Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kyllästynyt lokkeilijoihin ja elämäntapa-/ulkonäköarvostelijoihin! Muilla mielipiteitä tai kokemuksia?

Vierailija
15.11.2019 |

Eli siis. Minä ja mieheni olemme varmaan kummankin lähisuvussa ainoat jotka käyvät työssä, lukuunottamatta ihanaa ja ahkeraa isääni joka teki mittavan työuran. Ja tässä ansiotyössä käymisessä sitten syy miksi meidän täytyisi toimia läheistemme pankkeina.

Ihan nollasta mekin aikanaan aloitimme ja opintolainoja makselimme sillä eipä tullut kummallakaan mieleen käydä kenenkään rahapusseilla kerjäämässä. Ja nyt kun tosiaan meillä on aivan kivat tulot, niin eihän sitä nyt itseensä saisi käyttää. Ei saisi ostaa kivaa autoa, merkkivaatteita, sisustaa kotiaan laadukkaasti, matkustella.....

No h.e.mmetti sentään, mehän ne rahat tienataankin, aivan omasta selkärangastamme revitään! Ja miten pahoja, pahoja ihmisiä me olemmekaan jos elelemme leveähkösti ja kieltäydymme sijoittamaan rahamme omaisiimme joka kerran kun sitä ovat vailla. Ainakin äitini jaksaa arvostella ja haukkua miten "hienoa kaiken pitää olla ja miten pitää ulkonäköönsä panostaa" ym. pientä kuittailua. Itse olisin ainakin ylpeä jos lapseni pärjäisi hyvin.

Jokainen on vapaa tekemään saman! Where there's a will there's a way!

Mielipiteitä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköarvostelijoihin olen kyllästynyt. Kauniilla naisilla on vaikeaa kun nätiltä ei saisi näyttää eikä itseään laittaa. Parempi olisi olla ruma ainakin tässä maassa.

Vierailija
2/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä lokkeilijoista ja arvostelijoista pääsee eroon sillä, että ei pidä yhteyttä heidän kanssaan. Siksi ei ole pahemmin kokemusta asiasta. En ymmärrä, että miksi kukaan pitää vapaaehtoisesti ympärillään tällaisia ihmisiä. Olkoonkin lähisukulaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä lokkeilijoista ja arvostelijoista pääsee eroon sillä, että ei pidä yhteyttä heidän kanssaan. Siksi ei ole pahemmin kokemusta asiasta. En ymmärrä, että miksi kukaan pitää vapaaehtoisesti ympärillään tällaisia ihmisiä. Olkoonkin lähisukulaisia.

Niinpä. Hyvä pointti, mutta heidät tykkäisi kuitenkin elämässä pitää, kunhan vain tajuaisivat että töissä käydään lähinnä siksi että saadaan omat laskut ja oma elämä kustannettua.

Ap

Vierailija
4/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuosta ulkonäköarvostelusta kokemusta. Mikä siinä onkin että jos olet kaunis nainen, tykkäät kauniista vaatteista ja meikkaat, niin miten paljon saatkaat negatiivista arvostelua ja miten paljon sua mulkoillaan tyyliin "mikähän toikin luulee olevansa?!" Ei me kauniitkaan arvostella muita ihmisiä samaan tyyliin. Väittäisin että kaunis nainen on vähemmän kaunista paljon epävarmempi ja arempi, mutta eihän se tosiaan ulospäin siltä todellakaan näytä.

Nimim. Kokemusta on 😟

Vierailija
5/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuosta ulkonäköarvostelusta kokemusta. Mikä siinä onkin että jos olet kaunis nainen, tykkäät kauniista vaatteista ja meikkaat, niin miten paljon saatkaat negatiivista arvostelua ja miten paljon sua mulkoillaan tyyliin "mikähän toikin luulee olevansa?!" Ei me kauniitkaan arvostella muita ihmisiä samaan tyyliin. Väittäisin että kaunis nainen on vähemmän kaunista paljon epävarmempi ja arempi, mutta eihän se tosiaan ulospäin siltä todellakaan näytä.

Nimim. Kokemusta on 😟

No tää on kyllä harvinaisen totta.

Vierailija
6/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa kiva tietää millainen tyyppi täällä alapeukuttaa...

Tottahan tää kaikki on. Kaunis saa rumaa enemmän ***kaa niskaansa, ainakin näin keski-iässä. Mutta eihän siihen ole muuta syytä kuin kateus.

Vierailija
7/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tää kaikki on. Kaunis saa rumaa enemmän ***kaa niskaansa, ainakin näin keski-iässä. Mutta eihän siihen ole muuta syytä kuin kateus.

Never hate people who are jealous of you, but respect their jealousy because they're the ones who think you're better than them.

Vierailija
8/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Never hate people who are jealous of you, but respect their jealousy because they're the ones who think you're better than them.

Ihana ❤️😍

Vierailija
9/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nollasta mekin aloitettiin ja lapsityövoimana lapsesta saakka niin vituttaa ne pummit nykyään ja kaikenmaailman kerjääjät. Meillä ei ole lapsia eikä mitään eläinlaumaa mitä paskatetaan toisten tonteille ja nurkille tai meluhaittana Ei ylimääräistä romua niin että roikotetaan sitä missä lie kun ei omalle tontille mahdu. Ei laiteta naapurin rajoille tramboliineja, kiljuntamattoja ja muutakaan kamalaa romua näköhaitoiksi. Koitetaan jätteet lajitella niin ettei saastuteta. Koitetaan että on siistin ja kauniin näköistä muuallekkin kuin itselle vain. Mutta se ei näköjään riitä kun olisi vielä pitänyt tehtailla veronmaksajia että olisi hyväksytty kansalainen. 

Vierailija
10/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan nollasta mekin aloitettiin ja lapsityövoimana lapsesta saakka niin vituttaa ne pummit nykyään ja kaikenmaailman kerjääjät. Meillä ei ole lapsia eikä mitään eläinlaumaa mitä paskatetaan toisten tonteille ja nurkille tai meluhaittana Ei ylimääräistä romua niin että roikotetaan sitä missä lie kun ei omalle tontille mahdu. Ei laiteta naapurin rajoille tramboliineja, kiljuntamattoja ja muutakaan kamalaa romua näköhaitoiksi. Koitetaan jätteet lajitella niin ettei saastuteta. Koitetaan että on siistin ja kauniin näköistä muuallekkin kuin itselle vain. Mutta se ei näköjään riitä kun olisi vielä pitänyt tehtailla veronmaksajia että olisi hyväksytty kansalainen. 

Ja kun teillä ei ole lapsia niin kerjäläiset varmaan kokevat vieläkin oikeutetummaksi kerjäämisensä. Varakkuudella on varjopuolensa. Yli kaiken ärsyttää. Sirpa Selänne puhui aikoinaan asiaa: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d511f08a-b383-4fe7-8ec4-16c938…

Vierailija
11/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheelliset kusettavat muita ihmisiä esittämällä köyhää ja sitten on kamala rakki ja eläinlauma jota elätetään. Kamalaa paskaa niistä tulee toisten tonttien reunoille. Ja se vitun haukunta kakaroiden kiljunnan lisäksi vituttaa niin ettei saa hiljaisyúudesta nauttia ollenkaan. 

Vierailija
12/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimim. Kokemusta on 😟

Miksi niin monta alapeukkua?

Vierailija
13/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. Kokemusta on 😟

Mulle on siunaantunut elämän mittaan useampikin kaunis tai ainakin itseään kauniina pitävä nainen läheiseksi, olen "se arkisen näköinen kaveri". Moni heistä kokee maailman näin. Olen nähnyt sen heidän rinnaltaan enkä oikeasti voi sanoa muuta kuin että niin rakkaita, ihania ja tärkeitä kun äiti ja serkku ja ystävättäret on/olikin, niin tässä asiassa he eivät kyllä esiinny edukseen.

He itse eivät osaa suhtautua toisiin naisiin. Koko oma identiteetti on rakentunut kauneuden varaan. En tarkoita tällä että he olisivat pinnallisia, vaan oikeastaan näen tämän väkivaltana jota yhteiskunta tekee kauniille naisille lapsuudesta lähtien. Leima tulee otsaa niin voimalla ja todella toksisella tavalla palkitaan kauniin rooliin samaistumisesta ulkoapäin tulevalla validoinnilla koko ajan, niin ettei siinä ole tilaisuutta oppia normaalia itsetuntoa tai normaalia tapaa asennoitua toisia kohtaan ihan vaan tasaveroisesti omana itsenään. Ainoa osattu tapa vuorovaikuttaa toisten kanssa perustuu ihailun tavoittelulle ja vastaanottamiselle. Miehet todella kuuliaisesti lähtevät tähän mukaan jopa mun kanssa jos rupean hakemaan huomiota. Naiset todella harvoin. Olen varmaan juuri siksi niin monelle heistä päätynyt läheiseksi ystäväksi että mun identiteetissäni kauneus ei ole minkäänlaisessa roolissa ja siedän jopa keulimiset ilman minkäänlaista reaktiota.

Tämä kaikki vielä on aika harmitonta ja sympaattista eikä vaimenna mun rakkauttani millään lailla. Mutta siihen mun kärsivällisyyteni loppuu kun aletaan naisvihaajiksi. Naisista on niin paljon negatiivisia stereotyyppejä olemassa että ihan mille tahansa käytökselle löytyy niistä selitys. Muutenkin tätä aikaa vaivaa joku ihmeellinen halu nähdä ihmiset kammottavan rumina olentoina. En yhtään jaksa enkä hyväksy sellaista puhetta ja ajattelua jossa ihmisten motiivit tulkitaan alhaisiksi ja rakennetaan ja pönkitetään ihmiskuvaa jossa ei ole tilaa muulle kuin kilpailulle, eripuralle, selkäänpuukottamiselle ja itsekkyydelle. Voin pahoin sellaisen kuulemisesta. Ja sitä tämä kateuden näkeminen kaikkialla on. Ei ole myötätuntoa eikä halua ymmärtää, ei uteliaisuutta aiheuttaako itse käytöksen jotenkin, ei sen kyseenalaistamista, että heti mennään vihamielisimpään mahdolliseen tulkintaan. Lisäksi se on helvetin koppavaa ja ylemmyydentuntoista. Ei ole ainoa syy miksi en enää puhu äidilleni, mutta yksi tärkeimmistä.

Vierailija
14/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. Kokemusta on 😟

Mulle on siunaantunut elämän mittaan useampikin kaunis tai ainakin itseään kauniina pitävä nainen läheiseksi, olen "se arkisen näköinen kaveri". Moni heistä kokee maailman näin. Olen nähnyt sen heidän rinnaltaan enkä oikeasti voi sanoa muuta kuin että niin rakkaita, ihania ja tärkeitä kun äiti ja serkku ja ystävättäret on/olikin, niin tässä asiassa he eivät kyllä esiinny edukseen.

He itse eivät osaa suhtautua toisiin naisiin. Koko oma identiteetti on rakentunut kauneuden varaan. En tarkoita tällä että he olisivat pinnallisia, vaan oikeastaan näen tämän väkivaltana jota yhteiskunta tekee kauniille naisille lapsuudesta lähtien. Leima tulee otsaa niin voimalla ja todella toksisella tavalla palkitaan kauniin rooliin samaistumisesta ulkoapäin tulevalla validoinnilla koko ajan, niin ettei siinä ole tilaisuutta oppia normaalia itsetuntoa tai normaalia tapaa asennoitua toisia kohtaan ihan vaan tasaveroisesti omana itsenään. Ainoa osattu tapa vuorovaikuttaa toisten kanssa perustuu ihailun tavoittelulle ja vastaanottamiselle. Miehet todella kuuliaisesti lähtevät tähän mukaan jopa mun kanssa jos rupean hakemaan huomiota. Naiset todella harvoin. Olen varmaan juuri siksi niin monelle heistä päätynyt läheiseksi ystäväksi että mun identiteetissäni kauneus ei ole minkäänlaisessa roolissa ja siedän jopa keulimiset ilman minkäänlaista reaktiota.

Tämä kaikki vielä on aika harmitonta ja sympaattista eikä vaimenna mun rakkauttani millään lailla. Mutta siihen mun kärsivällisyyteni loppuu kun aletaan naisvihaajiksi. Naisista on niin paljon negatiivisia stereotyyppejä olemassa että ihan mille tahansa käytökselle löytyy niistä selitys. Muutenkin tätä aikaa vaivaa joku ihmeellinen halu nähdä ihmiset kammottavan rumina olentoina. En yhtään jaksa enkä hyväksy sellaista puhetta ja ajattelua jossa ihmisten motiivit tulkitaan alhaisiksi ja rakennetaan ja pönkitetään ihmiskuvaa jossa ei ole tilaa muulle kuin kilpailulle, eripuralle, selkäänpuukottamiselle ja itsekkyydelle. Voin pahoin sellaisen kuulemisesta. Ja sitä tämä kateuden näkeminen kaikkialla on. Ei ole myötätuntoa eikä halua ymmärtää, ei uteliaisuutta aiheuttaako itse käytöksen jotenkin, ei sen kyseenalaistamista, että heti mennään vihamielisimpään mahdolliseen tulkintaan. Lisäksi se on helvetin koppavaa ja ylemmyydentuntoista. Ei ole ainoa syy miksi en enää puhu äidilleni, mutta yksi tärkeimmistä.

🙏🏻💞

Vierailija
15/15 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään tuollaisa ihmistä, enkä sietäisi moista lähipiirissäni. Anteeksi nyt, mutta ap:n whitetrash-sosiaaliset ympyrät kuulostavat kammottavilta, ja ovat selkeästi se suurin ongelma tuossa.

Ja ei, tällä en parjaa lainkaan pienituloisia, mutta että jonkun suvussa ei muka ole oikeasti kuin YKSI töissä käynyt ja muut vain kerjäävät rahaa. Ei ole todellista! Olen itse hyvätuloinen ihminen, eikä minulta ole koskaan kukaan sukulainen pyytänyt rahaa, eikä sellaista vippailua harrasta kukaan koko laajassa suvussani, eikä miehenikään suvussa. Kuulostaa siten erittäin vieraalta tuo ap:n tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi