Mummon käytös
Mummo riitaantui veljeni perheen kanssa, mutta haluaa olla yhä tekemisissä perheen lasten kanssa. Hän ei tajua, että jos hän koko ajan haukkuu lasten vanhempia (erityisesti äitiä) näille, ei ne lapset halua enää tavata häntä. Ja mummosta tää on lasten äidin syy.
Koko ajan lapsista on käyty kummallista kilpailua, varsinkin äidin asemasta. Ihan sairaalla tavalla. Mummo ei usko ketään, vaan hän toimii mielestään oikein.
Nyt sitten tilanne se, että teini-ikäiset lapset ei enää mene sinne, eikä edes vastaa puhelimeen. Ja mummo raivoaa pitkin sukua, miten häntä vieraannutetaan. Ja että pitääkö oikeusteitse hakea "oikeuksiaan"?
HUOH.
Kommentit (7)
Voi ei. Mummot saattaa ikääntyessään muuttua. Ja sit he kaipaavat vain näitä omia lapsiaan välillä ja sit taas lapsenlapsia. On se monimutkaista. Omasta edesmenneestä isoäidistä muistan sen, että nuorempi poikansa oli rakkain kun kävi kaupassa ja hoiti laskut, mut tykkäs myös minusta tosi paljon kun olin eka lapsenlapsi. Meidän suhde säilyi loppuun asti hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Ote päiväkirjastani osa 555000
Tiimari voisi tulla takaisin myymään vihkoja ja kyniä.
En koko aikana ole tajunnut hänen käytöstään. Jokaikinen kerta kun on käynyt siellä on soitellut takanapäin ihan naurettavista asioista. Vuosikausia on myös pauhattu mm siitä, miten tällä veljeni pojalla kerran oli päällä isosiskon vanhat sukkahousut. Siis hirveetä. Keltaiset sukkahousut kotona. Että se on ihan hirvittävä lapsen laiminlyönti.
Aina vuodattanut näitä haukkumisia. Miten veljen vaimo on tyhmä, laiska, ei arvosta lahjoja, koko ajan tekee kaiken väärin jne. Ihan tavallinen työssäkäyvä naisihminen jolla on jo ennestään yksi melkein aikuinen lapsi. Joka on oikein hyvin kasvatettu ja mukava.
Olen sanonut, etten halua kuulla näitä. Että puhuu asioistaan asianomaisten kanssa, mutta että kannattaako oikeasti vuosia elämöidä siitä, että sukkahousut on väääränväriset.
Aika kypsä tähän. Taas aamulla yritti jauhaa minulle näitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
En koko aikana ole tajunnut hänen käytöstään. Jokaikinen kerta kun on käynyt siellä on soitellut takanapäin ihan naurettavista asioista. Vuosikausia on myös pauhattu mm siitä, miten tällä veljeni pojalla kerran oli päällä isosiskon vanhat sukkahousut. Siis hirveetä. Keltaiset sukkahousut kotona. Että se on ihan hirvittävä lapsen laiminlyönti.
Aina vuodattanut näitä haukkumisia. Miten veljen vaimo on tyhmä, laiska, ei arvosta lahjoja, koko ajan tekee kaiken väärin jne. Ihan tavallinen työssäkäyvä naisihminen jolla on jo ennestään yksi melkein aikuinen lapsi. Joka on oikein hyvin kasvatettu ja mukava.
Olen sanonut, etten halua kuulla näitä. Että puhuu asioistaan asianomaisten kanssa, mutta että kannattaako oikeasti vuosia elämöidä siitä, että sukkahousut on väääränväriset.
Aika kypsä tähän. Taas aamulla yritti jauhaa minulle näitä.
ap
ok
HUOH.