62v aapinen tutkintaan syyttäjälle
Meidän aapisessa oli runo
N...... RI pesee kasvojaan muttei valkene ollenkaan
Kommentit (8)
Tietokirjoissakin kuvataan, kuinka negerit on leikkisiä ja tanssivat ja laulavat kaiken ajan, tekemättä töitä ollenkaan.
Tottahan se toki onkin.
Jos tuo aapinen on edelleen käytössä jossain persukou... sori, peruskoulussa, niin sitten vaan ilmoitusta tekemään. Muutenhan tuo rikos on jo vanhentunut.
Mulla oli tuo Aapinen 70-luvulla, joku osti sen mulle lahjaksi. On vieläkin mun äidillä, pitäsköhän tehdä jokunmoinen ilmianto? Tai polttaa kirja roviolla?
Vierailija kirjoitti:
Tietokirjoissakin kuvataan, kuinka negerit on leikkisiä ja tanssivat ja laulavat kaiken ajan, tekemättä töitä ollenkaan.
Tottahan se toki onkin.
Nyt häpeä!
Monilla naisilla ja lapsilla menee koko päivä vedenhakuun, kävelevät siis joku 30km :(
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo aapinen on edelleen käytössä jossain persukou... sori, peruskoulussa, niin sitten vaan ilmoitusta tekemään. Muutenhan tuo rikos on jo vanhentunut.
Rikos ei ole vanhentunut, jos joku voi saada ko. teoksen käsiinsä ja loukkaantuu tekstistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikos ei ole vanhentunut, jos joku voi saada ko. teoksen käsiinsä ja loukkaantuu tekstistä.
Ei se ihan noin mene. Jos sitä aktiivisesti pidetään saatavilla, niin sitten ei ole vanhentunut. Eli uusintapainoksen ottaminen ja myynti tekisi rikoksesta taas ajankohtaisen. Mutta jos kirja on jonkun vintillä tai divarissa, joku sen löytää ja loukkaantuu, niin siitä ei rikosjuttua tule.
(Se Räsäsen pamflettihan on edellen netissä levityksessä.)
Juu niin oli! Monesti oon sitä omille lapsille naureskellut, että tämmöistä se oli ennen. Jotakin siinä oli intiaaneistakin, mutta en muista mitä.