Kaksi eri sukupuolta olevaa biseksuaalia seurustelevat keskenään - onko kyseessä silti heteropariskunta?
Minä (naispuolinen) ja avomies ollaan molemmat biseksuaaleja ja tällaista aloin miettiä. Kyllähän me ulkopuolisille näytämme ihan tavalliselta heteropariskunnalta, mutta miten heteropariskunta määritellään? Onko kyseessä kaksi erisukupuolista henkilöä, jotka ovat keskenään parisuhteessa vaiko kaksi heteroa keskenään parisuhteessa?
Mielenkiintoista.
Kommentit (19)
Onko sillä määritellä mitään merkitystä jos kerran rakastatte toisianne? Miksi tahdot ehdoin tahdoin leiman otsaasi?
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä määritellä mitään merkitystä jos kerran rakastatte toisianne? Miksi tahdot ehdoin tahdoin leiman otsaasi?
Mikrolokerointi on niille tarpeen, jotka haluavat suitsuttaa suvaitsevaisuuttaan koko maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse leimaa, kunhan aloin miettiä silkasta mielenkiinnosta tätä asiaa.
Ap
Biseksuaalisuus tarkoittaa sitä, että on kiinnostunut molemmista sukupuolista, ei sitä, että kokisi olevansa toista sukupuolta kuin mihin on syntynyt.
päivänselvästi kirjoitti:
Te olette muun sukupuolisia.
Eivät todellakaan ole, tai se ei ainakaan käy ilmi aloituksesta. Kyseessä on heterosuhde, mutta te ette ole heteroita.
Heterosuhteessa eläviä biseksuaaleja.
Hyvä kysymys. Riippuu varmaan näkökulmasta. Siis että tarkoitetaanko heterosuhteella miehen ja naisen välistä suhdetta ylipäätään vai nimenomaan heteromiehen ja naisen välistä suhdetta.
Jos kaksi heteromiestä seurustelee keskenään, niin ovatko he heteropari?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Riippuu varmaan näkökulmasta. Siis että tarkoitetaanko heterosuhteella miehen ja naisen välistä suhdetta ylipäätään vai nimenomaan heteromiehen ja naisen välistä suhdetta.
Siis tarkoitin heteromiehen ja -naisen.
Teillä on heterosuhde, vaikkette olekaan heteroita. (Jossain tilanteissa tämä voisi olla identifioitumiskysymys, mutta en keksi miksi nyt olisi.)
Pari tai pariskunta voi viitata parin osapuoliin tai itse pariin. Kun puhutaan heteropariskunnasta, niin siinä sanassa ei ole selvää viittaako hetero parin jäseniin (tuttavapariskunta, miespari, nuoripari, kirjailijapariskunta, bipariskunta) vai suhteeseen (avopari, etäpariskunta, polypari, heteropariskunta). Yleensä erolla ei ole merkitystä, tässä yhteydessä on.
Ei ihminen käsittääkseni seksuaalista suunauuneisuuttaan "pariutumisensa" myötä menetä tai kadota, joten kyllä te minusta olette bi-seksuaalinen pariskunta.
En tiedä mitä tällä käytännössä on merkitystä, ainakaan niin kauana kuin olette yhdessä muodostaen parin. Sen sijaan tilanne saattaisi olla haastavampi, jos teistä 2. olisi homo tai lesbo; vaikka luonto on tässäkin ihmeellinen; sillä moni homoseksuaali samoin kuin yhtä lailla lesbo on onnistunut saamaan biologisia jälkeläisiä vastakkaisen sukupuolen kanssa, joka on (tai on ollut) heteroseksuaali. Eli esimerkiksi moni aiemmin heeroseksuaalina pidetyllä miehellä on omia, biologisia ((siittämiään) lapsia
Tylsäksi edellisen tekee se, että osa kieltää bi-sekuaalisuuden oleassa olon kokonaan ja pitää bi-seksuaalisuuta vain ja ainoastaan välivaiheena, niin että vasta ajan kuluessa selviäisi kuoriutuuko bi-seksuaalista lopulta homo (/lesbo) vai hetero. - Toinen asia on se, että joillain saattaa olla takanaan (ai edessä päin) tilanne,, jossa on päässyt tai joutunut harrasamaan seksiä, joka ei vastaa hänen seksuaalista idenititeettiä, eli esimerkiksi heteronainen harrastaa seksiä 2. naisen kanssa tai mies toisen miehen kanssa.
Sinkkumies
Jos ei tiedä omaa seksuaalista suuntautumistaan mutta on parisuhteessa eri sukupuolta olevan kanssa, niin onko se silloin heterosuhde?
Entä jos vain toinen pariskunnasta on hetero ja toinen bi. Onko suhde heterosuhde vai bisuhde.
Tuohon mie sanosin, et tätikii ois setä jos sil ois pili.
On.
Heteroseksuaalinen suhde tarkoittaa kahden ERI sukupuolta olevan suhdetta, riippumatta seksuaalisista suuntautumisista.
Nimityksistä en tiedä, mutta itse olen vastaavassa suhteessa ja tässä oma biseksuaalin identiteetti on vahvistanut. Paljon enemmän kuin ennen joutuu erilaisten hetetonormatiivisten oletusten kohteeksi ja se ärsyttää. Olen nainen ja aiemmin olin suhteessa naisen kanssa.
Ihan sama mitä olette. Tulkaa onnellisiksi.
Tälle kombolle on ihan oma termi: quadriseksuaalinen suhde. Edellyttäen tietysti että myös toteutatte seksuaalisuuttanne näin. Jos taas on parisuhteessa biseksuaalin kanssa ja toinen osapuoli on monoseksuaalinen, kyse on triseksuaalisuhteesta. Luulisi termien olevan jo nykypäivänä ihan arkipuhetta.