Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkyys ja matematiikka.

Vierailija
18.11.2019 |

Tyhmä ei voi olla matemaatikko.
Älykäs ei välttämättä ole matemaatikko.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Matemaattinen menestys yo-kokeessa korreloi vahvasti yliopistomenestyksen kanssa alasta riippumatta.

Vierailija
2/7 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyhmimmistä tutuistani oli koulussa hyvä matikassa. Kaikessa muussa ei ollut yhtä hyvä. Esim. ainekirjoituksen aiheet hän helposti käsitti hieman väärin ja kirjoitti sen takia aiheen vierestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeminen onnistuu älyttömältä koneeltakin.

Vierailija
4/7 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmankuulu matemaatikko Kolmogorov esitti, että matemaattisen erityislahjakuuden ilmetessä persoonan henkinen kehitys voi yltää korkeintaan 12-vuotiaan tasolle.

Omaksi tasokseen hän arveli 8 vuotta.

Vierailija
5/7 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maisterintutkinto matematiikasta, työkseni tosin koodaan kun on paremmin duunia aina ollut tietojenkäsittelypuolella. En ole erityisen älykäs, eikä minusta matematiikka niinkään suurta älykkyyttä vaadi. Kurinalaisuutta ajatteluun ja ongelmien ratkaisemiseen ja keskittymistä enemmänkin. Luulen että kuka tahansa motivoitunut keskiverto ÄO:n omaava voisi halutessaan valmistua matematiikasta yliopistosta.

Vierailija
6/7 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Matemaattinen menestys yo-kokeessa korreloi vahvasti yliopistomenestyksen kanssa alasta riippumatta.

Korrelaatio ei ole sama kuin kausaaliteetti.  Yliopistossa menestyvät ovat keskimäärin ahkeria ja kunnianhimoisia opiskelijoita jotka harvoin haluavat saada missään aineessa huonoa numeroa myöskään lukiossa. Lukion hyvä matematiikan numero voi olla yhtä hyvin vain kovan pänttäyksen tulos kuin matemaattisen lahjakkuuden osoitus.

Itse kirjoitin 25 vuotta sitten ptkästä matikasta C:n (laiska kun olin enkä jaksanut tehdä läksyjä) mutta huomaan nykyään jatkuvasti osaavani käytännössä matikkaa paljon paremmin kuin puolisoni joka kirjoitti samaan aikaan L:n.

Vierailija
7/7 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeminen onnistuu älyttömältä koneeltakin.

Niin, ja vielä ihan itte.

t. tunne älyn ali arvijoinnista närkästynyt 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi