Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka inhoatte jouluruokia; mitä teillä tarjotaan jouluna?

Vierailija
18.11.2019 |

Monet sanovat, että pöydässä on jotain oikeesti hyvää. Mitä se teillä on?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa voisimme kaikki keskittyä syömään jouluna mitä haluamme, yhtään kurkkimatta ja arvioimatta toisten eväitä. Mitä minun syömiseni toisille kuuluu, ja toisten minulle. Kunhan olemme tyytyväisiä kaikki.

Vierailija
22/27 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä sattuu mieli tekemään. Laitan itse, joko arkiruoka tai juhlavampaa, tai tilaan pizzan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikaa.

24/27 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön mistä tykkään, muut saa syödä myös omiaan, mutta valmistakoot itse.

Jouluruoka on ylihintasta ja ylihypetettyä hipsterien valikoimaa...

Vierailija
25/27 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo ikinä tajunnu tätä, että joku vihaa kaikkia jouluruokia. Siis mitä se tarkoittaa? Että vihaa kalaa, lihaa, kasviksia? Sitten näitä "rajuja" vastavetoja että syödään pizzaa tai sushia, mikäs siinä jos oikeesti haluaa, mutta jotenkin huvittavaa että se tehdään siksi että "jouluruoka on pahaa". Ettei yhtään jouluruokaa osata valmistaa tai ostaa niin että siitä tykkäis?

No mä en pidä lanttu- tai porkkanalaatikosta. Enkä rosollista. Ei ne juuri muuksi muutu vaikka ne tekisi kuka, itse tai Saarioinen tai mikä vaan.

Etkä kaloista? marinoiduista kasviksista? kalkkunasta, kinkusta, porosta? Perunoista?

Joo en mäkään tykkää lipeäkalasta, ja siksi sitä ei meillä olekaan (kukaan muukaan tykkää). Mutta en mä julista suureen ääneen että vihaan jouluruokia (niin kuin moni tekee). 

Vierailija
26/27 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään ravintolaan syömään kun ollaan reissussa joulu ja perinteinen jouluateria jää väliin.

Pidän laatikoista niin paljon, että teen jossain vaiheessa kuitenkin niitä, lisäksi pelkistetty versio rosollista,salaattia ja näiden kanssa hirvenlihaa. Silli on oikeastaan ainoa joulupöydän inhokki, mutta en kaipaa kinkkua tai perinteistä kalapöytää tai jälkiruokia. Riisipuuroa syön talvella muutenkin kuin jouluna.Torttuja ja pipareita on tarjolla joka paikassa koko joulukuun.

Vierailija
27/27 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on paahtopaistia, punaviinikastiketta ja jonkin sortin peruna- ja bataattilisuke. Lisäksi on aurajuustoa ja salaattia. Kylmäsavulohta ja graavilohta löytyy myös. Jouluruoista on taatelikakkua ja lisäksi joku muu makea leivonnainen. Saaristolaisleipää tai karjalanpiirakoita. Mulla ei ole kovin isoa budjettia jouluruokien tekemiseen, joten tuon parempaa en saa aikaseksi. Lisäksi syöjiä on melko vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän