Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liitoskivuista, kuinka aikaisin kivut alkaneet?

04.06.2006 |

Eli siinä lyhykäisyydessään kysymys. Itselläni on menossa vasta rv 6+5 ja häpyluuhun jomottaa varsinkin tänään sen jälkeen kun pelasin pesäpalloa, nivuset ovat kipeät ja sitä tässä mietinkin, että onko nämä niitä liitoskipuja vai sitten jotain ihan muuta..

Olen kyllä käsittänyt että liitoskivut alkaisivat vasta paljon myöhemmin? Kolmas raskaus on kyseessä ja aiemmin olen kyllä liitoskivuilta säästynyt.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut olivat melkoiset, vaikeinta oli esim. nousta autoon niin että olisi nostanut toisen jalan ensin. Piti istua siihen penkin reunalle ja siirtää molemmat jalat yhtäaikaa, muuten sattui niin että huutaa piti :)) Myöskin ihan sängyssä pitkällään jalkojen siirtely nostamalla oli todella tuskaisaa.

Vierailija
2/4 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tarkkaan muista, mutta tässä tokassa raskaudessa niitä on kuitenkin ollut jo kuukauden päivät ainakin.

Rv 6+5 kuulostaa kyllä tosi varhaiselta. Oon toisaalta käsittänyt, että liitoskivut johtuisivat muuttuneesta hormonitoiminnasta... kaipa hormonit toimii eri ihmisillä eri lailla? Mutta toisaalta jos useimmilla alkaa rv 15-25 kuten oon ymmärtänyt niin olisiko kyse jostain hormonista jota alkaa erittyä vasta raskauden alkuvaiheen jälkeen. Mutta silloin luulisi että sinulla olis aiemmissakin raskauksissa ollut aikaisessa vaiheessa liitoskipuja.

Hmm... mielenkiintoista :)

Toivottavasti ei ole liitoskipuja vielä noin aikaisin kuitenkaan, on ne sen verran ikäviä!

Coe rv 20+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta pari viikkoa myöhemmin, että kyse todella on liitoskivuista kun aina ratsastuksen jälkeen sattui alaselkään-takamukseen.. Mulla lantion takaosassa oleva SI-liitokset kipuili.... viikolla kahdeksan mulla kans meni lonkka sijoiltaan ilman mitään järkevää syytä ja lääkäri sanoi, että johtuu raskaushormooneista, jotka löysyttävät niveliä.

Eli tärinä on pahasta... sulla varmaan just. toi pesäpallossa juokseminen on ärryttänyt liitokset. Varmaan kannattaa tossa alkuvaiheessa treenata syviä vatsalihaksia ja lantionpohjan lihaksia, jotka sitten tukisivat liitoksia. Uiminen on hyväksi, kun siinä ei liitokset joudu rasitukseen. Mulla ainakin liikkuminen ja lihasten kunnon ylläpitäminen on vieny kokonaan liitokskivut pois vaikka alkuraskaudessa tuntui, että tuleeko tästä yhtään mitään kun jo niin varhain alkoi oirehtimaan.

Ninni rv 36+4

Vierailija
4/4 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös todella aikaisin oli vastaavia vihlomisia häpyluussa niin että välillä teki mieli kiljasta :( Siellä 10-12 viikolla noita jo oli ellei aiemminkin. Ja nyt olen rv:lla 23+1 ja jotain vähäistä on taas ilmennyt monen viikon tauon jälkeen. Itsekin ihmettelin silloin, että miten NÄIN aikaisin voikaan olla :) Yksilöllistä siis tämäkin! Lääkäri ei ihmetellyt ollenkaan asiaa.

Mukavaa odotusta!

Toivottelee: Je_Ni 23+1