Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä hlvetin tukilakot???

Vierailija
19.11.2019 |

Vaikea käsittää sitä varsinaista lakkoakaan, mutta en kyllä ymmärrä mikä ihmeen tukilakko. Ollaanko aikuiset ihmiset niinku päiväkodissa taas?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei ole sitä älliä jaettu, ei. 

Vierailija
2/41 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vähänpä sitten ymmärrät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos puolustetaan työntekijöiden riistoa?

Vierailija
4/41 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää

Vierailija
6/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olisit siis valmis laskemaan palkkaasi 30-50 prosentilla?

Vierailija
7/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää

Eikö tuo ole selvää, mikä on tukilakko?

Muut ammattiliitot voivat liittyä tukemaan lakkoa.

Vierailija
8/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sie olet se kaveri, joka kävelee sama paketti kädessä koko työvuoronajan? Tämä on toistunut vähintään sen viimeiset kymmen vuotta.

Vierailija
9/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut tätä juttuas.

Oikeasti osa porukkaa ei ymmärrä tätä halpuutusta ollenkaan.

JOS ois hyväksytty palkanalennukset,niin pian ois kaikki muutkin olleet vaatimassa palkanalennust,siis työnantajat.

Entiset duunarit pihalle ja halpatyövoimaa tilalle!

Kikka kakkonen.

Vierailija
10/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kolahtaa ihan väärään kohteeseen nämä tukilakot. Ihmiset ei pääse töihin, ei työmatkoilleen, tavarat ei liiku laivalla.... Mitä tavalliset ihmiset on postilaisille tehneet. Minulla on sympatiat tasan nolla lakkoilijoita kohtaan.

Vierailija
11/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sie olet se kaveri, joka kävelee sama paketti kädessä koko työvuoronajan? Tämä on toistunut vähintään sen viimeiset kymmen vuotta.

En ole vuorotyössä enkä kanniskele työkseni paketteja.

En silti kannata työntekijöiden riistoa, kuten sinä. Työstä saatavalla palkalla on pystyttävä tulemaan toimeen. Vai eikö sinusta?

Vierailija
12/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan vaikuttaako lakko jo Postin yrityspalveluihin? Eli yritys sisäisesti lähettänyt perjantaina paketin joka pitäisi tänään saapua perille toiseen kaupunkiin. Paketti, ei kirje.

Vierailija
13/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsir.AS kirjoitti:

Olen seurannut tätä juttuas.

Oikeasti osa porukkaa ei ymmärrä tätä halpuutusta ollenkaan.

JOS ois hyväksytty palkanalennukset,niin pian ois kaikki muutkin olleet vaatimassa palkanalennust,siis työnantajat.

Entiset duunarit pihalle ja halpatyövoimaa tilalle!

Kikka kakkonen.

Olet väärässä.

Vierailija
14/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kolahtaa ihan väärään kohteeseen nämä tukilakot. Ihmiset ei pääse töihin, ei työmatkoilleen, tavarat ei liiku laivalla.... Mitä tavalliset ihmiset on postilaisille tehneet. Minulla on sympatiat tasan nolla lakkoilijoita kohtaan.

Postilaiset on jo työssään tottuneet kiusaamaan ja kyykyttämään asiakkaitaan ja nauttivat nyt sydämensä kyllyydestä päästessään kiusaamaan ja kyykyttämään kaikkia muitakin.

Vierailija
15/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs merkitystä lakoilla olisikaan, jos ne eivät vaikuttaisi tavallisiin ihmisiin? Tosin tämä lakko vaikuttaa melko vähän useimpiin. Paljon enemmän vaikuttaa vaikka sairaanhoitajien tai opettajien lakko. Ja ajatteles jos siivoojat menisivät pitkään lakkoon.

Miten sinulla voi sympatiat olla nollassa heitä kohtaan, joiden palkkaa ollaan laskemassa puoleen? Olisitko itse sellaiseen valmis?

Vierailija
16/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan saat kiittää työnantajia tästä, hehän tuon aloittivat työehtosopimus-shoppailullaan.

Vierailija
17/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä! Tämä kolahtaa pian sinuunkin,SUN työnantaja ei halua maksaa sulle xx-palkkaa vaan puolittaa sen x-määräksi!

Siks tukilakkoon ettei muut työnantajat tee samaa ku posti.

Mitä kohtaa et ymmärrä!

Vierailija
18/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs merkitystä lakoilla olisikaan, jos ne eivät vaikuttaisi tavallisiin ihmisiin? Tosin tämä lakko vaikuttaa melko vähän useimpiin. Paljon enemmän vaikuttaa vaikka sairaanhoitajien tai opettajien lakko. Ja ajatteles jos siivoojat menisivät pitkään lakkoon.

Miten sinulla voi sympatiat olla nollassa heitä kohtaan, joiden palkkaa ollaan laskemassa puoleen? Olisitko itse sellaiseen valmis?

Tässä nyt puolet pienemmällä palkalla työtään tekevät halutaan saada puolustamaan näiden postilaisten puolta suurempaa palkkaa ja samalla koko Suomi sekaisin.

Huonolla tuurilla useampien yritysten työntekijöiden työt loppuu, kun joulumyynti kärsii ja erilaiset tukilakot aiheuttaa taloudellista tappiota.

Vierailija
19/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postihan vain haluaa kasvattaa voittojaan. Ei se ole suinkaan mihinkään konkkaan menossa, se on isoa voittoa tahkoava firma. Mutta mikään ei riitä.

Eipäs Postin johtoporras ole valmis palkkojaan laskemaan. Eihän se mitään haittaisi, kun ei menisi sitten niin paljon verojakaan! 🙄

Vierailija
20/41 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on siinä mielessä poikkeuksellinen maa että täällä kaikki vaatii itselleen vähintään keskituloisen palkkaa vaikka olisi kuinka helppo työtehtävä olemattomalla koulutusvaatimuksella, kuten joku pakettien lajittelu.

Onneksi tällaiset tehtävät voidaan automatisoida yhä enemmän, 15-20v kuluttu tuskin yhtäkään näistä 700 työntekijästä enää tarvii vaan robotti hoitaa hommat.

t. tekoälyä tutkiva diplomi-insinööri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän