Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PIdättekö itsemurhaa syntisenä tekona, kuten uskovaiset pitävät sitä?

Vierailija
19.11.2019 |

?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala vastata mitään kun kysymyksessä esitetään valheellinen väite.

Missään nimessä kaikki uskovaiset eivät pidä itsemurhaa syntinä. Lähinnä vain katolilaiset ovat määritelleet tämän synniksi.

Vierailija
2/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhan tehnyt on äärimmäisessä hädässä oleva ihminen. Itse tunnen sellaisen tehnyttä kohtaan valtavaa myötätuntoa ja rakkautta. Huokaan rukouksen, että valmista Iskä häntä varten pehmeä ja lämmin peti ja anna lepo ja rauha.

Terv. uskovainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä syntinä.

T. Uskis

Vierailija
4/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on masennuksen ja ahdistuksen äärimmäinen oire eli sairauden oire. Yhtä hyvin voisi pitää syöpään kuolemista syntinä. Eihän kukaan halua haluta kuolla. Eikä itsemurhaajakaan yleensä halua kuolla, hän ei vain jaksa elää.

Vierailija
5/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syntiä? Jumalan hyvän tahdon vastainen asenne, ajatus tai teko.

Itsensä tap.paminen ei oikein vaikuta Jumalan hyvän tahdon mukaiselta teolta - > synti. Tietenkin.

Mutta Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.

Katolilaisille ja heidän tavallaan kristillisen elämänsä ”tunnustamiskelvollisuudelle” perustava kristitty pitää helposti itsemurhaa anteeksiantamattomana syntinä, sitä kun on tosi vaikea käydä rippipapille tunnustamassa.

Nyt onkin kriittistä ymmärtää että Jumala ei anna syntejä anteeksi siksi että me pää märkänä tunnustamme niitä, vaan siksi että Jeesus on sovittanut syntimme.

Eikä itsemurhaa tehdä huvin vuoksi vaan äärimmäisen masentuneena ja toivottomana. Jumala tuntee ihmisen läpikotaisin, raamatussa sanotaan: ”Herra tuntee meidän alkumme, Hän tietää että olemme tomua.” Ei tomulta voi kovin paljon vaatia.

Vierailija
6/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän syntinä.

Vierailija
7/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos joku oikeasti kokee että se on ainoa ratkaisu niin se on hänen päätöksensä ja asiansa...

Vierailija
8/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän luterilainen kirjoitus se oli, jossa itsemurha esitettiin synniksi.

" Paiskaat Luojan antaman lahjoista suurimman, hänen silmilleen, etkä enää voi katua tekoasi..."

Etten olisi lukenut paikallisesta seurakuntalehdestä.

Ap:n kysymyt on ristiriitainen.

Kysymys on osoitettu ei- uskovaisille ja synti- sana ei ole silloin oikein oikea.

En pidä itsemurhaa hyvänä juttuna, mutta siihen päätyvä ihminen on yleensä niin tuskaidessa tilassa, että hänen näkökulmansa on hyvin suppea, eikä hän näe muuta ulospääsyä.

Vierailija
9/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, mutta uskon myös Jumalan anteeksiantavaisuuteen. Jumala näkee kyllä ihmisen sydämeen.

Vierailija
10/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käsittäisin niin että Jumalan luomakunnan työhön ei tule puuttua tappamalla itsensä tai muita. Tämä uskoni asiaan on estänyt itseäni tappamasta itseäni koska pelkään siitä seurauksia tuon puoleisessa tai että joutusin aloittamaan matkani fyysisessä elämässä alemmista tasoista (uskon jälleen syntymän mahdollisuuteen) tai inkarnaatio samankaltaisten haasteitten kera, jotka minun pitäisi päihittää sitten siinä tulevassa elämässä, niin olen päätellyt että parempi jatkaa elämää ja katsoa tämä filmi loppuun asti kerralla jos näin kerran on tarkoitettu niin että sieluni vahvistuu ja oppii mitä sen tulee oppia tästä elämästäni.

Toivon valoa ja Jumalan anteeksi antoa kaikkia itsemurhan tehneitä kohtaan, tunnen heitä kohtaa sympatiaa sillä monesti epätoivon hetkinä tunnen itsekin kaipuuta kuolemaa kohtaan.

Vierailija
11/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on joskus pelastus ainoa viimeinen ratkaisu, oma valinta tai väsyneen viimeinen tahto. Eutenasia.

Vierailija
12/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha ei minusta ITSESSAAN ole synti. Mutta itsemurhan tehnyt SAATTAA siirtyä vastaamaan teoistaan ja ajatuksistaan syntisenä. Siis: Muista syistä syntisenä, kuin siitä tehdystä itsemurhasta.

Toisaalta myos muuten kuollut saattaa siirtyä toisaalle syntisenä.

Kummassakaan tapauksessa asiat eivät ole hyvin tai kunnossa. 

t. pakana ja hieroglyfi

Vierailija
13/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurha on masennuksen ja ahdistuksen äärimmäinen oire eli sairauden oire. Yhtä hyvin voisi pitää syöpään kuolemista syntinä. Eihän kukaan halua haluta kuolla. Eikä itsemurhaajakaan yleensä halua kuolla, hän ei vain jaksa elää.

Saattaa olla myos synnin manifestoitumista, tuon kautta, vaikka siirtyminen tuonpuoleiseen ei sitä itsessään olekaan. Oli muoto sitten minusta vaikka "itsemurha".

Se että tuntee itsensä kelvottomaksi ikuiseen elämään, ja tuntee vetoa lopulliseen tuhoon on syntiä, se on elämän pilkkaajan seuraamista, sitä, että on antanut itsensä hänelle.

t. pakana ja hieroglyfi

(Minulle on olemassa vain kaksi: Ikuinen elämä, tai  Ikuisen pilkkaajan, käärmeen kanssa tuhoutuminen olemattomuuteen asti. Jompi kumpi toteutuu.)

Vierailija
14/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla myos synnin manifestoitumista, tuon kautta, vaikka siirtyminen tuonpuoleiseen ei sitä itsessään olekaan. Oli muoto sitten minusta vaikka "itsemurha".

Se että tuntee itsensä kelvottomaksi ikuiseen elämään, ja tuntee vetoa lopulliseen tuhoon on syntiä, se on elämän pilkkaajan seuraamista, sitä, että on antanut itsensä hänelle.

t. pakana ja hieroglyfi

(Minulle on olemassa vain kaksi: Ikuinen elämä, tai  Ikuisen pilkkaajan, käärmeen kanssa tuhoutuminen olemattomuuteen asti. Jompi kumpi toteutuu.)

Onkohan lääkkeet ottamatta? Tiedätkö edes, mitä hieroglyfi tarkoittaa?

Vierailija
15/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. pakana ja hieroglyfi

Eri, mutta on noissa Pakana Hieroglyfin jutuissa hiukan järkeä kristilliseltä kantilta tarkasteltuna, vaikka vähän piti raapia päätä kun ilmaisu oli omintakeista.

Ei välttämättä ole kyse puuttuvista lääkkeistä.

Vierailija
16/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. pakana ja hieroglyfi

Itse et tiedä. Elämän pilkkaajalla ei ole minuun valtaa. ...

Sielu sanoo: "Minä olen eilinen, tämä päivä, huominen, taivaan kasvot, synnyttänyt hänet....."

Minä olen vastuussa omasta itsestäni KUTEN JUMALA. Et saa sita minulta koskaan pois.

Kappale 125. Kirja siitä, miten tullaan päivän valoon; tullaan päivään; olaan lopulta auringon valossa. (ns. Egyptiläinen Kuolleen kirja)

Sielu sydämineen saapuu saliin ja sanoo:

Suojelijani, suuri Jumala, synnittomänä ja puhtaana pysyvän kaupungin (Maat-jij(x)) herra. Tulen suusi eteen, herra, astian tuojana, katsomaan kaikkea hyvyyttäsi. Tunnen sinut ja tunnen nimesi ja tunnen neljän kymmenen ja kahden Jumalan nimet, jotka ovat kanssasi täällä synnittomyyden ja puhtauden salissa, he elävät ilkeiden hävittäjinä, juodakseen heidän verensä, tänä päivänä, likaisuuden loppuna, miehuuden, ystävällisen ja hyvän asunon (Wunn-nefer Wsjir:in nimi,(Wsjir; Osiris)) edessä.

Koska Teidän nimenne on herra kahdelle sisarelle, kahdelle rakkaudelle, kahdelle silmalle ja kobrasisarelle, kahdesta synnittomyydestä ja puhtaudesta (St-jij Mert-jij Nebt jij Neb M´a´at jij ( Wsjir:in; Osiriksen) nimi), koska olen tuonut teille kaiken puhtauden ja hävittänyt teille kaiken synnin,

en ole tehnyt silmallani syntiä ihmisia vastaan,

en ole antanut elamaa ihmisten edessa,

en ole tehnyt silmallani ilkeaaa pienuutta siella, misssa on valtaistuin kaikelle puhtaalle,

en ole ole nostanut arvottomuutta olemassaoloon (en ole tuntenut arvottomuutta),

en ole tehnyt silmallani paikkaa ilkeydelle,

en ole tehnyt silmallani itseani ensimmaiseksi, paivan, sielujen herraksi, toisten silmissa,

en ole tuonut nimeani sellaisten johtajien joukkoon jotka lyovat alas puhtaan palvelijan,

..............ja niin edelleen................

olen puhdas, olen puhdas, olen puhdas, olen puhdas

Vierailija
17/19 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään uskovaista joka pitäisi itsemurhaa syntinä. Kuten en minäkään pidä. Siihen ratkaisuun päätynyt on varmasti epätoivoinen, ehkä henkisesti sairas, ehkä vain umpikujassa. Olen itsekin ollut lähellä. En siis voi tuomita ketään, olen neljä kaveria sille menettänyt.

18/19 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itsemurhaa syntinä, mutta olenkin katolilainen.

Ymmärrän kuitenkin ihmisiä, jotka päätyy näin vaikeaan päätökseen. Uskon myös, että Jumala ymmärtää ja on armollinen.

”Toisinaan jopa eläminen on rohkeuden teko.” -Seneca

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
19/19 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ainakin juutalaisuuden mukaan synti. Kristinuskosta ei nykyään tiedä mikä siinä on syntiä ja mikä ei.