Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia pelätä aina pahinta (sairaudet)?

Vierailija
20.11.2019 |

Olen huomenna menossa papa-kokeeseen ja pelkään kuollakseni että minulla on kohdunkaulansyöpä. Kun minulta otetaan verikokeita, pelkään että joku arvo on pilvissä ja minulla on joku sairaus. Pelkään aina siis lääkäriin/tarkastuksiin mennessä pahinta. Onko se normaalia? Pelkääkö muutkin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Voi olla myös oireilua yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä.

Vierailija
2/10 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti jokainen miettii esim syöpäseulontoihin mennessä pahinta. Eikös se ole ihan normaalia pysähtyä asiaa miettimään. Ajattelisin niin päin että olisi epänormaalia olla ajattelematta. Tunteetonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se hyvä ole. Paradoksaalisesti stressi lisää mahdollisuuksiasi sairastua erilaisiin sairauksiin. Yritä rentoutua.

Vierailija
4/10 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään koko ajan kaikkea, ja se on tosi rankkaa.

En osaa sanoa onko se normaalia, mutta mietin välillä että voi kun ois vaan eikä tarvis aina pelätä ja itkeä.

Vierailija
5/10 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin kerran suojaamatonta seksiä ja pelkäsin aidsia sen 3kk minkä ajan piti tuloksia odottaa. Eipä ollut tosiaan sen arvoista se seksi.

Vierailija
6/10 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa onko se normaalia, mutta mietin välillä että voi kun ois vaan eikä tarvis aina pelätä ja itkeä.

Hei käytkö missään juttelemassa tuosta? Ei sinun elämä oo tarkoitettu sellaiseksi, että koko ajan pelottaa ja ahdistaa. Vaikka et pääsisi siitä kokonaan eroon, niin se voi sentään vähentyä.

Vierailija
7/10 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti jokainen miettii esim syöpäseulontoihin mennessä pahinta. Eikös se ole ihan normaalia pysähtyä asiaa miettimään. Ajattelisin niin päin että olisi epänormaalia olla ajattelematta. Tunteetonta.

No toki syöpäseulontoihin ym mennessä, mutta ainakin aapeen tapaus vaikutti siltä, että ihan tavalliset tarkastukset (ilman mitään ennakko-oireita) aiheuttavat hänessä tuota pelkoa ja ahdistusta. Mikä ei kyllä taas minun mielestäni ole normaalia tai sellaista, että sitä tarvitsisi kestää.

Vierailija
8/10 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka paljon tämä vaikeuttaa elämääsi. Lääkärien ja testien hermoilu on normaalia, mutta jos asia pyörii sulla jatkuvasti mielessä ja aiheuttaa haittaa, se voi olla todella monen eri psykiatrisen sairauden oire.

Vierailija
9/10 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei käytkö missään juttelemassa tuosta? Ei sinun elämä oo tarkoitettu sellaiseksi, että koko ajan pelottaa ja ahdistaa. Vaikka et pääsisi siitä kokonaan eroon, niin se voi sentään vähentyä.

Hei, oi joku vastasi. En käy juttelemassa, en oikein osaa arvioida onko siihen tarvetta vai nauravatko vaan ulos. On se käynyt mielessä että ehkä voisi yrittää hakeutua jonkun keskusteluavun piiriin. Että ei kai se voi normaalisti olla niin, että kaikki aiheuttaa pelkoja.

Kiitos kun vastasit, ehkä otan asian puheeksi kotona.

Vierailija
10/10 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, oi joku vastasi. En käy juttelemassa, en oikein osaa arvioida onko siihen tarvetta vai nauravatko vaan ulos. On se käynyt mielessä että ehkä voisi yrittää hakeutua jonkun keskusteluavun piiriin. Että ei kai se voi normaalisti olla niin, että kaikki aiheuttaa pelkoja.

Kiitos kun vastasit, ehkä otan asian puheeksi kotona.

On tarvetta, jos vaikuttaa päivittäiseen elämään. Voit ottaa ihan omalle terveysasemallekin yhteyttä ja he laittavat sieltä eteenpäin. Sieltä saa siis myös ihan keskusteluapua, eikä pelkästään lääkkeiden tyrkytystä. Yksityisellä puolella voi suoraan mennä sitten esimerkiksi terapiaan, joka tähtää omien ajatus- ja käytösmallien muuttamiseen, niin että sinulla olisi helpompi olla :) Mutta joskus ihan pelkkä "ulkopuolisen" kanssa keskusteleminenkin voi auttaa vähentämään niitä pelottavia ajatuksia, kun ne saa ulos ja ne eivät jää sinne omaan päähän pyörimään koko päiväksi. T. Edellinen