Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen pitää urakehitys olla, että voi realistisesti haaveilla esim. suuren pörssiyhtiön toimitusjohtajuudesta?

Vierailija
20.11.2019 |

Olen miettinyt, että millaisia CV:eitä on huippujohtajilla. Minkä ikäisinä he ovat olleet tietyllä tasolla. Olettaisin, että ovet/mahdollisuudet ihan ylimpään johtoon sulkeutuvat yllättävänkin nuorena, jos ura ei kehity rivakasti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miessukupuolesta lienee edelleen etua. Ura hyvällä mallilla 40-50 vuotiaana.

Vierailija
2/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla miespuolinen ja esim tuotantotaloudesta valmistunut. Ja samanlainen kuin esimiehensä. On ihan tutkittua, että vanhemmat johtajat alkavat tukea ja ylentää sellaisia nuoria, joissa he tunnistavat oman itsensä, kun he itse olivat nuoria. Se on tiedostamatonta, eivät itse ymmärrä tekevänsä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin korkeakoulututkinto kaupalliselta puolelta auttaa kummasti, ja absoluuttista lähentelevä pahuus.

Vierailija
4/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttää LinkedInistä, kyllä sieltä löytää urapolkuja paljonkin.

Vierailija
5/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko aloittamalla yritys "autotallista" ja laajentamalla lopulta suureksi pörssiyhtiöksi. Tai vaihtoehtoisesti synnyt sukuun ja saat sen tittelin sitä kautta.

Vierailija
6/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla miespuolinen ja esim tuotantotaloudesta valmistunut. Ja samanlainen kuin esimiehensä. On ihan tutkittua, että vanhemmat johtajat alkavat tukea ja ylentää sellaisia nuoria, joissa he tunnistavat oman itsensä, kun he itse olivat nuoria. Se on tiedostamatonta, eivät itse ymmärrä tekevänsä niin.

Joo kyllä näin on.

Mutta sen olen ainakin itse huomannut että lyhytaikaisia urat; 2-3v maximissaan yhdessä pisteessä. Pitää olla valmis vaihtaan paikkakuntaa jne niin pikkuhiljaa 50-60v oot siinä tasossa että voit valita jo paikkoja ja headhunterit soittelee perään ja pyytää jo.

Vierailija
7/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla samanlainen kuin vanhemmat pomot eli insinöörismies.

https://www.talouselama.fi/uutiset/kysely-paattajanaisille-johtotehtavi…

Vierailija
8/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosi tyhmiä kommentteja siitä, että miehenä pääsee pitkälle. Niin mutta miksi pääsee? Koska kovin moni nainen ei jaksa panna sitä määrää aikaa ja energiaa pelkälle uralle. Tämä on totuus asiasta. Palsta vain taas kiukuttelee siitä, että elämässä täytyy tehdä valintoja, jotka mahdollistavat yhtä ja sulkevat pois toista. Et voi viettää mukavaa leppoisaa arkielämää, tavata paljon kavereita ja samaan aikaan olla joku uraohjus. Pöljät.

Vierailija
9/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla suhteita niin perkuleesti

Vierailija
10/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteilla + koulutuksella.

Se että olet syntynyt varakkaaseen perheeseen auttaa, muttei ole ole este.

Vierailija
11/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua pankinjohtajaksi?

Vierailija
12/12 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa pari akateemista tutkintoa. Kolmekymppisenä pitää olla naama johdon mielessä, siis positiovisessa mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän