Onkohan jotain mielenterveydenhäiriötä, jossa ajan kulun kokemus on nopeutunut?
Mulla on varmasti sellainen, sillä tuntuu että päivät vain vilahtaa ohi. Toki monetkin väittää että ne vilahtaa ohi, mutta ei takuulla yhtä nopeasti kuin mulla. On opiskelija ja tuntuu, että en ehdi tehdä koskaan mitään muuta kuin perus kotityöt enkä ehdi saada mitään aikaan. Aina ihan yhtäkkiä on ilta, vaikka just oli aamu.
Mikähän sellaisen sairauden nimi on ja voiko sitä jotenkin hoitaa? Siis hidastaa ajan kulun kokemista.
Kommentit (9)
Ootko paljon omissa ajatuksissas? Oon huomannut, että sillai päivä saattaa mennä ihan hujauksessa, kun koko ajan vaan pohdiskelee asioita päässään, eikä keskity ulkomaailmaan/todellisuuteen.
Jos olet opiskelija, jolla on paljon lukemis-ja kirjoittamistehtäviä,niin ei ihmekään,jos aika kuluu nopeaan. Itselläni menee heittämällä tosi äkkiä aika,kun alan tehdä yliopisto-opintotehtäviä. Inhottavaahan se on,kun aika ikään kuin juoksee ja itse yrittää saada siitä otetta.
Hieno keskustelun aihe tai nosto sinulla. Itsekin joskus mietin, että kokevatko jotkut jotenkin ajan eri tavalla ja miten ajankäyttö voi poiketa selvästi ihmisten välillä.
Minä ainakin olen vain niin uskomattoman hidas erityisesti kotitöissä, en ehdi koskaan saamaan mitään tehdyksi niin on jo kauan sitten tehnyt mieli lopettaa kaiken tekeminen
Se ei ole sairaus. Sitä kutsutaan vanhenemiseksi.
Se johtuu siitä kun tekee hommia aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole sairaus. Sitä kutsutaan vanhenemiseksi.
Vaikka kyllä tää sairaudesta kävisi😂
Mutta mistä sen tietää, jos muut kokevat ajan nopeuden eri tavalla kuin itse? Eihän sitä voi verrata.
Odotas jos sulla on joskus pieniä lapsia; v i t t u ne kasvavat ja viisastuvat hitaasti. Nuorimmaisen ensimmäiset kolme elinvuotta ovat kokemuksellisesti kestäneet huijaamatta 10 vuotta. Itse olen ainakin vanhentunut vähintään sen verran.