Tosi lihavat, tuntuuko teistä koskaan siltä, että muut eivät halua tutustua teihin
koska olette lihavia? En tarkoita romanttisessa mielessä, vaan ihan arkipäivän tilanteissa, kuten harrastuspiireissä tai työelämässä, jossa muut ehkä muodostavat ystävyyssuhteita.
Itse olen ollut havaitsevinani sellaista vähän säälivää ja pikkaisen alentuvaakin suhtautumista, silloin kun minut huomioidaan. Tähän liittyy myös se hymistelevä hyväksyntä jota lihavat saavat osakseen, jos ovat kunnollisia lihavia ja syövät terveellisesti ja liikkuvat (monet täälläkin aina sanovat että nyökkäilevät kannustavasti jos näkevät läskin urheilemassa :D ).
Kiinnostaisi tietää olenko yksin kokemukseni kanssa vai tunnistaako muutkin samaa ilmiötä?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en usko että haluaisin tutustua sairaalloisen lihavaan ihmiseen. On tosi raskasta kuunella sitä pihisevää, vinkuvaa, läskin ahdistamaan hengitystä vieressään. Tai hidastaa omia askeliaan kun lihava lyllertää perässä ja vinkuu polviaan. Katsoa jatkuvaa hikoilua ja vaatteita jotka ei ole koskaan oikein siistit, koska siinä kokoluokassa ei löydy mitään.
BMI:ni on 44 enkä tunnista kuvauksestasi itseäni. Hengitykseni ei pihisi eikä vingu, en myöskään vingu polviani kun kävellään. Hoidan hygieniaani hyvin, en hikoile edes kovilla kesähelteillä (tai tottakai hikoilen, mutta antiperspirantin avulla se pysyy kurissa, mitään hikitahroja ei ole vaatteissani koskaan. Vaatteeni todellakin ovat aina siistit ja puhtaat, ja niitä minulla onkin paljon. Tykkään pukeutua kauniisiin vaatteisiin ja on täysi harhaluulo että kokoluokassani ei löytyisi mitään. Esim. Navabilla on valtavat valikoimat, vielä minuakin isommille.
Käyn säännöllisesti kampaajalla, manikyyrissä, pedikyyrissä ja kasvohoidossa (kyllä, kosmetologin hoitotuoli kestää painoni).
Mitään aloittajan mainitsemaa ilmiötä en ole huomannut; esim. työpaikallani minua arvostetaan suuresti ja mielipiteitäni kuunnellaan.
Jos ulkonäkö on sulle noin tarkkaa niin mikset laihduta?
Kävin katsomassa tuon Navabin, jos vaikka olisin vaatteita tilannut. Siellä oli kuitenkin koossa 58/60 mahanympärys 99 cm. Siis miten voi olla noin vähän? Miten voit olla BMI 44?