Päätös erosta satuttaa käsittämättömän paljon, vaikka paras ratkaisu olikin.
Mies sai tänään vihdoin sanottua ääneen sen, että haluaa erota. Tiesin kyllä tämän olevan edessä, koska ei juuri kotona viihtynyt viime aikoina ja oli muutenkin etäinen/kylmä. Kahdeksan vuotta yhdessä ja viimeiset vuodet olemme olleet enemmänkin kämppiksiä, mutta silti jotenkin toivoin, että asiat korjaantuvat. Yhteiselo oli sujuvaa eikä riitoja ollut. Läheisyyttäkin on kuitenkin ollut sen verran (mutta ei seksiä) etten osannut arvata, että nyt ollaan jo tässä pisteessä.
Mies lähti kaverilleen ryyppäämään (kai?) ja tulee ehkä joskus sunnuntaina. Olen itkenyt useamman tunnin. Tuntuu, että tihkahdun surusta. Silti tiedän jossain aivojeni sopukassa, että näin on paras. Onneksi olemme lapsettomia. Väsyttää sekä turhauttaa edessä olevat käytännön kuviot ja asunnon etsintä jne. Joulukin tulossa ja kaikki. Onko muita samassa tilanteessa?
Kommentit (4)
Et sitten kysynyt, että onko toinen nainen? Älä nyt kadota itteäs kaiken pskan keskellä. Sun aika tulee vielä, kunhan jaksat selvitä sinne asti! Meitä on kuule täällä muitakin...
Ei nyt ihan sama tilanne, mutta erota on päätetty, paperitöitä tehty ja tehdään, harkinta-aika meneillään ja nyt odotellaan kärvistellen, että (ex-)vaimo pääsee muuttamaan pois uuteen kotiinsa. Menee joulun yli se. Ankeaa joulua vaan muillekin eroaville.
En tosiaan kysynyt siinä tilanteessa onko kuvioissa joku toinen. Uskoisin miehen itse sen kertovan, koska luotan häneen. Toisaalta koskaan ei voi luottaa keneenkään täysin, vaikka kuinka kuvittelisi tuntevansa toisen läpikotaisin. Syvemmät keskustelut ovat vielä edessä, nyt vaan yritän selvitytä ensishokista ja sulattaa asiaa.
Ap
Voi ei, uskon kyllä. Koita jaksaa,aika auttaa. Mä en ole kokenut vastaavaa, mutta eron partaalla olen omassakin avioliiton ollut. Ajatuskin siitä että erosimme tuntuu todella vaikealta. Nyt asiat on paremmin, mutta tilanteen ollessa huonompi aika ajoin juttelimme eronkin mahdollisuudesta. En tiedä, miten kestäisin, vaikka itse olisin päättämässä suhdetta.
Toiset varmaan paremmin kestää tällaisia.