Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukahtaessa säpsähdän siihen että en hengitä, tai ainakin kuvittelen näin

Vierailija
15.11.2019 |

Mistä tällainen voi johtua? Juuri nukahtamisen hetkellä tapahtuu välillå niin, että säpsähdän hereille kun tuntuu etten hengitä. Usein tää tapahtuu jos meinaan nukahtaa sohvalle kesken leffan esim. En muista että sängyssä ois tapahtunut

Onko kyse vain siitä, että säpsähdän kun tajuan että meinaan nukahtaa kesken leffan vai voiko tälleen tapahtua ihan oikeasti? En kuorsaa ja tuskin uniapneaakaan ja eihän se ihan nukahtaessa tapahdu?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea

Vierailija
2/10 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät itse että et kuorsaa? Onko sulla kumppani joka voi todistaa tämän. Itsehän sitä ei voi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuorsaa, kumppani vahvistaa.

Voiko silti olla uniapneaa? Ja tapahtuuko katkokset juuri silloin kun on nukahtamassa vasta?

Vierailija
4/10 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät itse että et kuorsaa? Onko sulla kumppani joka voi todistaa tämän. Itsehän sitä ei voi tietää.

Minä tiedän kuorsaavani, koska olen joskus herännyt omaan kuorsaukseeni 😬. Ohis

Vierailija
5/10 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on aika normaalia, kun on unen ja valveilla olon rajamailla. 

Vierailija
6/10 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A hypnic jerk is a brief and sudden involuntary contraction of the muscles of the body which occurs when a person is beginning to fall asleep, often causing the person to jump and awaken suddenly for a moment. Hypnic jerks are one form of involuntary muscle twitches called myoclonus.

Vierailija
7/10 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä se, että en muista et ois sängyssä tapahtunut, muistan jokusen kerran kun sohvalle olen meinanmut nukahtaa. Toki voi olla käynyt sängyssäkin ja en vain muista jos olen alkanut nukkua heti uudestaan, sohvalla yleensä skarppaa jos leffa kesken

Vierailija
8/10 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Unihalvaus. Kummallinen tila.

Kukaan ei tiedä mistä johtuu.

Mutta ei ole ollenkaan harvinainen.

Kumma tunne, mutta siitä selviää.

Vierailija
9/10 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuorsaa, kumppani vahvistaa.

Voiko silti olla uniapneaa? Ja tapahtuuko katkokset juuri silloin kun on nukahtamassa vasta?

Tää on kyllä jännä juttu, kun mullakin oli ennen tuollaisia ongelmia kuin sulla. Monesti heräsin siihen että pyörytti oikein kunnolla, johtuen hengityskatkoksista. En minäkään kuorsannut. Stressiä oli kyllä tosi paljon ja sitten todettiin paniikkihäiriökin. Kun aloitin lääkityksen paniikkioireisiin loppuivat myös nuo hengitysongelmat/katkokset. En tiedä mistä syystä näin. Oliko mulla sitten joku kemiallinen häiriö aivoissa joka sääteli myös hengitystäkin. Mene ja tiedä siitä sitten.

Vierailija
10/10 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A hypnic jerk is a brief and sudden involuntary contraction of the muscles of the body which occurs when a person is beginning to fall asleep, often causing the person to jump and awaken suddenly for a moment. Hypnic jerks are one form of involuntary muscle twitches called myoclonus.

Ja sama suomeksi tekstitettynä....