm auki, kanava pehmyt ja sitä 2cm jäljellä. Tyttö kyllä syntyi vasta 41+0.
ärsyttää tämä yövalvominen. viime yönäkin heräsin 1ltä ku nenä oli aivan tukossa ja sitten vasta puol 3 sain unen päästä kiinni.
tänään on neuvola. nyt niitä alkaa olemaan joka viikko tai olenhan mä joka viikko joutunut jo pitkään käymään kun oli häikkää siinä vauvan sydämen lyöntirytmissä. viime kerralla rytmi oli jo normaali eli sydän taisi olla vielä kehittymätön.
ajatella tosiaankiin enää 4 vk laskettuun aikaan.
sassa 36+0