Hoitaja kommentoi hemoglobiini arvoani ja sanoi, että juo enemmån vettä
Mutta kun minä juon noin 1.5-2l päivässä, käyn varmaan tunnin välein pissillä ja pissi on vaaleeta.
Eikö se jo riitä?
Arvo oli 167
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Jos kroppa on kuiva, hemoglobiini voi olla korkea.
Mutta luulis tuon vesimäärän olevan tarpeeksi. Toki jos liikut ja hikoilet paljon, niin ehkei sitten ole.
Oon sohvaperuna.
Tyhmä kysymys, meidän kaivo on täynnä rautaa, siksi on puhdistin käytössä, voiko se veden rauta imeytyä kehoon ja siksi hemoglobiini niin suuri?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys, meidän kaivo on täynnä rautaa, siksi on puhdistin käytössä, voiko se veden rauta imeytyä kehoon ja siksi hemoglobiini niin suuri?
Tupakoitko? Se nostaa arvoja. Lopeta siis.
Sä et saa tarpeeksi happea. Onko sulla astma tai uniapnea? Tutulla todettiin paha uniapnea ja sen jälkeen kun aloitti käyttämään öisin c- pap laitetta, hemoglobiini laski normaalitasolle.
Sun kannattaisi miettiä verenluovutusta, kun kerran juot jo hyvin eikä arvo johdu kehon kuivumisesta. Jatkuvasti liian korkea hemoglobiiniarvo ei ole hyväksi ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaisi miettiä verenluovutusta, kun kerran juot jo hyvin eikä arvo johdu kehon kuivumisesta. Jatkuvasti liian korkea hemoglobiiniarvo ei ole hyväksi ihmiselle.
Tää on väärä luulo, kun ottaa pois keho alkaa tekemään lisää
Tupakoin 5-7 tupakkaa päivässä. Eli aski menee 3 päivässä
Liika vedenjuonti itse asiassa poistaa nestettä kehosta. Ota reilummin suolaa niin et kärsi nestehukasta.
Eikö sun elimistö ole sulle tärkeempi kuin tupakka?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Mulla on sama hemoglobiini eikä kukaan ole ollut huolissaan. Enkä liiku enkä tupakoi. Hiihtokisoissa diskattaisiin 😂
Olisit sanonut hoitsulle, jos tiedät että arvo on aina ollut korkea.
Hemoglobiinin saa laskemaan juoksemalla, niin hassulta kuin kuulostaakin. Jalkapohjien iskeytyminen maahan litistää ja hajottaa punasoluja kantapäiden pienissä hiussuonissa.
Myös verenluovutus ja veden juominen auttavat. Toki isoa ja pysyvää muutosta ei saa, koska korkea hg on peritty ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama hemoglobiini eikä kukaan ole ollut huolissaan. Enkä liiku enkä tupakoi. Hiihtokisoissa diskattaisiin 😂
Olisit sanonut hoitsulle, jos tiedät että arvo on aina ollut korkea.
Hemoglobiinin saa laskemaan juoksemalla, niin hassulta kuin kuulostaakin. Jalkapohjien iskeytyminen maahan litistää ja hajottaa punasoluja kantapäiden pienissä hiussuonissa.
Myös verenluovutus ja veden juominen auttavat. Toki isoa ja pysyvää muutosta ei saa, koska korkea hg on peritty ominaisuus.
Ei oo aina ollu, nyt vasta noussut.
Otettiinko Hb pukamittarilla vai verinäytteenä PVK?
Jos otettiin PVK niin Tiedätkö muita arvoja?
Vierailija kirjoitti:
Otettiinko Hb pukamittarilla vai verinäytteenä PVK?
Jos otettiin PVK niin Tiedätkö muita arvoja?
Pvk, en tiiä, lääkäri ens viikolla. Näytti siellä muitakin olevan punasella, ei niistä sanonut mitään. Tai sanoi että lääkäri puhuu näistä muista kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Sä et saa tarpeeksi happea. Onko sulla astma tai uniapnea? Tutulla todettiin paha uniapnea ja sen jälkeen kun aloitti käyttämään öisin c- pap laitetta, hemoglobiini laski normaalitasolle.
Ei oo kumpaakaan, miehellä on apneamaski. Mä oon kokoajan kipeenä ja nytkin oon tätä flunssaa potenut 3kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kumpaakaan, miehellä on apneamaski. Mä oon kokoajan kipeenä ja nytkin oon tätä flunssaa potenut 3kk
Ja siis tiiän ton apneahomman sitä kautta, en kuorsaa eikä tuu katkoksia
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun elimistö ole sulle tärkeempi kuin tupakka?
On toki, siksi vähennän koko ajan tupakointia.
Syötkö keltarauhashormonia? Mulla se nosti arvoja.
Jos kroppa on kuiva, hemoglobiini voi olla korkea.
Mutta luulis tuon vesimäärän olevan tarpeeksi. Toki jos liikut ja hikoilet paljon, niin ehkei sitten ole.