Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla enää sellaisen henkilön ystävä, kenen puoliso joutui vankilaan?

Vierailija
14.11.2019 |

Otsikossa kysymys. En ole sellaisen henkilön ystävä, enkä tuo puoliso, enkä vankilaankaan joutuva henkilö. Tiedän tuollaisen tapauksen vaan lähipiiristä ja mietin, jos oman ystäväni puoliso joutuisi vankilaan, haluaisinko enää olla sellaisen porukan kanssa missään tekemisissä. Kyse talousrikoksesta.

Pohdinnan lopputulos on, että en haluaisi enää olla tekemisissä. Vaikka kyseessä ei ole väkivaktarikos, on talousrikoksenkin tehnyt aiheuttanut pahaa toisille ihmisille. Lisäksi vankilassa ollessa varmasti tuolle henkilölle tulee uusi ystäväpiiri, johon kuuluu rikollisia, mikä tuntuu pelottavalta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa hieno ihminen. Toivottavasti lapsesi joutuu joskus vankilaan, niin opit vähän empatiaa.

Se on muuten jonka, ei kenen.

Vierailija
2/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisin ja voin. Ystäväni mies joutui joksikin aikaa vankilaan mutta ei se meidän välisiin suhteisiin vaikuttanut mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille Jussille että lopettaa sen pelleilyn ja maksaa veronsa niinkuin muutkin. Parempi kun et sotkeennu näihin asioihin ja pysyt kaukana.

Vierailija
4/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletpa hieno ihminen. Toivottavasti lapsesi joutuu joskus vankilaan, niin opit vähän empatiaa.

Kyllä se vankilaan joutunut ihminen on oikeasti paha, ei muuten joutuisi sinne.

Vierailija
5/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei taida olla yhtäkään ystävää, joka ei olisi ollut vankilassa, ja itse olen lainkuuliainen, että ei se elämä aina mene niin kuin kuvittelisi.

Vierailija
6/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. En halua sotkeutua tuollaisten venkuloiden kepposteluun. Jätän suosiolla taakseni. Mulle ei tarvii soitella enää!

Koskan ei voi tietää, miten itse tulisi hyväksikäytetyksi ja hujatuksi mukaan niiden kiemuroihin. Pelaan varman päälle, laitan välit poikki.

Vierailija
7/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini unohti mielenterveysongelmien vuoksi hakea tukea ja oli täysin rahaton, siksi varasteli kaupasta ja joutui sakoista vankilaan. Ei se nyt ihan niin mustavalkoista aina ole.

Vierailija
8/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo jos sellasen ystävän lemppaat, se voi kostaa 😬 mieti kun se puoliso vankilassa saa niitä uusia kavereita ja sä katkot välit kaveriis joka mahdollisesti suuttuu siitä, olet merkitty.

Kuulostaa aivan elokuvan juonelta mutta eiköhän noin hulluja ole.

Vierailija
9/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päättäisi pelkästään sillä perusteella, että puoliso joutuu vankilaan, vaan mitä tästä ystävästä selviää. Tiesikö tai auttoiko/kannustiko jopa? Jos tiesi, niin yrittikö estää, ja kauanko on tiennyt? Ym.

Jos kyseessä olisi vähän etäisempi kaveri, niin sitten voisin vältellä jo puolison vankilaan joutumisen takia. Mitä läheisempi ihminen, sitä painavampia todisteita pitäisi olla häntä itseään vastaan.

Vierailija
10/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini on saanut ehdollista vankeutta törkeästä rattijuopumuksesta. Teko oli tietysti tuomittava, mutta en ymmärrä mitä hyötyä siitä olisi, että kaikki hänen ystävänsä hylkäisivät hänet ja hän menettäisi viimeisetkin rippeet elämänhallinnastaan. Voisi sitten viettää loppuelämänsä syrjäytyneenä ja tehtailla lisää rikoksia.

Vierailija
11/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen ihmiseen tutustuin, no alkuun oli ihan kivaa jne mukava kun oli seuraa. No mitä pitempään tunnettiin sitä enemmän sain tietää tämän henkilön perheestä.. rikollisia ja narkkareita, kunnon elämänkoululaisklaani. Ja jouduin tämän perheen kanssa olemaan tekemisissä kun oli juhlia jne. Ahdisti kauheasti koska en halua elämääni tollaista ja tämä tuntemani henkilö piti päivänselvänä asiana että minä haluaisin viettää hänen ja perheensä kanssa aikaa. No en todellakaan.

Pitkään mietin uskallanko katkoa välit, pelkäsin että tuleeko ongelmia.. lähteekö hänen pahimmat sukulaiset perääni jne. Olen vähän dramaattinen mielikuvitukseltani mikä pahensi asiaa :D

Sanoisin että kyllä voi katkoa välit jos siltä tuntuu, kenenkään ei pie väkisin olla kenenkään kanssa. Sehän olisi väärin molempia kohtaan. Itseni kohdalla ei tullut mitään kostoa tms. Tämä ihminen johon välit meni kuvittelee että minä menetin ei hän :D

Vierailija
12/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millainen talousrikos ja jakaako puoliso siihen johtaneet arvot. Tuollainen aina perustuu jollekin mitä ihminen sisimmässään uskoo. Antisosiaalinen käytös yhdistyy usein henkiseen väkivaltaan. Puoliso saattaa olla hänen pauloissaan. En haluaisi hylätä sellaista ihmistä jollei ystävyys oikeasti käy liian raskaaksi.

Sellaisen ihmisen arvot joka pitää rikollisuutta jonakin tarttuvana häpeänä tai patologiana, kauhistelee helmiään puristellen ja äärettömän keskiluokkaisesti RIKOLLISIA ja hylkää ystävänsä tuollaisella hetkellä ettei vaan itsekin tahriintuisi ovat muuten aivan yhtä perseestä kuin talousrikolliset.

Vierailija
13/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväni olisi täysin sivullinen, eikä puoliso olisi tehnyt rikoksia minua kohtaan, miksi laittaisin ystäväni kärsimään vielä lisää? Jos ystäväni olisi tuomittu samasta rikoksesta sakkoihin tai ehdolliseen, tilanne olisi vaikeampi.

Vierailija
14/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä nyt olisi kovin paljon väliä, varsinkin kun oletetaan, että ystävä itse ei ole syyllistynyt ko. rikokseen.

Sen sijaan kirjoitusvirherikollisten kanssa en halua olla missään tekemisissä. Tuon henkilön ystäväpiiri varmaan koostuu muista kaltaisistaan, mikä tuntuu pelottavalta. :)

Vierailija
15/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta voisin. En ole niin ahdasmielinen enkä tuomitseva, ettenkö.

Olen kyllä eri mieltä väitteestä, että talousrikoksen Tehnyt aiheuttaisi pahaa toisille ihmisille. Kirjanpitorikos kohdistuu useinmiten verottajaan, enkä miellä verottajaa ihmiseksi.

Vierailija
16/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilaan voi joutua monesta eri syystä eli riippuisi aika paljon siitä mikä rikos ollut kyseessä. Tuttavapiiriin ei kuulu ketään (nykyään) joka olisi ollut vankilassa, mutta jotkut ovat saaneet tuomion nuoruuden hölmöilyistä joista ottaneet opikseen. Yhden tuttavan/kaverin kanssa välit jäähtyivät kun tämä alkoi seurustella tuomitun rikollisen kanssa (oli ollut vankilassa taposta, lisäksi takana pahoinpitelyjä). Tämä tuttava oli jotenkin aivan tämän miehen lumoissa kertoi kuinka huomaavainen ja rakastava mies. Valitti kun sukulaiset ei oikein hyväksy ja katkoi heihin välit. Välit meni kun ei pitänyt asenteestani miehensä suhteen (neuvoin olemaan sulkematta nyt ihan kaikkia läheisiään ulkopuolelle uuden parisuhteen takia.) Nämä kaikki välien katkomiset tapahtui ihan parin kuukauden aikana. Toivon syvästi, että tällä naisella kaikki kunnossa.

Vierailija
17/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Lakimiesystävälläni on monta tapausta kerrottavana, joissa talousrikoksesta epäilty laitetaan tutkintavankeuteen, niin tapana on. Tutkintavankeudessa et pysty hoitamaan yrityksesi asioita, eli joudut siksi ongelmiin, ja siksi lopulta saat syytteen petoksesta.

Ja ajatelkaa Aueria ja Aarniota. Kumpikin on ehkä jotain tehnyt, mutta koska ei voida suoraan todistaa, niin tehtaillaan mitä ihmeellisempiä uusia syytöksiä. Koska näin poliisi toimii.

Vierailija
18/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini unohti mielenterveysongelmien vuoksi hakea tukea ja oli täysin rahaton, siksi varasteli kaupasta ja joutui sakoista vankilaan. Ei se nyt ihan niin mustavalkoista aina ole.

Varasta ruokaa kaupasta, lusi pari vuotta. Tapa ihminen, lusi pari vuotta. Kohtuullista?

Vierailija
19/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverini on ollut tutkintavankeudessa talousrikoksesta, ja hän on kehitysvammainen... Toki siis syytteet hylättiin.

Vierailija
20/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse eikä kukaan tuntemani ole koskaan ollut vankilassa. En voisi olla sellaisen ihmisen ystävä, joka hylkää oman ystävänsä vastaavan hädän hetkellä. Halveksunta on piirre, joka ei kuulu ystävilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä