Miten nuo työttömän omat sivut toimii? Onko siinä joku päivystysvelvollisuus?
Pitääkö niitä omia sivuja käydä kurkkimassa vähän väliä, tai menettää päivärahaoikeutensa?
Kommentit (16)
Oma asioinnissa kerrotaan kyllä, miten tulee toimia.
Ei siellä 24/7 tarvitse päivystää mutta hyvä käydä ainakin muutamana päivänä viikossa tsekkaamassa mahdolliset työtarjoukset tai tehtävät.
Nyt postilakon aikana kannattaa käydä kerran viikkossa kirjautumassa. Muuten tottakai käydä kuittaamassa sovitut tehtävät esim. Työnhakusuunnitelman uusiminen, vastaus työtarjoukseen kuittaus tms. Ihan helppo käyttää kunhan muistaa käydä kuittaamassa ja tarksistaa vielä ennen lähetystä, että ei ole virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Haluan tietää etukäteen, että millaisen pompotuksen kohteesi joutuu jos sinne suostuu menemään.
On kuulemma ihan laillista ilmoittaa, ettei voi käyttää omia sivuja. Ei ole tietsikkaa, ei ole pankitunnuksia jne.
-ap
En ole itse ainakaan päivittänyt sinne moneen vuoteen mitään. Työtarjouksistakin tulee kirje kotiin tai nyt kun on tuo postilakko niin tuli tekstari. Itselle ei jää muuta vaivaa kun lähettää mahdollisimman huono työhakemus jottei tule valituksi.
Itse olen sanonut, ettei mulla oo sähköpostiosoitetta eikä tietokonetta. En halua vaihdata noita sivuja.
Mulle soittavat sitten.
Kerran viikossa mahdolliset työhönosoitukset, tuppaavat tulemaan aivan viimetingassa postitse jolloin ei ehdi enää hakea ja siitä seuraa karenssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan tietää etukäteen, että millaisen pompotuksen kohteesi joutuu jos sinne suostuu menemään.
On kuulemma ihan laillista ilmoittaa, ettei voi käyttää omia sivuja. Ei ole tietsikkaa, ei ole pankitunnuksia jne.
-ap
En minä ole ainakaan joutunut minkään pompotuksen kohteeksi. Käyn kuittaamassa määräaikaan mennessä sovitut työnhakujutut suoritetuiksi ja tsekkaamassa työpaikkailmoitukset plus mahdolliset te-toimiston työtarjoukset. Epäilen, että saatat joutua kovemman pompotuksen kohteeksi silloin, jos ilmoitat, ettet pysty ottamaan sivuja käyttöön koska x, y ja z. Saatat saada jonkin erityiskytättävän syrjäytyneen teknologiatumpulan leiman otsaasi.
Pääsääntöisesti kaikki tärkeät jutut tulee jotain muuta kautta myös. Mulla on käytössä Omaposti, jolloin paperipostin ehtimistä perille ei tarvitse ikinä jännittää, vaan työkkärikirjeet tulevat netin kautta. Ihan kaikesta ei tule kirjettä, esim. oman suunnitelman deadlineista. Olen osa-aikatyössä ja sen takia työkkärin oma-asiointiin ei tule käytännössä koskaan mitään, eivät jaksa töissäkäyviä työnhakijoita ihmeemmin pompotella.
Jos suinkin pystyt välttämään tuon omien sivujen käytön niin en voi muuta kuin suositella. Siitä on tahallaan tehty todella sekava. Suorastaan p*rullisten aivojen kehitelmä. Tarkoituksena että työtön uupuisi ja lopettaisi palvelujen käytön ja samalla loppuisi päivärahan maksu.
Kylmät väreet kulkee selässä kun lukee noita että pitäisi kuitata määrättyjä asioita tehdyksi huh huh. Itse heitin pyyhkeen nurkkaan siinä vaiheessa kun en noita kuittauksia pystynyt tekemään, vaan piti soitella te-palveluihin, ja ilmoittaa puhelimella samat asiat uudestaan. Syyksi sille etten saanut kuitattua sivuillani, selittivät sen että herjaa -80 luvun epäselvää työsuhteen päättymistä ja että "Nyt on korjattu". No ei ollut ja tässä vaiheessa ilmoitin, ettei ole mahdollista käyttää omia sivuja, ei ole värkkejä siihen.
Suosittelen.
Sitä minä ihmettelen että minkä ihmeen takia siinä ohjelmassa tuota yksilöllistä historiaa ei voi lukita tälle työnhakijalle ja tälle ko. henkilölle? Minkä ihmeen takia sitä pitää koko ajan kuittailla paikkansa pitäväksi? Ei se työttömän vuosikymmenten takainen historia siitä muutu vaikka kuinka siihen pitää ottaa kantaa uudestaan ja uudestaan.
(12)
Jos jäi työttömäksi niin aina siellä oli samat kompakysymykset vastassa. Kyseltiin 70-luvun koulutuksia ja milloin koulu alkoi ja milloin päättyi? Luulisi että menee kerralla jakeluun?
Ei uskoisi että maata pidetään jotenkin ohjelmoinnin kärkimaana.
(12)
Vierailija kirjoitti:
Jos jäi työttömäksi niin aina siellä oli samat kompakysymykset vastassa. Kyseltiin 70-luvun koulutuksia ja milloin koulu alkoi ja milloin päättyi? Luulisi että menee kerralla jakeluun?
Ei uskoisi että maata pidetään jotenkin ohjelmoinnin kärkimaana.
(12)
Kiitos.
Eiköhän tämä tullut selväksi.
ap.
eikö tuokin aika kannattaisi käyttää johonkin hyödylliseen,
ja sellaiseen josta ei saa karenssia kun ei huomaa jotain työtarjousta
Työttömällä on aikaa käydä ilmoittumassa omilla sivuilla ihan päivittäin. Jotain sen päivärahan eteen pitää tehdä.