Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkailmoituksissa palkkauksen kohdalla lukee TES

Vierailija
19.11.2019 |

Mutta ei mitään mainintaa mikä TES on kyseessä. Arvatako pitäisi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisikö yleissitovuuteen. Esm. jos kyse on vaikka vakuutusalasta, sovelletaan vakuutusalan tessiä. 

Vierailija
2/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TES-palkka tarkoittaa "tällä ei selviä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyisikö yleissitovuuteen. Esm. jos kyse on vaikka vakuutusalasta, sovelletaan vakuutusalan tessiä. 

Ymmärrän tämän. Asiaa helpottaisi huomattavasti, jos tietäisi mistä tessistä sitä palkkaa lähtisi etsimään.

Vierailija
4/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahteen paikkaan soittanut ja yllättynyt. Ei lähellekään alaa vaan surkein mahdollinen. Näistä toisessa alin tuntipalkka oli joku alle 9 €, muistaakseni 8,70 €. En hakenut. Sellaisella ei elä.

Vierailija
5/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kai niihin voisi täydennykseksi kirjoittaa että kyseessä on työnantajaa milloin mikäkin huvittava TES.

Vierailija
6/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän. Asiaa helpottaisi huomattavasti, jos tietäisi mistä tessistä sitä palkkaa lähtisi etsimään.

Olet siis hakemassa työpaikkaa, mutta sulla ei ole aavistustakaan, minkä alan työpaikka on kyseessä? Et siis tiedä, onko kyseinen työpaikka päiväkodissa, sairaalassa, bussifirmassa, ruokakaupassa, vakuutusyhtiössä, tehtaassa,  satamassa tms?

Vierailija
7/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole keksitty soveltaa halvempaa.

Vierailija
8/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis hakemassa työpaikkaa, mutta sulla ei ole aavistustakaan, minkä alan työpaikka on kyseessä? Et siis tiedä, onko kyseinen työpaikka päiväkodissa, sairaalassa, bussifirmassa, ruokakaupassa, vakuutusyhtiössä, tehtaassa,  satamassa tms?

Ootko kuullu Postin käynnissä olevasta lakosta ja erityisesti sen eräästä juurisyystä - työhtosopimus-shoppailusta? Eli samaa työtä eri yrityksissä tekeviin voidaan soveltaa eri tessiä.

Erityisesti teollisuudessa voi olla aivan mahdotonta sanoa sovelletaanko jonkin muovituoteyrityksen työntekijöihin esim. muovituoteteollisuuden vai kemianteollisuuden tessiä.

Vierailija
9/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä oikein hyvin, mistä työpaikasta ja alasta on kyse, mutta en tiedä mitä tessiä kys. firmassa noudatetaan, kun soveltuvia sattuu olemaan enemmän kuin yksi ja niissä aika huomattavat palkkaerot.

Vierailija
10/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kai Tessissä ole määritelty maksimipalkkoja?

Vierailija
11/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimit on.

Vierailija
12/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmoituksessa mainitaan TES, niin suuremmasta palkasta on turha haaveilla.

Vierailija
13/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimipalkalla saa minimipanoksen, tämä lienee työnantajillekin selvää.

Vierailija
14/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet siis töihin ilman aikaisempaa kokemusta ko. työstä? Aloitat ihan pohjalta? Silloin se palkka on harjoittelijan, jos tutkinnolla et pysty nostamaan palkkaasi.

Vierailija
15/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet siis töihin ilman aikaisempaa kokemusta ko. työstä? Aloitat ihan pohjalta? Silloin se palkka on harjoittelijan, jos tutkinnolla et pysty nostamaan palkkaasi.

On koulutus ja kokemusta vastaavasta työstä, eli en aloita ihan pohjalta. Tämähän tosin ei liity mitenkään tes-ongelmaan.

Vierailija
16/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy. Eihän se muulla selviä. Onhan se ilmoituksissa tosin ärsyttävää, jos ei ole selkeää.

Vierailija
17/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne missäei mainita palkkaa ovat huonoja työpaikkoja, joissa palkkaa pitää piilotella. He häpeävät sitä, tai jakavat palkkaa väärin esim. niin ettei palkkaus ole tasapuolinen.

Vierailija
18/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo palkkaus TES nyt lähinnä viittaa siihen, että jotakin TESiä noudatetaan minimipalkkojen ym. suhteen. Olen itse vakuutusalalla ja vuosien varrella joka kerta työtä hakiessani on ollut työpaikkailmoituksessa tuo TES ja työhaastattelussa palkasta puhuttaessa on lyöty taulukko nenän eteen, että tässä olis tää TESin mukainen palkkaus.. Mutta eihän kukaan ammattilainen mene millään minimipalkalla töihin, ellei oo ihan hölmö. Mun tehtävän minimipalkka TESissä on jtn 1800e.. Ja mun palkka on 2800e. Sen esitin haluavani ja se mulle maksetaan, koska mut haluttiin töihin. 

Eli ap, vaikka ilmossa lukee TES, voit silti esittää ihan vapaasti oman palkkatoiveesi, mitä mielestäsi ko. tehtävästä pitäisi sinulle maksaa. 

Vierailija
19/20 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo palkkaus TES nyt lähinnä viittaa siihen, että jotakin TESiä noudatetaan minimipalkkojen ym. suhteen. Olen itse vakuutusalalla ja vuosien varrella joka kerta työtä hakiessani on ollut työpaikkailmoituksessa tuo TES ja työhaastattelussa palkasta puhuttaessa on lyöty taulukko nenän eteen, että tässä olis tää TESin mukainen palkkaus.. Mutta eihän kukaan ammattilainen mene millään minimipalkalla töihin, ellei oo ihan hölmö. Mun tehtävän minimipalkka TESissä on jtn 1800e.. Ja mun palkka on 2800e. Sen esitin haluavani ja se mulle maksetaan, koska mut haluttiin töihin. 

Eli ap, vaikka ilmossa lukee TES, voit silti esittää ihan vapaasti oman palkkatoiveesi, mitä mielestäsi ko. tehtävästä pitäisi sinulle maksaa. 

Riippuu työstä. Rividuunari ottaa sen mitä tarjotaan tai on ottamatta, mutta ehtoja hän ei voi sanella.

Vierailija
20/20 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. hoitoala ja palkkatoive, hahhahhah! Niin paljon ei ole työntekijän markkinat, että palkasta pystyisi neuvottelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi