Kuinka kauan tulee kestää lähipiiriin kuuluvaa ihmistä ennen kuin on kohtuullista katkaista välit?
Ei voi olla muuta selitystä että hän on itse traumatisoitunut jotenkin. Henkisesti hyökkäävä. Itsellä ikäänkuin kilpi päällä kun hänen kanssaan olen tekemisissä. Tämä vie jonkin verran aikaa ja energiaa muulta elämältä. Kerran hän kysyi hieman pilkallisuutta äänessä, kauanko olin pohtinut asiaa joka hänen kanssa oli noussut mieleeni, kun otin asian puheeksi. Joo, totta. Hänen kanssaan tekemisissä oleminen vaatii paljon työtä. Kerran olen katkaissut välit mutta silloin olin jatkuvasti syyllistynyt. Hän ei mielestään ollut tehnyt mitään väärää. Ei oikeasti ymmärtänyt ja sai vielä lähisukuakin puolelleen. Minä en heidän kanssa edes keskustellut. Hänestä tulee kuin herkkä, haavoilla oleva, uhriutuva, huutava lapsi. Se tuli esiin kun katkaisin välit. Lopulta minä olin vaan kova ja kylmä ihminen kun näin tein avuttomalle ja syyttömälle henkilölle joka vaan parasta haluaa.
Kommentit (3)
Ei tartte kestää päivääkään. On sulla,muutakin elämää kuin hän.
Kai välit voi katkaista heti kun on varma, että haluaa tehdä niin. Ehkä ei heti ensimmäisessä suuttumuksen puuskassa kannata tehdä sellaista päätöstä, voihan se tunne mennä ohi.
.....