Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenkohan masentunut vai fyysisesti sairas? Olen laihtunut, väsynyt

Vierailija
16.11.2019 |

Voiko masennus aiheuttaa pahoja fyysisiä oireita? Olen pitkään ollut stressaantunut ja mielialani on ollut vähän apea ja iloton, mutta en itse koe olevani masentunut varsinaisesti. Olen laihtunut yhtäkkiä 5 kg, vaikka syön ja liikun normaalisti. Tällä viikolla paino on laskenut joka päivä vähän. Ruokahalu on olematon, mutta saan silti syötyä. Mikään määrä unta ei auta tähän väsymykseen. Tututkin jo ovat kommentoineet, että olen sairaan ja kalpean näköinen. Minulla on sairas olo, vaikka en osaa sanoa, millä tavalla. Ei ole kipuja tms.

En odota mitään diagnoosia täältä. Kunhan halusin vaan jutella, jos jollain on kokemuksia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syöt aivan pilkulleen kuten ennenkin? Oletko aivan varma? Mitä olen ihmisiä kuunnellut, vastaavissa tilanteissa on välillä ollut kyse siitä, että ihminen on itse syönyt vähemmän ja luonnollisesti tällä tavalla laihtuu. Ei siis ole ollut kyse mistään sen kummallisemmasta kuin oman toiminnan muutoksesta.

Vierailija
2/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma, että syön kuten ennenkin. Syön yleensä aika säännöllisen rytmin mukaan ja ainakin omasta mielestäni määrätkin ovat samoja. En ole pitänyt koskaan mitään ruokapäiväkirjaa, mutta näin ainakin luulisin. 

ap.

Vierailija
4/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syytä ottaa kilpirauhaskoe? Ja muutoinkin verikokeet, ynnä sokerirasituskoe. Siispä mars, mars lääkärille.

Vierailija
5/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jotakin se kehosi yrittää sinulle kertoa. Älä kovin pitkää odottele lääkäriin menoa. Onko muuten elämässäsi nyt lähiaikoina tapahtunut jotain joka olisi voinut masennusta aiheuttaa?

Vierailija
6/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luultavasti vain tylsä.

Vierailija
7/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vastaavia oireita ja tuntemuksia, verikokeet ym. hyvät eli henkistä on ja oli. Käy lääkärissä, mutta kyllä ilon katoaminen näkyy ulospäin ja ainakin oma keho ja erityisesti lärvi näyttää väsyneeltä aikaisempaan verrattuna.

Vierailija
8/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku somaattinen syy oltava, jos laihdut ilman syytä. Diabetes? Pahimmillaan syöpäkin. Kilpparin liikatoiminta laihduttaa, mutta silloin nukkuminen on huonoa.

Vierailija
9/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Taidan tilata ajan lääkäriin heti maanantaina. Ei tunnu oikein normaalilta tämä olo. Diabeteksestä tuli mieleen, että mulla on koko ajan jano, joka ei mene juomalla ohi. Pääkin tuntuu raskaalta ja on voimaton olo. Ennen piristyin liikunnasta, mutta nykyään uuvun entisestään.

Elämässäni ei ole sattunut mitään sen kummempaa, joka masentaisi. Stressaan jotain työasioita, mutta se olo tulee ja menee.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi