Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia tässä liikennetilanteessa?

Vierailija
20.11.2019 |

Ollaan kaksikaistaisella tiellä taajamassa. Oikealta tulee auto, joka vilkuttaa vasemmalle eikä hänellä ole kolmiota. Hän siis on menossa vastaantulevien kaistalle. Minä menen suoraan, ja minun kuuluu väistää häntä. Vastaantulevien kaista on kuitenkin ruuhkainen, eikä oikealta tuleva auto mahdu siihen. Saanko jatkaa matkaani suoraan, vai joudunko odottaa että oikealta tulevalle tulee väli ja hän pääsee kääntymään vasemmalle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat jatkaa. Mutta tuon kanssa kannattaa olla kyllä tarkkana, koska jos se oikealta tuleva auto ei jostain syystä huomaa sinua ja lähtee tunekmaan sinne sua vastaantulevien autojen väliin ja kolhasee sua kylkeen, sinä maksat laskut.

Vierailija
2/6 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan liikennesilmää. OIkealta tulevalla on sinuun nähden etuajo-oikeus, mutta jollei hän pääse haluamalleen kaistalle muiden sekaan, sinä voit jatkaa matkaasi. Jos oikealta tuleva kuitenkin on pahalla päällä ja haluaa aiheuttaa sinulle haittaa, hän voi tunkea eteesi pientä peltikolaria aiheuttamaan sinun piikkiisi. Eihän näin usein tapahdu, mutta teoriassa ainakin.

Muuten, "joudunko odottamaan" on oikein, "joudun odottaa" on lasten leperrystä. Älä runtele äidinkieltäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljentäisin, ottaisin katsekontaktin ja hän ehkä näyttäisi kädellä minulle että voin mennä ensin.

Vierailija
4/6 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaisin sen sian

Vierailija
5/6 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli siis varmaankin jatkaisin suoraan mutta varoen ettei hän tule mua kylkeen. Kiitos. Kyselin ajokoetta varten koska meillä on keskustassa tällainen risteys.

AP

Vierailija
6/6 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli siis varmaankin jatkaisin suoraan mutta varoen ettei hän tule mua kylkeen. Kiitos. Kyselin ajokoetta varten koska meillä on keskustassa tällainen risteys.

AP

Ajokokeessa kyllä olisin astetta varovaisempi vielä tuon risteyksen kanssa. Muistahan osoittaa selvästi, että tiedät sen kääntyvän auton oikeasti olevan etuajo-oikeutettu ja että menet ensin vain siksi, ettei hän pysty etenemään ruuhkan takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän