Yläviisaudenhampaan poistosta kysymys
Multa poistettiin yläviisaudenhammas päivystyksessä maanantaina.
Oli kipua koko viikonlopun ja viisurin ympäriltä ien oli tulehtunut.
Oon kanssa lämpöilly koko syksyn, ja viikonloppuna oli 37.5 kokoajan, ei korkea mut silti.
Niin en sanonut lämpöilystä hampilekurille mtn kun ajattelin et flunssaa ym, ja että näkeehän hän onko aihetta määrätä lääkekuuri.
Ja nyt mulla on poski uudestaan kipeytynyt lisää ja sisäposki turvonnut.
Niin määrätäänköhän tähän antibiootit, onko aiheellista?
Tai siis oon joka tapauksessa menossa ainakin terveyskeskukseen huomenna niitä pyytämään (se on tässä lähellä, toisin kuin hammaspäivystys), kun joskushan määrätään ne poiston yhteydessä automaattisesti.
Kommentit (6)
Antibiootteja virusperäiseen tautiin??
Silloin kun minulla oli tuollaisia ongelmia, piti mennä pyytämään ne antibiootit hammaslääkäriltä, koska tulehdus oli aiheutunut hampaan poistosta. Mutta myöhemmin, kun sama tulehdus jatkui, piti mennä tavalliselle lääkärille, koska se kolo oli jo mennyt umpeen eikä hammaslääkäri enää voinut kirjoittaa antibioottikuuria, kun se asia ei enää kuulunut hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Antibiootteja virusperäiseen tautiin??
Siis kuume/lämpö oli mun mielestä hampaasta johtuvaa.
Ja poski on uudestaan kipeytynyt ja sisältä enemmän turvonnut ja ulkoakin vähän.
Kyllä viisaudenhampaan poiston jälkeen voi olla kipua ja turvotusta ilman antibiootin tarvettakin, ja se voi juuri noin kolmannen päivän kohdilla olla pahempaakin kuin alussa. Mutta ei sen pitäisi mitenkään älyttömästi pahentua tuossa vaiheessa kuitenkaan. Itsellä tosin kokemusta vain omista viisaudenhampaista, en ole ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun minulla oli tuollaisia ongelmia, piti mennä pyytämään ne antibiootit hammaslääkäriltä, koska tulehdus oli aiheutunut hampaan poistosta. Mutta myöhemmin, kun sama tulehdus jatkui, piti mennä tavalliselle lääkärille, koska se kolo oli jo mennyt umpeen eikä hammaslääkäri enää voinut kirjoittaa antibioottikuuria, kun se asia ei enää kuulunut hänelle.
Ok, kiitos tiedosta, no meen terv.aseman kautta kun se on paljon lähempänä ja matkan varrella joka tapauksessa..
Up