Ravintolan henkilökunta häirikö Woltin kautta - miten toimin?
Tilasin Woltilla ruokaa. Nyt ravintolan kokki, sellainen limainen äijä, on napannut Woltista yhteystietoni ja on alkanut laitella viestejä ja yrittää soittaa WhatsAppin kautta ja stalkkaa minua Instagramissa.
Tämähän kai rikkoo jotain tietosuojalakia, ei kai asiakkaan yhteystietoja saa katsella ja udella jonkun treffipyyntötoiveella? Miten toimin, mihin ilmoitan?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi joskus takavuosina niin, että miestarjoilija (paremman ruokaravintolan) otti mun nimen talteen maksukortista, kysyi numerotiedustelusta nimen ja laittoi sitten treffikutsua. En tiedä monesko kerta oli kun näin teki, mutta ihmetyttää miten jengi uskaltaa? Tuossahan olis työpaikan menetys lähellä jos asiasta nostais metelin, eikö ole aika iso riski saavutettavaan hyötyyn nähden?
Ap:na blokkaisin sen numeron vaan, näin tein silloin itsekin kun ei tuntunut uskovan eitä.
Usko tai ala, tuo taitaa olla aika yleista. Itsehan sain aikoinani, jonkin aikaa viimeisen Marokon-matkani jalkeen, Facebook Messengeriin viestia joltain uppo-oudolta marokkolaiselta. Avasin viestin, utelias kun olin:
"Helo do you remembre me I stamp your pasport"
o_0
Minulle kävi Venetsiassa vastaavan tyyppinen tosi creepy juttu! Pysähdyin syömään yhteen ravintolaan, tilasin pitsan ja viinilasin ja pyysin wifin salasanaa. Tarjoilija oli ihan ystävällinen ja normaali. Siinä sitten söin pitsan ja selasin facebookkia puhelimella, maksoin ja lähdin. Seuraavana päivänä sain fb messengerissä viestiä ja kutsun treffeille joltain italialaiselta äijältä. Kun vastasin ettemme ole edes tavanneet niin tyyppi vastasi:
"Pizza margarita and red wine. I remember"
Miten lie löysi minut facebookista.
Hyi helvetti :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ravintolan kokki, joka ei ole sua koskaan nähnyt, keksii ruveta sua häiriköimään? Sehän on keittiössä töissä eikä näe asiakkaita. Ainoastaan Woltin kuski näkee asiakkaan. Todella outoa.
Hän on hyväksynyt tilaukseni, nähnyt nimeni ja etsinyt netistä miltä näytän. Instastoryjen katselijoissa näin nimen, joka ei ole seuraajani ja hänhän se oli, kun tarkemmin asiaa tutkin. Luulisi tosiaan loogisesti, että kuskeista olisi haittaa, mutta kertaakaan ei ole ollut.
ap
Täytyy olla todella hiljainen ravintola että kokilla ei muuta tekemistä ole kuin googlata asiakkaita jotka tilaa sovelluksella ruokaa. Taitaa mennä pian konkkaan.
Tehkää poliisille ilmoitus näistä hulluista. Nämä ovat juuri niitä jotka lopulta r a i s k a a v a t jonkun.
Varmasti kopioi asiakkaiden luottokorttejakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ravintolan kokki, joka ei ole sua koskaan nähnyt, keksii ruveta sua häiriköimään? Sehän on keittiössä töissä eikä näe asiakkaita. Ainoastaan Woltin kuski näkee asiakkaan. Todella outoa.
Hän on hyväksynyt tilaukseni, nähnyt nimeni ja etsinyt netistä miltä näytän. Instastoryjen katselijoissa näin nimen, joka ei ole seuraajani ja hänhän se oli, kun tarkemmin asiaa tutkin. Luulisi tosiaan loogisesti, että kuskeista olisi haittaa, mutta kertaakaan ei ole ollut.
ap
Täytyy olla todella hiljainen ravintola että kokilla ei muuta tekemistä ole kuin googlata asiakkaita jotka tilaa sovelluksella ruokaa. Taitaa mennä pian konkkaan.
No jep... Tai muuten hiljainen hetki päivässä. Ihan creepy ja limainen olo kyllä. Harmittaa, että ravintola on hyvä ja suosittu, mutta en aio kyllä itse tuolta enää tilailla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tehkää poliisille ilmoitus näistä hulluista. Nämä ovat juuri niitä jotka lopulta r a i s k a a v a t jonkun.
Itse en viittinyt tuota marokkolaista tullimiesta karayttaa, ties mika kumihanskatarkastus olisi seuraavalla kerralla odottamassa :D
Ja lisätään vielä, että olen ihan tavallisen näköinen tavallisilla kuvilla, en mikään fitnessinstagramtekoripsityrkky :D En todellakaan ymmärrä miksi hän näin tekee. Lienee etsii kaikki naisasiakkaat ja laittaa kaikille yes hello this is date night calling.