Mitä parisuhde merkitsee sinulle?
Kommentit (19)
Minulle: Yhteenkuuluvuutta, kumppanuutta, läheisyyttä, rakkautta ja molemminpuolista kumppanuutta.
Miehelleni: Seksiä, puhtaita vaatteita, hyvää ruokaa ja väline saada lapsi.
Luottamusta, turvaa, tukea, kunnioitusta, tiimiä.
Turvaa, luotettavuutta, mahdollisuutta olla oma itsensä.
Luulen, että mieheni vastaisi samalla tavalla.
Yhdessäoloa, mutta ei takiaismaista tukehduttamista. Mitä kumppani minulle merkitsee se on sitten toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Saavuttamatonta unelmaa.
N45
Saavutettu unelma ois pahempi. Pysyä sitkeästi unelmassa. Herätä todellisuuteen. Herätä pelkkään ottamiseen. Kestää hetken päästä omilleen, muuttuneena.
Ei kelpaa kuka vain. Ei kelpaa mikä vain.
Luonnollisuus ja yhteensopivuus a ja o.
Kestää minkä kestää, pääasia että siitä jää hyvä muisto elämään.
N45
Minulle parisuhde on aika merkityksetön asia, siksi en edes tavoittele sitä asiaa.
Pärjään ja viihdyn hyvin sinkkuna joten en edes tiedä mitä se toinen ihminen toisi minun elämään?
Kenties se toisi enemmän seksiä sekä tietenkin kaksin on halvempaa elää kuin yksin.
Mutta en ymmärrä sitä miksi jotkut ihmiset menee parisuhteeseen.
Aika lailla koko elämän perustaa. Parisuhde on antanut minulle suurimman osan elämäni parhaista asioista: rakkauden, kumppanuuden, perheen, yhteisen kodin
M48
Tuo elämään merkityksen ja onnen, ilon, hyväksynnän ja tärkeimmän eli rakkauden 🥰
Rakkautta, hellyyttä, kunnioitusta, hyviä keskusteluja, naurua ja iloa, taisteluparina toistemme rinnalla maailman myrskyjä vastaan.
Jos nämä ei täyty olen mieluiten ilman parisuhdetta.
"Parisuhde" on jotenkin iso sana...
Tiedän mitä oma merkitsee. Mieheni on minulle paras kaveri, kumppani, perheenjäsen, se jonka käteen tartun ja jota vasten nukun, jota ilman en osaa kuvitella kotia enkä elämää. Ollaan oltu yhdessä teinistä asti.
Symbioottista, harmonista, hellaa, hauskaa ja lempeaa, rakkauden ja intohimon taytteista yhdessa olemista itselle kaikkein tarkeimman ja rakkaimman ihmisen kanssa. <3
Mielenterveysongelmia, väkivaltaa, rahanmenoa, turvattomuutta, kroonista väsymystä, kokonaisvaltaista helvetissä elämistä.
Mä en ole vielä kokenut sitä sen äärimmäiisessä muodossaan. Runolllista varmaan noin alkutuimaan mutta arkirealismina yhden ihhmisen painolasti jaetaan kahdella. On pysyviä tavoitteita jossa itse arvo mitataankiin hieman toisissa sfääreissä.
Rakkautta, turvallisuutta, hyväksytyksi tulemista, hoivaa ja hoivaamista. N57
Loppujen lopuksi kaikki menee parisuhteeseen sen takia kun toinen näyttää niin hyvälle.
Seksi ja hellyys kuuluu toki myös asiaan.
Perustelen väittämäni sillä että turvallisuutta,hyväksytyksi tulemista,hoivaa,syvällisiä keskuteluita.. jne pystyy antamaan ihan kumpi sukupuoli vain.
Yhteistä elämää mukavan naisen kanssa t mies