Käytätkö sormusta kuntosalilla?
Yllätyin kun kuulin, että ystäväni (mies) ei käytä vihkisormustaan kuntosalilla. Kuulemma punttien metalli naarmuttaa kultaa. Varmasti se on totta, mutta en ole kuullut vastaavaa. Olen aina itse käyttänyt sormustani siellä.
Kuinka yleistä se on, ettei mies käytä salilla sormusta? Tuli eittämättä sellainen tunne, että haluaako hän esiintyä siellä sinkkuna vai oliko tuo ihan oikea selitys.
Kommentit (29)
Täh, tietenkin käytän? Outoa olisi olla käyttämättä. Me hommasimme juuri tuon naarmuttumisen takia toisaalta teräksiset sormukset, joten ei ole tarvinnut siitä huolehtia. Pitäisin kyllä sormusta salilla materiaalista huolimatta, koska en koe naarmuttumista niin vakavana asiana.
Mieheni ei käytä. Sormus on pehmeää 24k kultaa, joka vääntyy helposti. Ollut jo kerran korjattavana sen vuoksi.
En käytä missään jumpissa sormuksia, koska jostain syystä tietyt sormia harottavat liikkeet tuntuvat sormuksien kanssa nipistäviltä. Haluan pystyä tekemään jumpat kunnolla. Miehellä ei ole ollut tähän mitään nokan koputtamista. Olen tehnyt myös sellaisia töitä, joissa ei voi pitää sormuksia ja sekin on täysin ok.
En käytä. Kukaan miespuoleisista ystävistäni ei käytä.
N37
Riippuu sormuksesta onko joku ongelma. Omani esim. tarttui kerran ovenkahvaan, vaikka ei näytä yhtään muotonsa puolesta sellaiselta, että voisi mihinkään tarttua.
En käyttäisi sormusta missään hikisessä hommassa tai muutenkaan fyysisissä askareissa, joissa sitä voisi naarmuttaa. En käyttäisi kotitöissä, en pesulla käydessä. Arvostan sormusta. Puhtaus ennen kaikkea.
t. nainen
lopetin koko sormuksen käytön juuri salilla vääntymisen takia kolmisen vuotta sitten. hyvä kun sain revittyä irti sormesta niin ettei sormi irronnut. se on ollut siitä lähtien meidän maustehyllyssä. tiedän ilmankin kuka vaimoni on.
Ei sellaista tilannetta ole, että ottaisin sormuksen pois.
En todellakaan käytä! Jos yhtään tankoa käyttää, niin ei vaan voi käyttää.
En käytä mitään koruja salilla. Sormukset varmaan vääntyisivät vapaiden painojen/tankojen kanssa.
Sama täällä, en käytä. Mulla sormus ja ote tangosta yms. onnistuvat jotenkin hankaamaan sormen tyveen känsän. Uimahalliin mennessä jätän kokonaan kotiin. Eipä tosinkukaan ole koskaan salilla lähestynyt flirttailumielessä, edes vuosina ilman sormusta
t. nainen
Riippuu mitä tekee. Leuanvetotangot ovat erilaisia. Jos ovat kovia kuten mave- ja penatangot, otan sormuksen pois, koska kyllähän sormus painaa sormea ja häiritsee suoritusta. Joskus on pehmustettuja leuanvetotankoja ja silloin sormus ei paina. Kyykätessä sormus ei tunnu. Mieheni yritti pitää sormusta koko ajan, "koska kyllähän sitä pidetään sitten koko ajan kun kerta sormus on hankittu". Huomasi tosin itsekin parin salikäynnin jälkeen, että kannattaa mieluummin laittaa sormus vaikka taskuun, ettei mene heti naarmuille.
En käytä, koska sormeni turpoavat aina ihan kamalasti kun hikoilen.
En käytä salilla, jumpissa, enkä töissä tai kotona. Oikeastaan käytän sormuksia tosi vähän, vain viikonloppuisin/vapaalla liikkuessa ulkona.. kun muutenkin ”laittaudun”. kotiin tullessa otan pois kaikki korut ja muut epämukavuudet. Tuskin mies on edes huomannut, enkä mäkään ole tietoinen miten ja missä käyttää omaansa.. varmaan enemmän kuin minä kyllä.
Mieheni ei käytä. Olen itse ammatiltani kultaseppä, ja näkemykseni mukaan se on sekä korun arvostamista että turvallisuuskysymys. Jos sormus pääsee vääntymään käytössä, ei sitä välttämättä saa itse sormesta pois, ja hyvin äkkiä puristava metalli aiheuttaa tai pahentaa vammoja. Tuskinpa liittomme tähän kaatuu.
Tietenkin otan sormukset pois. Nehän ovat turvallisuusriskikin esimerkiksi kahvakuulatessa. Mieheni ei puolestaan viitsi käyttää sormusta ollenkaan. Naimisissa on oltu pian 25 vuotta, joten ei se niistä helyistä kiinni ole.
Ei sormuksia missään harrastuksissa. Salilla ja ratsastaessa/hevosten kanssa puuhatessa turvallisuusriski, juostessa taas pidemmillä lenkeillä sormet turpoaa ajoittain niin, että sormus alkaa tuntua inhottavalta. Hiihtäessä sormus hiertää.
En ole tiennyt tuosta, että sormus voisi mennä pilalle ja olla jopa turvallisuusriski. Sormukseni on vieläpä paljon ohuempi kuin tavalliset. Ehkä pitää alkaa jättää se pois jatkossa. Tiedän kyllä, että mieheni saisi aikamoiset kilarit, jos saisi tietää. Mutta niin yleiseltä käytännöltä tuo näyttää vastausten perusteella.
Töissä ei saa käyttää, joten suoraan töistä mennessäni sormukset ovat kotona. Vapaapäivinä yritän muistaa pistää sormukset sormiin, joten silloin ne ovat käytössä myös salilla. Niin dementoitunut en ole, että tarvitsisin sormuksia muistuttamaan naimisissa olostani.
Ihmettelisin, jos mieheni ei käyttäisi.