Te, jotka ette kuulu ammattiliittoon...
... olette kuin ihmiset ilman kotivakuutusta. On muuten todella helpottavaa, kun voi ilmaiseksi soittaa monta kertaa lakimiehelle, kun on isompi ongelma työelämässä. Sain juuri liiton lakimieheltä apua, joka tuo minulle tuhansia euroja rahaa työnantajalta, joka yritti ensin huijata minut huonoon sopimukseen. Sain jäsenmaksut hyvään käyttöön. Olisin joutunut maksamaan myös ainakin 300-400 euroa vastaavasta lakimiespalvelusta vapailla markkinoilla. Tiedän, että monet ajattelee säästävänsä kuulumalla vain kassaan. Mutta itse olen liitosta saanut vuosittain ilmaisia tapahtumia ja luentopäiviä tarjoiluineen, erittäin halvalla Leviltä mökin vuokrattua, kursseja yms.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Vapaamatkustajat hyötyvät liiton maksun maksaneiden panoksesta TES-neuvotteluihin ym. ja jos saavat palkkoja korotetuksi, siitä hyötyvät vapaamatkustajatkin. Näinhän se menee. Työttömyyskassamaksut eivät kuitenkaan kata missään tapauksessa työttömyyskorvauksia, joten tässä tarvitaan valtio apuun, aina.
Ammattiliitto ja työttömyyskassa eivät liity toisiinsa mitenkään. Ainoa taitaa olla että ammattiliiton jäsenyys edellyttää kuulumista johonkin työttömyyskassaan.
Lakkoilu ei kiinnosta, mieluummin teen töitä.
Aion erota liitosta ja liittyä työttömyyskassaan.
Ammattiliitosta ei ole ollut minulle mitään hyötyä.
Edellinen hallitus ja nykymeno monilta osin houkuttelee kovin minuakin liittymään liittoon. Harmi vain, että ay-liike säheltää yhteiskunnassa niin monessa sille kuulumattomassa asiassa ja on liian monesta asiasta täysin eri mieltä kuin minä.
Kuulun kumpaankin, liittoon ja kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaamatkustajat hyötyvät liiton maksun maksaneiden panoksesta TES-neuvotteluihin ym. ja jos saavat palkkoja korotetuksi, siitä hyötyvät vapaamatkustajatkin. Näinhän se menee. Työttömyyskassamaksut eivät kuitenkaan kata missään tapauksessa työttömyyskorvauksia, joten tässä tarvitaan valtio apuun, aina.
Ammattiliitto ja työttömyyskassa eivät liity toisiinsa mitenkään. Ainoa taitaa olla että ammattiliiton jäsenyys edellyttää kuulumista johonkin työttömyyskassaan.
Ei edellytä. Olen kuulunut liittoon kuulumatta kassaan.