Voiko vanhemmat pakottaa ennakkotestamentin antamiseen?
Ihan älytön diili olis ulottuvilla, mutta kalkkisvanhemmat ei anna rahoja sen toteutukseen! :( :( Ai että ottaa kupoliin, kun voisin saada suuret setelit. Oon yrittänyt selittää 1000 kerta, että saavat rahat KORKOJEN KERA takaisin. Mutta ei. Eivät ymmärrä, aivot kalkkeutuneet jne.
Onko joku keinoa oikeudessa vaatia ennakkoperintöä? Jos pystyn osoittamaan, että se on vanhempieni etu: he voittavat diililläni. Voiko oikeus silloin pakottaa vanhemmat antamaan siemenrahat ennakkoperintönä?
VAIN ASIALLISET VASTAUKSET!!!
Kommentit (14)
Et voi vaatia. Perintöä ei ole mikään pakko antaa ennakkoon tai jättää euroakaan jälkeensä kuoltuaan.
Et tietenkään voi pakottaa vanhempiasi antamaan sinulle rahaa. Ennakkoperintö on täysin sen antajan tahdin varassa.
Omilla rahoilla voi sijoittaa, ei muiden rahoilla.
Hassaisit rahat selvästi johonkin pyramidihuijauksen kaltaiseen diiliin, joten ihan hyvä vaan kun eivät anna ennakkoperintöä.
Nauraa maha kippurassa.
Taidat joutua tyytymään lakiosaan jos painostat ja vaadit ennakkoperintöä.
Onneksi on mahdollista itse määrätä omaisuudestaan kenelle sen tahtoo jättää, tämä oikeus on myös vanhemmillasi. Vanhempaisi voivat laatia testamentin ja jättää omaisuutensa vaikka kulkukissayhdistykselle.
Pankista saa lainaa, kun tarvitsee alkupääomaa yritystoimintaan tai vastaavaan. Jos diili on niin pettämätön, että menisit sen kanssa vaikka oikeuteen, niin eiköhän se pankinkin vakuuta.
Jos liikeidea on pomminvarma, omaa rahoitusta löytyy jo, ja vakuuudet kunnossa, niin pankista saa lainaa.
Ja ihan opetuksena ap:lle ja muille kaltaisilleen eläteille, toivon, että vanhemmat käyttävät rahansa itseensä ja vaikka hyväntekeväisyyteen ennen kuin kuolo korjaa.
Mun vanhemmat antoivat ennakkoperintöä yhdelle perilliselle, muille ei. Melko reilua?
Eiköhän vanhempasi ole jo testamentin laatineet, saat tietenkin lakiosan aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat antoivat ennakkoperintöä yhdelle perilliselle, muille ei. Melko reilua?
Elämä on.
Eikö se just ole testamentin idea, että se tehdään ennakkoon. Ei jälkitestamenttia olekaan.
Mitä teit kun menetit vanhempien luoton?
Mee töihin ja tienaa itte rahasi, saat sit voitotkin itse.. ai niin mut ku eihän se käy kun jonkun muun pitää maksaa kaikki?