Olisi kiva jos tutut ei olisi kuin kotonaan meillä
Eli siis laittaavat kännykät latautumaan meidän pistorasioihin sanomatta mitään, tuosta vaan töks latautumaan. pointti on siinä että toki voi laittaa mutta ei sanomatta mitään. Pitää sanoa että laitan kännykän latautumaan tai että saanko laittaa kännykän latautumaan. Sama juttu jos ottaavat lasillisen vettä, pitää sanoa että otan vettä eikä lampsia astiakaapille ottamaan lasia ja vettä sanomatta mitään.
Kommentit (25)
En tiedä olenko jäykkis mutta kotini on linnani ja toivon että kotiani ja minua kunnioitetaan edes sen verran että kysytään esim saako lainata laturia jne. Kahvia/juotavaa tarjoan syömisen kanssa tietenkin, ei tarvi omin luvin mennä penkomaan kaappeja (todella raivostuttavaa). Jotkut ihmiset rupesivat käyttäytymään liikaa kuin olisivat kotonaan, yksi jäi pariksi päiväksi loisimaan kun on niin kivaa ja kotoisaa!!
Nykyää en avaa ovea kun ovikello soi, jos vieraisille pyrkivä henkilö ei ole etukäteen ilmoittanut vaikka viestille tulostaan. Siten pystyn keksimään menoja niin vierailut ei onnistu 😇
Saako käydä vessassa ilman lupaa?
Vierailija kirjoitti:
Kodissasi pitää varmaan pyytää lupa puhua sinulle. :)
Vai odottaa, että puhutellaan ensin :D ? Herranjumala, mua ei ainakaan kiinnosta jos joku tökkii pistorasiaan laturinsa tai ottaa vettä hanasta (lasit on kaapissa, aikunen ihminen voi sieltä ihan itse ottaa mieleisensä kupin). Minusta olisi lähinnä kiusallista jos kaverit kysyisivät LUPAA tai ilmoittaisivat täysin normaaleista asioista. Siitä en tykkää, jos astiat jätetään niille sijoilleen tiskipöydän käyttämisen sijaan, yksiössä ei kovin hankala homma. En kyllä toisaalta jaksa pahastua.
Toisaalta tässä vaikuttaa, että kutsun kotiini vain ihmisiä joita aidosti haluan sinne käymään :D Eivätkä kaverini ole hölmöläisiä jotka miettivät, saako pistorasiaa tai vesilasia käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodissasi pitää varmaan pyytää lupa puhua sinulle. :)
Vai odottaa, että puhutellaan ensin :D ? Herranjumala, mua ei ainakaan kiinnosta jos joku tökkii pistorasiaan laturinsa tai ottaa vettä hanasta (lasit on kaapissa, aikunen ihminen voi sieltä ihan itse ottaa mieleisensä kupin). Minusta olisi lähinnä kiusallista jos kaverit kysyisivät LUPAA tai ilmoittaisivat täysin normaaleista asioista. Siitä en tykkää, jos astiat jätetään niille sijoilleen tiskipöydän käyttämisen sijaan, yksiössä ei kovin hankala homma. En kyllä toisaalta jaksa pahastua.
Toisaalta tässä vaikuttaa, että kutsun kotiini vain ihmisiä joita aidosti haluan sinne käymään :D Eivätkä kaverini ole hölmöläisiä jotka miettivät, saako pistorasiaa tai vesilasia käyttää.
En tarkoittanut että lupa pitää kysyä, vaan SANOA että "laitan puhelimen latautumaan" ja laittaa sitten, se on ok. Sama esim. veden ottamisen suhteen, sanoo että aikoo ottaa vettä, ottaa sitten. Mutta mitään sanomatta on vähä outoa minusta. Ap
Mä en ees päästä tutuja meille ..enkä kyllä hutsejakaan.