Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi autoa, ruokakassitilaus, siivooja... Ystäväni elämäntyyli aiheuttaa kateutta!

Vierailija
17.11.2019 |

Välillä olen suorastaan kateellinen ystävälleni, joka on onnistunut tekemään arjestaan helpompaa pienillä jutuilla.

Molemmilla on esimerkiksi omat autot lämmitetyssä autotallista, josta on näppärä lähteä aamuisin siroissa pikkukengissä töihin. Itsehän kuljen töihin julkisilla tai pyörällä. Pikkukengät ja hienot olkalaukut voi suosiolla unohtaa, kun taivaalta sataa räntärättejä.

Perhe tilaa ruokaostoksensa kotiinkuljetuksena pari kertaa viikossa. Kotona on isot jääkaapit, joihin mahtuu vaikka viikon tarvikkeet kerralla. Minä kannan ostokset repussa lähikaupasta, jossa täytyy käydä joka toinen päivä. Ja räntää sataa.

Viikonloppuja ystäväni perhe ei todellakaan käytä siivotessa ja pyykätessä arkena kerääntyneitä sotkuja, vaan he harrastavat ja käyvät ulkona syömässä. Minä olen viikot töissä, ja viikonlopuista aina toinen päivä kuluukin sitten imuroidessa, lakanoiden vaihdossa, vessan jynssäämisessä ja ruoanlaitossa. Arkena en yksinkertaisesti ehdi muuta kuin käydä töissä ja kaupassa.

Kyllä se nyt vaan on niin, että raha tuottaa onnea. Sanokaa mitä sanotte.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuo onnea mutta helpottaa elämää.

Vierailija
2/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän.

Minulla on hyvin varakkaita työkavereita, ja elämäntyyli todella luksus. On siivooja, oma "talkkari", sadan tonnin autot, matkustavat monta kertaa vuodessa Amerikkaan, Australiaan jne. Me olemme tavallinen perhe, jonka viikonloput sujuvat juurikin noin. Vessat odottaa nytkin jynssäämistä. Rahat aina loppu, nyt haaveilen uusista verhoista. Nekin liian kalliit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on tuhoava tunne, yrittäkää sen sijaan keskittyä elämässänne niihin asioihin jotka ovat hyvin ja olla miettimättä muiden asioita.

Vierailija
4/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka välillä kiroankin autottomuutta, on siinä myös puolensa. Minulla on tunnin työmatka suuntaansa ja siihen sisältyy vartti kävelyä. Minulla on metrossa hyvin aikaa lukea ja opiskella kieliä. En ole laskenut kuinka monta kirjaa olen lukenut pelkästään työmatkoilla, mutta kyllä siinä kirjoja kertyy.

Se vartin kävely on kiva, koska työni on pitkälti istumista, joten saan siinä raitista ilmaa ja askelia kertyy. Sama juttu kaupassa käydessä. Tulee mietittyä mistä ostaa, kun limupulloja ei saa vaan heitettyä auton takakonttiin.

Siivouskin voi olla ihan kivaa ja hyödyllistä. Siinäkin saa hyötyliikuntaa ja kämppä tulee siistimmäksi. Sitä paitsi sitä on kiva tehdä jotain, jossa näkee konkreettisesti kättensä jäljen.

Näin ainakin uskottelen itselleni... :D

Vierailija
5/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä varmaan tapahtui Porvoossa, mutta mielestäni autoilua ei kannata kadehtia versus pyöräily. Pyöräilystä tulee hyötyliikuntaa. Ikävämpi ilmakin menee pyöräillessä jos pukeutuu oikein.

Halvimman kauppakassipalvelun kotiinkuljetus maksaa meillä päin 5,95, joten ei se pienituloisellekaan mahdoton asia ole. Itse olen ratkaissut asian niin, että tilaan kauppakassipalvelusta pari kertaa vuodessa kuivatuotteita (tai muita pitkään säilyviä tuotteita) eli riisiä, pastaa, tomaattimurskaa, vessapaperia ja sitten jaksan taas pyörällä kuskata nopeasti pilantuvampaa ruokaa kaupasta.

Vierailija
6/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tuo onnea mutta helpottaa elämää.

Helppo arki ja elämä on onnea.

Vierailija
7/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka välillä kiroankin autottomuutta, on siinä myös puolensa. Minulla on tunnin työmatka suuntaansa ja siihen sisältyy vartti kävelyä. Minulla on metrossa hyvin aikaa lukea ja opiskella kieliä. En ole laskenut kuinka monta kirjaa olen lukenut pelkästään työmatkoilla, mutta kyllä siinä kirjoja kertyy.

Se vartin kävely on kiva, koska työni on pitkälti istumista, joten saan siinä raitista ilmaa ja askelia kertyy. Sama juttu kaupassa käydessä. Tulee mietittyä mistä ostaa, kun limupulloja ei saa vaan heitettyä auton takakonttiin.

Siivouskin voi olla ihan kivaa ja hyödyllistä. Siinäkin saa hyötyliikuntaa ja kämppä tulee siistimmäksi. Sitä paitsi sitä on kiva tehdä jotain, jossa näkee konkreettisesti kättensä jäljen.

Näin ainakin uskottelen itselleni... :D

No mä kyllä mieluummin kävisin ihan oikealla hikilenkillä töiden jälkeen kunnon varusteissa ja menisin saunaan lenkin jälkeen, kuin mietin että millaisilla vaatteilla pyöräilen kurakeleillä niin ettei tule hiki (töissä ei suihkua) ja missä sitten jemmaan siistimpiä työvaatteita. ap

Vierailija
8/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tällaisista aina mieleen että suurin ongelma on kateus joka ilmeisesti tuhoaa kyvyn ajatella. Ei mulla ole noita luettelemiasi asioita, mutta jos ne kiinnostaisi niin isomman jääkapin hankinta ei ole mikään valtava ponnistus. Kauppakassipalvelu tulee halvemmaksi kun ei heräteosta.

Siivoaja kerran kuukaudessa, saat keskittyä perussiisteyden ylläpitoon. Kotitalousvähennyksiin vaan.

Luulen ettei mitkään rikkaudet korvaa kyvyttömyyttä olla kateellinen.

Vierailija
9/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tällaisista aina mieleen että suurin ongelma on kateus joka ilmeisesti tuhoaa kyvyn ajatella. Ei mulla ole noita luettelemiasi asioita, mutta jos ne kiinnostaisi niin isomman jääkapin hankinta ei ole mikään valtava ponnistus.

Niin, eihän se jääkaappi paljon maksa, mutta ne neliöt jääkaappia varten täällä pääkaupunkiseudulla... ap

Vierailija
10/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todennäköisesti elävät velaksi. Näin se useinmiten menee.

On ihan käsittämätöntä, että suht isoillakin tuloilla kyllä kaikki saadaan hassattua ja pahimmillaan on sadan tonnin kulutusluotot päälle. Tää on oikeasti todella yleistä. Ulkoisesta habituksesta et voi päätellä juuri mitään henkilön oikeasta varallisuudesta.

T. Pankkitoimihenkilö

Vierailija
11/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille rahakaan ei tuota onnea.

Vierailija
12/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tällaisista aina mieleen että suurin ongelma on kateus joka ilmeisesti tuhoaa kyvyn ajatella. Ei mulla ole noita luettelemiasi asioita, mutta jos ne kiinnostaisi niin isomman jääkapin hankinta ei ole mikään valtava ponnistus.

Niin, eihän se jääkaappi paljon maksa, mutta ne neliöt jääkaappia varten täällä pääkaupunkiseudulla... ap

Seliseli. osta ne kuivatuotteet, vessapaperit ja pesuaineet sitten. mulla on oikeasti pieni kämppä, ja sinnekin mahtuisi johonkin kulmaan pikkupakastin/jääkaappi. Verkkokellariin tai vintille muovilaatikoihin kuivatuotteita. Ja siivoajaan voit sitten ainakin panostaa.

Ota itse oma elämä haltuusi.

Vierailija
13/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse osta autoa tai tilaa siivoojaa?

Vierailija
14/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on hyödyllinen tunne, jos sen avulla tutustuu omiin tarpeisiinsa ja miettii, miten niitä voisi parhaiten tyydyttää. Kateus sinänsä ei ole paha tai vaarallinen asia, se on inhimillistä. Kaikkihan me olemme kateellisia, mutta kaikilla ei ole kanttia myöntää sitä.

Vierailija
15/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja tai kotiinkuljetus ei paljoa maksa. Autonkin saa halvalla ja sisätilalämppäri pitää aika lämpimänä. Ei se rahasta kiinni ole täysin.

Vierailija
16/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi neliö riittää ihan hyvin yhdelle jääkaapille, vähempikin. Sitäpaitsi yksi jääkaappi riittää kyllä aika hyvin jääkaapisäilytystä tarvitseville elintarvikkeille  eli ei tarvitse olla kahta, jos tilaa vaikka kerran viikossa. Elleis ulla sitten ole suurperhe.

Vierailija
17/17 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep nyt on turhaa valitusta, tee elämästä itse sellaista kuin haluat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan