Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko la heittää kahdella viikolla?

Vierailija
21.11.2019 |

Kävin raskausaikana kaikki ultraseulonnat ja muut tutkimukset ja yksityiselläkin ultrassa lisäksi. Kaikki oli aina ok eikä mitään epäilyttävää koskaan. Kaikki tutkimukset antoi la:ksi 8.9. Lapsi syntyi pari päivää ennen laskettua aikaa ja synnytyslääkäri hämmästyi ja sanoi että tämä vauvahan on 2 viikkoa yliaikainen. Voiko laskettu aika heittää kaksi viikkoa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi

Vierailija
2/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai se heittää. Minulle tehtiin inseminaatio eli tiedän päivän ja kellonajankin milloin lapsi sai alkunsa. Silti neuvolassa mentiin kuukautisten mukaan oletettuna aikana laskien ja se oli yli viikon jäljessä oikeasta ajasta. Virallisesti lapsi syntyi viikoilla 42+4 mutta oikeasti yli viikon oli edellä. Olin tosi huolissani kun meni niin yliaikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai inseminaatiossakaan tiedä silti hetkeä jolloin alkio kiinnittyy eli siinä voi tulla vaihtelua. Toisaalta kyllä kai alkuvaiheen ultrissa pitäisi huomata, jos alkio onkin oletettua vanhempi tai nuorempi riippuen ovulaation ja kiinnittymisen ajankohdasta. 

Vierailija
4/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai synnytyslääkäri on väärässä.

Vierailija
5/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä epäilen.

Mulla molemmissa raskauksissa la siirtyi kuudella päivällä eteenpäin.

Uusi la todettiin ekassa ultrassa eikä sitä sen jälkeen muutettu.

Kuusi päivääkin on paljon raskauden määrityksessä saati sitten 14 päivää. Se olisi näkynyt jo kaikissa ultrissa.

Muistutan, että ne ultrat tehdään juurikin lasketun ajan määrittämiseksi ts.raskauden keston määrittämiseksi ja sikiön turvaamiseksi keskisuuren ja yliajan vuoksi.

Ei niitä päästä heitellä.

Vierailija
6/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä epäilen.

Mulla molemmissa raskauksissa la siirtyi kuudella päivällä eteenpäin.

Uusi la todettiin ekassa ultrassa eikä sitä sen jälkeen muutettu.

Kuusi päivääkin on paljon raskauden määrityksessä saati sitten 14 päivää. Se olisi näkynyt jo kaikissa ultrissa.

Muistutan, että ne ultrat tehdään juurikin lasketun ajan määrittämiseksi ts.raskauden keston määrittämiseksi ja sikiön turvaamiseksi keskisuuren ja yliajan vuoksi.

Ei niitä päästä heitellä.

Kävin jopa 4d-ultrassa ja kaikki ultrakoneet antoi saman la:n. Mutta synnytyslääkäri sanoi, että lapsessa on kaikki yliaikaisen merkit, on isokokoinen ilman että minulla olisi radi, oli yliaikaismaisen nukan peitossa koko lapsi ja joitain muita merkkejä joita en enää muista (mutta lapsiveden määrä ja väri oli ok ja istukka oli ok eli ne ei selitä noita). Ap

Vierailija
7/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuukautiset oli milloin sattuu ennen raskautta. Esikoinen syntyi reilun kuukauden ennen laskettua aikaa ja oli kehitykseltään täysiaikainen.

Vierailija
8/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kuukautiset oli milloin sattuu ennen raskautta. Esikoinen syntyi reilun kuukauden ennen laskettua aikaa ja oli kehitykseltään täysiaikainen.

Mutta nykyään sitä la:ta ei lasketa kuukautisista. Ap

Vierailija
9/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

https://www.terveyskyla.fi/naistalo/raskaus-ja-synnytys/ultra%C3%A4%C3%…

Vierailija
10/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Tiedän että sen voi laskea kuukautisista, mutta virallinen laskettu aika määritetään ultrasta. Neuvolan ekalla käynnillä annetaan arvio kuukautisten perusteella ja se korjataan ekassa ultrassa. Ap

Vierailija
11/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Tiedän että sen voi laskea kuukautisista, mutta virallinen laskettu aika määritetään ultrasta. Neuvolan ekalla käynnillä annetaan arvio kuukautisten perusteella ja se korjataan ekassa ultrassa. Ap

Kuten linkkaamassani jutussa kerrottiin, myöskään ultraamalla ei voida saada täysin varmaa laskettua aikaa tietoon ja kahden viikon heitto puoleen tai toiseen on täysin normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi