Voisinko päästä eläkkeelle?
Mikä se eläke olisi siis minun ikäiselle? Olen 31v ja tuntuu, että miksi yrittää väkisin opiskella tai käydä töissä kun siihen on aina liittynyt vaikeuksia. Joku sairaseläke vai? Jos lätkin kaikki diagnoosit tähän, niin osaako joku arvioida?
Eli tähän mennessä:
Perinnöllinen (syöpä) oireyhtymä, joka on tehnyt kasvaimia, joskin hyvänlaatuisia
Yksi näistä kasvaimista aiheuttaa oireita ja siihen on lääkitys
Kilpirauhasen alueelle tehty leikkaus joka on mennyt pieleen ja tästä on pysyvä haitta
(En viitsi tarkemmin kirjoittaa, koska tämä sen verran harvinaista, että voidaan tunnistaa)
Sappivaiva
Refluksitauti
Kuulovamma
ADD (diagnoosi vielä saamatta)
Krooninen poskiontelotulehdus
Vaihtelevat verensokerit, hypoglykemioita jos ei syö todella tarkasti
Kierto ei pelitä, näin gynen puolen vielä mainitakseni
Lisäksi nämä on aina välillä vaikuttaneet mielenterveyteen, välillä on masennusta.
Kommentit (6)
Kannattaa kysyä lääkärin kanta asiaan. Hakea aina voi, eri asia saako. Yleensä ihmiset on monta vuotta kuntoutustuella, samalla kun työkokeilujen ja koulutuksen kautta haetaan työtä jota vielä kykenee tekemään edes osa-aikaisesti. Osa-aikaeläkkeen saa helpommin.
Niin kiusallisia ja ikäviä kuin nuo luettelemasi vaivat ovatkin, niin eivät ne oikeuta eläkkeeseen. Ihmisiä puskee työelämässä päivittäin, vaikka heillä on syöpähoidot päällä ja vaikka mitä järkyttäviä vaivoja ja sairauksia. Ja iän myötä krempat vain lisääntyvät. Eli ota vain itseäsi niskasta kiinni ja tee osasi niin kuin me muutkin joudumme tekemään. Ei nimittäin nappaa itselläkään työnteko pätkän pätkää - tälläkin hetkellä masentaa niin, että voisi vetää ranteet auki - mutta niin vain on sorville raahauduttava viitenä päivänä viikossa.
Ei noilla eläkkeelle pääse.
Hyvä niin muuten olisin itse ollut eläkkeellä 40 vuotta.
Elisahan se siellä. Tuo kuulovamma, ikä ja kilpirauhasen alueen leikkaus kertoi kaiken. Sulle paras on niskalaukaus