Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se tarkoittaa että elämänhallinta on hukassa?

Vierailija
16.11.2019 |

Mitä se sinulle tarkoittaa? Itse kuulen aina tuota oikeassa elämässä, että palstalla. Se tuntui hirveän pahalta alkuun, mutta nyt ymmärrän sen osittain (en vielä täysin).

Olen menossa ADD-tutkimuksiin ja eksymiset, unohtelut, väärin ymmärtämiset, oman osuuden näkemisen puuttuminen konflikteissa, tavaroiden hukkaamiset jne on arkipäivää ollut lapsesta asti. Itsetunto on tietenkin romuna, koska jatkuva negatiivinen palaute on lapsesta saakka lannistanut ja olen ymmärtänyt tämän asian vasta nyt.

Mutta onko tuo siis sama kuin elämänhallinta hukassa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö elämään itsenäisesti? Opiskelemaan ja käymään töissä? Ja osaat hoitaa raha-asiasi hyvin, ettet jätä laskuja maksamatta tai elä velaksi? Siivoatko kotisi säännöllisesti? Jos näihin vastasit kaikkiin kyllä, niin sitten sulla ei ole elämänhallinta hukassa.

Vierailija
2/5 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta on elämän kokonaisvaltaista hallintaa. Eli sellaista elämää jota ei esim. riippuvuudet hallitse niin että se vaikuttaa työhön, koulunkäyntiin, ystävyyssuhteisiin, talouteen jne. Lisäksi elämänhallintaan vaikuttaa mielenterveys että on siinä tolkussa että suorituu päivittäisistä velvotteista normaalisti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat pielessä, kodinhoito ei onnistu, voi olla unirytmi aina sekasin, auto huoltamatta, rutiinit hukassa, yms. Kai sä nyt tiedät, mitä tarkoittaa elämänhallinta?

Vierailija
4/5 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö elämään itsenäisesti? Opiskelemaan ja käymään töissä? Ja osaat hoitaa raha-asiasi hyvin, ettet jätä laskuja maksamatta tai elä velaksi? Siivoatko kotisi säännöllisesti? Jos näihin vastasit kaikkiin kyllä, niin sitten sulla ei ole elämänhallinta hukassa.

No kyllä ja ei.

Pystyn opiskelemaan ja käymään töissä, mutta siellä seuraavat samat virheet perässä.

Osaan hoitaa raha-asiani, mutta velkoja on ja velkaantumista on ollut parikymppisestä lähtien. Vasta yli kolmikymppisenä olen osannut katkaista velkaantumisen. Kotini on kyllä siisti. Joskin olen hajuherkkä ja yökin esimerkiksi vessaa pestessä, joten sitä joudun joskus lykkäämään. Ap

Vierailija
5/5 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha-asiat pielessä, kodinhoito ei onnistu, voi olla unirytmi aina sekasin, auto huoltamatta, rutiinit hukassa, yms. Kai sä nyt tiedät, mitä tarkoittaa elämänhallinta?

Jaa-a.. Raha-asioiden kanssa on ollut hankaluuksia. Kodinhoito kyllä onnistuu. Nukun joka yö aika paljonkin, muuten en pärjää. Autoa minulla ei ole tällä hetkellä.

Rutiineista (päiväjärjestyksestä) olen tarkka, mutta minulla on itse tehdyt listat mm ruoanlaitosta, siivouksesta, pyykeistä. Ne selkeyttävät sitä

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi