Jos saisitte nyt lapsen, minkä nimen antaisitte?
Niin?
Itsellä tyttö tulossa ja nimivaihtoehtojen suhteen lyö ihan tyhjää.
Kommentit (33)
Joskus halusin kaikkien lasten nimien alkavan samalla kirjaimella E tai A, koska kaunolla kirjoittaessa ne ovat todella kauniit :D. Ajattelin myös vaatteiden nimikoinnin helpoksi, kun samat nimikirjaimet vain kaikkiin ja nimi on jo valmiina, jos vaate kestääkin isommalta pienemmälle. Mutta ne vaativatkin päiväkodissa koko etunimeä vaatteiden nimikoinniksi, ei kelpaa nimikirjaimet tai sukunimi. Nyt alkaa jo vuosien tekstaamisen jälkeen harmittamaan pitkät kauniit nimet. Olisi vaan pitänyt antaa lyhyet ja käytännölliset. (Väsynyt äiti täällä kirjoittaa)
Tytölle antaisin silti nimeksi Adele/Adelina. Olen alkanut tykkäämään myös Matildasta, Linneasta. Luontonimiinkin olen tykästynyt mutta nyt ei sovi nimisarjaan enää mikään Kuurankukka tai Lumitähti (on niitä kauniita ja vähän normaalimpiakin luontonimiä).
Joku muinaissuomalainen nimi, jota ei ole väännetty raamatusta. Mieluiten luontoon tai luonteenpiirteisiin liittyvä. Ei niin erikoista, etteikö löytyisi almanakasta nimipäivää (lapselle tärkeä).
Freija, Silvia, Sade. Pojista en oikein tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus halusin kaikkien lasten nimien alkavan samalla kirjaimella E tai A, koska kaunolla kirjoittaessa ne ovat todella kauniit :D. Ajattelin myös vaatteiden nimikoinnin helpoksi, kun samat nimikirjaimet vain kaikkiin ja nimi on jo valmiina, jos vaate kestääkin isommalta pienemmälle. Mutta ne vaativatkin päiväkodissa koko etunimeä vaatteiden nimikoinniksi, ei kelpaa nimikirjaimet tai sukunimi. Nyt alkaa jo vuosien tekstaamisen jälkeen harmittamaan pitkät kauniit nimet. Olisi vaan pitänyt antaa lyhyet ja käytännölliset. (Väsynyt äiti täällä kirjoittaa)
Tytölle antaisin silti nimeksi Adele/Adelina. Olen alkanut tykkäämään myös Matildasta, Linneasta. Luontonimiinkin olen tykästynyt mutta nyt ei sovi nimisarjaan enää mikään Kuurankukka tai Lumitähti (on niitä kauniita ja vähän normaalimpiakin luontonimiä).
Linneahan on luontonimi. Linnea on kasvi, vanamo.
Aaron tai Eliel pojalle. Isla tai Aida tytölle.
Pidän myös Linneasta, Liliasta, Vernasta ja Vendelasta. Luontonimet ovat yleensäkin kauniita (paitsi Kerttu tai Pirkko tai Sirkka) esim. Kaisla, Lumi, Hilla mutta jotenkin eivät ole koskaan kauneudestaan huolimatta päätyneet listalleni. En pidä kaksoiskonsonanteista nimen keskellä, saan sellaisista nimistä puistatuksia.
Ap tässä, kamppailen itse sen kanssa kun on niitä kauniita nimiä, mutta menevät siihen tämän hetken muotinimi-kategoriaan jollaista en haluaisi antaa.
Antaisin tytölle nimeksi Malviina ja pojalle Eero.
Tytölle esim.
Lila
Ellen
Joanna
Bella
Linda
Tilda
Tytölle Rita jatai Seela (kiva, kun autokorjaa Serlaksi 🙄), koska nättejä, pojalle Esko Veikko...ehkä Oskari, mm. sukusyistä. Edelläkävijänä uuteen 50-60-luvun kierrokseen Eskon kanssa.
Kannattaa ottaa huomioon että:
Etunimi sopii sukunimeen
On helppo lausua ja taivuttaa
Ei mielellään sisällä vaikeita kirjaimia esim. C
Ettei lapsi kärsi siitä
Että nimi kestää aikaa
Hienoa jos joku nimistä löytyy perhehistoriasta
Kevin, Tarina, Helmeri tai Eeva-Leena <3