Järkyttävät silmäpussit 41-v.
Olen 41 vuotta ja silmien alla roikkuu pussit, jossa syvä uurre valuu senttejä kohti nenää ja pussit on sellaiset vetelät ja ilmeisesti nesteen täyttämät. Käytän kallista (onko sillä edes väliä) silmänympärysvoidetta tarkkojen ohjeiden mukaan, mutta mikään ei auta. Tällaisia ei lähes kaikilla viiskymppisillä tai sitä vanhemmillakaan ole. Esim. 67-v. äidilläni ei ole. Jatkanko vain niistä välittämättä vai voiko niille tehdä jotain. Ilme on väsynyt ja veltto, vaikka nukunkin hyvin. Apuja?
Kommentit (22)
Roikkuuku sinulla pusseja muuallakin, kuin silmien alla. Juotko alkoholia tai muuta sokerisia juomia, oletko lihava , syötkö väärin. Taitaa vika löytyä itsestä, eikä siinä voiteet auta.
Ole itse 63 v , eikä mikään roiku. Terveet on ruokailutavat ja lenkkeily maistuu.
Toi nyt on vaan perinnöllistä, vaikka nyt äidilläsi ei olekkaan.
Käy leikkauksessa. Tai sitten hommaat siistit silmälasit joissa alaosa just on samassa linjassa pussien kanssa. Täten loihdit pussit pois.
Yx joka tietää mistä puhuu, ja pussit ovat periytyneet isän puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Roikkuuku sinulla pusseja muuallakin, kuin silmien alla. Juotko alkoholia tai muuta sokerisia juomia, oletko lihava , syötkö väärin. Taitaa vika löytyä itsestä, eikä siinä voiteet auta.
Ole itse 63 v , eikä mikään roiku. Terveet on ruokailutavat ja lenkkeily maistuu.
Mulla on periytynyt iskältä, hänellä taas äidiltään. Kaikkitietävänä voisit selittää onko tämä edes mahdollista?
Leikkaukseen vaan. Mulla ei silmapusseja mutta roikkuvat ylaluomet. Kavin leikkauksessa, maksoi n. 1500 euroa, parani parissa paivassa ja yleisilme nuoreni kymmenen vuotta. Plus nyt pystyy kayttamaan liikkuvalla luomella taas luomivaria, kun se roikkuva luomi ei peita sita enaa :D
Suuret silmät pn automaattisesti suuret alaluomet.
Minulla ei roiku mitkään muut kuin silmäpussit ja niihin ei auta kuin kirurgin veitsi. Silmälasit pelastaa todellakin sillä ilman laseja näytän kauhealta.
Minullakin roikui, ei enää. Lopetin suolan ja alkoholin.
Lisäksi huomasin, että silmänympärysvoiteet oikein lisäsivät turvotusta.
Onko joku leikkauttanut silmäpussinsa? Tuliko hyvä? Tehdäänkö se nukutuksessa? En haluaisi nukutusta.
Minulla silmäpussien lisäksi mustat silmänaluset kun on ohut iho.
treffit kirjoitti:
Leikkaukseen vaan. Mulla ei silmapusseja mutta roikkuvat ylaluomet. Kavin leikkauksessa, maksoi n. 1500 euroa, parani parissa paivassa ja yleisilme nuoreni kymmenen vuotta. Plus nyt pystyy kayttamaan liikkuvalla luomella taas luomivaria, kun se roikkuva luomi ei peita sita enaa :D
Moi, haluatko kertoa lisää:).Mulla varmaan edessä tuo jossain vaiheessa myös, mutsilta olen perinyt jäätävät roikkuluomet (häneltä leikattiin joskus 50 vuotiaana).
Mistä päin olet ja mitä kautta hakeuduit operoitavaksi? Voitko suositella paikkaa / tekijää, itse vaikutan Hgin seudulla.
Roikkuluomien lisäksi mua on siunattu syvillä kyynelurilla, niille haluaisin jotain teetättää myös. Ja miksei samalla syvät nasolabiaalit, kun kerran tälle linjalle lähdetään..
Minulla on kroonisen unettomuuden takia muodostuneet pysyvät silmäpussit. Mutta en kyllä ajatellut mitään leikkauksia. Sen sijaan olen nyt googlaillut erilaisia kuvia ja yrittänyt muokata ajatuksiani siitä, että naisella ei muka saisi olla silmäpusseja. Yritän sopeutua ajatukseen siitä, että silmäpussit kertovat eletystä elämästä eikä ulkonäössä sinänsä ole mitään vikaa, vaikka silmäpussit siihen kokonaisuuteen kuuluukin. Silmäpusseja voi olla myös nuorilla. Ei se ikää katso.
https://i.pinimg.com/564x/0e/79/e5/0e79e5a20b1fe33f278afec0e2801aa7.jpg
https://i.pinimg.com/564x/d0/5b/01/d05b012e118f8afc1b0036b2e6dd05ca.jpg
https://i.pinimg.com/564x/b0/65/6c/b0656cf0ff8f300c8dcfe1ab51ed7d9d.jpg
https://i.pinimg.com/564x/5c/59/a5/5c59a5e66cb20b13499ad4960c3400d0.jpg
https://i.pinimg.com/564x/07/95/06/079506265fc02aed4235645f4c3abe89.jpg
https://i.pinimg.com/564x/6b/04/62/6b0462bfb4ce3f115d158a1f1f159db3.jpg
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Moi, haluatko kertoa lisää:).Mulla varmaan edessä tuo jossain vaiheessa myös, mutsilta olen perinyt jäätävät roikkuluomet (häneltä leikattiin joskus 50 vuotiaana).
Mistä päin olet ja mitä kautta hakeuduit operoitavaksi? Voitko suositella paikkaa / tekijää, itse vaikutan Hgin seudulla.
Roikkuluomien lisäksi mua on siunattu syvillä kyynelurilla, niille haluaisin jotain teetättää myös. Ja miksei samalla syvät nasolabiaalit, kun kerran tälle linjalle lähdetään..
Asun Alankomaissa ja siis leikkaus tehtiin taalla. Mutta googletin ja sama prosedyyri on Suomessakin ja leikkaus on samoissa hinnoissa ja saatavilla Helsingin alueella. Ei ole teknisesti vaikea leikkaus.
Kyseessa paivapoliklinikan leikkaus, pari tuntia paikallispuudutuksessa ja paaset kotiin (se puudutus sattuu ihan jaatavasti, huom). Kotona hyva olla pari paivaa vaakatasossa pakastehernepussit silmien paalla, vahentaa mustelmia. Toki niita tulee vahan joka tapauksessa, silla operaatiossa poistetaan viilto ylaluomesta (mulla n. sentin verran ihoa lahti) ja tikataan kiinni.
Kipuja mulla ei ollut oikeastaan ollenkaan, kotiuduttuani otin kaksi parasetamolia mutta sen jalkeen en tarvinnut kipulaakkeita ollenkaan.
Leikkauksen jalkeen, kun haavat ovat parantuneet, on viela turrat ylaluomet muutaman kuukauden mutta sen pysyvampia oireita ei tule. Arpia ei nae oikeastaan ollenkaan kun ne on tehty just luomipoimujen kohdalle. Ainut etta jos makaa paljon auringossa silmat kiinni ilman aurinkolaseja, niin ne (arvet) jaa vaaleammiksi.
Kay rohkeasti vaan plastikkakirurgin konsultaatiossa jos mietityttaa :)
Nauratti, kun luin, että heti tuli täydellinen nainen haukkumaan mun elintapoja ja kehonkoostumusta. Olen hoikka, en tupakoi enkä juo ja nukun riittävästi. Ja siinä ne silmäpussit silti roikkuu. Muuten kiitos kaikille muille asiallisista kommenteista.
Osaako joku kertoa leikkauksesta. Ajattelin, että jos tilanne jatkuu ja pahenee, voisin vaikka kymmenen vuoden päästä harkita. Ihan nelikymppisenä en vielä ajatellut turvautua kirurgin apuun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nauratti, kun luin, että heti tuli täydellinen nainen haukkumaan mun elintapoja ja kehonkoostumusta. Olen hoikka, en tupakoi enkä juo ja nukun riittävästi. Ja siinä ne silmäpussit silti roikkuu. Muuten kiitos kaikille muille asiallisista kommenteista.
Osaako joku kertoa leikkauksesta. Ajattelin, että jos tilanne jatkuu ja pahenee, voisin vaikka kymmenen vuoden päästä harkita. Ihan nelikymppisenä en vielä ajatellut turvautua kirurgin apuun.
Ap
Olin itse 42 kun leikkautin nuo ylaluomet, vanhempana jos leikkauttaa niin sitten pitaa leikkauttaa koko naama kerralla, kun muuten leikattu alue ei enaa sovi ymparistoon ;)
Nain ma sen jarkeilin.
Silmäpussit voi myös laseroida, googleta laserhoidot.
Itseltäni on laseroitu silmäpussit, nopea toimenpide, pientä turvotusta ja punoitusta ,pientä ihon hilseilyä, mutta ei tarvitse mitään sairauslomia. Olen tyytyväinen. Käsittääkseni myös yläluomet voi laseroida, netistä löytyy kuvahaulla tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta sun terveet elämäntavat. Ap. pyysi tietoa silmäpussiongelmaan, ei infoa mummojen elämäntavoista, huomasit varmaan alapeukuista?
Aika monilla on terveet elämäntavat ja lenkkeilevät mutta silti on silmäpussit ja/tai mustat silmänaluset.
Ja löytyy monta sohvaperunaa ei niin terveillä elämäntavoilla ja silti ei ole silmäpusseja. Et tasan ei käy onnen lahjat.
Olisikohan Ranskassa helpompi elää ikääntyvänä naisena. Musta tuntuu, että siellä on jotenkin huolettomampi ja vapaampi suhtautuminen ulkonäköön, vaikka muuten tyylikkyydestä ja ulkonäöstä huolehditaankin. Jotain tuollaisia "kauneusvirheitä" kuten silmäpusseja tai tummia silmänalusia ei pidettäisi kuitenkaan mitenkään järkyttävinä. Osa jopa tuntuu tuovan kauneusvireheitään ihan mieluusti esille, koska ne saattavat erottaa muista uniikilla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Aika monilla on terveet elämäntavat ja lenkkeilevät mutta silti on silmäpussit ja/tai mustat silmänaluset.
Ja löytyy monta sohvaperunaa ei niin terveillä elämäntavoilla ja silti ei ole silmäpusseja. Et tasan ei käy onnen lahjat.
No ehkä kannattaisi normalisoida niitä, eikä ottaa liikaa paniikkia ja yrittää eroon? Kun ne kerran ovat osa normaalia elämää ja voi tulla ilman erityistä syytä.
Sama. Aattelin kokeilla Remescaria (tms) edes sellaisina päivinä kun haluaa oikein sädehtiä. En tiedä onko apua muusta kuin leikkauksesta oikeasti.
Mun ratkaisu on toistaiseksi silmälasit.