Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ollut lakossa?

Vierailija
14.11.2019 |

Milloin ja kuinka pitkään, mikä ala?

Oletko koskaan ollut lakossa?

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut, mutta se ei vaikuttanut koko Suomen hyvinvointiin. Firma osasi ottaa muut ihmiset huomioon. Toivat työntekijöitä muista kaupungeista siksi aikaa niin koneita ei tarvinnut laittaa tehtaalla pois päältä.

Tämä postin toiminta on hyvän maun ulkopuolella kun ei tule paketit kotiin.

No onpas teillä ollut turha lakko jos piditte huolen siitä ettei se vaikuta mihinkään. Lakko on viimeinen oljenkorsi riistetyille työntekijöille ja sen on _tarkoituskin_ tuntua, eihän sillä muuten olisi mitään vaikutusta.

Vierailija
22/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. En ole kommunisti. Mulla on työmoraalia ja selkäranka. Osaan kyllä pyytää lisää liksaa tarvittaessa, mutta teen sen neuvotellen ja asiaperustein, enkä väkivallalla, vittuilulla ja uhkailulla kiristäen. En myöskään odota automaattisesti lisää liksaa ilman että itse parannan työntekoa, muiden ansioilla ratsastaen tai silkkaa ahneutta. Lisäksi olen aina tehnyt töitä, jotka ovat yksin omalla vastuullani, joten tekemättä jääneet työt lankeavat kuitenkin omalle kontolleni. En voi sälyttää niitä toisille ja odottaa että joku siivoaa ahneuteni jäljet puolestani. Inhoan lakkoilevia veteliä nahjuksia, jotka itsekeskeisellä ahneudellaan tuottavat muille valtavasti vahinkoa. Lakkoilu pitäisi säätää laissa vahingonkorvausvelvoittavaksi haittatoiminnaksi. 

Asenneongelma sulla ainakin on. Tottakai työkavereitten pitää pitää toistensa puolta.

En ole tuon viestin kirjoittaja mutta itse en ainakaan ole töissä kavereita hakemassa vaan rahaa ansaitsemassa ja jos aikuiset ihmiset eivät pysty itse pitämään puoliaan niin se on lähinnä luonnon valintaa.

Lakko on yksi tapa pitää puoliaan.

Mutta ei kovin hyvä sellainen. Hirveä homma ja vahinko kaikille, myös lakkoilijoille itselleen, ja lopputuloksena saa muutaman prosentin palkankorotuksen jos sitäkään.

Sehän riippuu tilanteesta. Esim. Posti on laskemassa joidenkin palkkaa niin paljon, että he eivät eläisi palkalla vaan he joutuisivat palkan lisäksi hakemaan tukia. Ryhtyisivätkö ihmiset lakkoon, jos heitä kuunneltaisiin ilman sitäkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut, mutta se ei vaikuttanut koko Suomen hyvinvointiin. Firma osasi ottaa muut ihmiset huomioon. Toivat työntekijöitä muista kaupungeista siksi aikaa niin koneita ei tarvinnut laittaa tehtaalla pois päältä.

Tämä postin toiminta on hyvän maun ulkopuolella kun ei tule paketit kotiin.

No onpas teillä ollut turha lakko jos piditte huolen siitä ettei se vaikuta mihinkään. Lakko on viimeinen oljenkorsi riistetyille työntekijöille ja sen on _tarkoituskin_ tuntua, eihän sillä muuten olisi mitään vaikutusta.

Ei ollut. Osapuolet pääsi kompromissiin. Tehdas kävi puolella teholla ja kenenkään hyvinvointi ei ollut vaakalaudalla. Tottakai työnantaja teki tappiota. Ihmiset kärsii jos ei tule paketit perille.

Vierailija
24/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle lihavalle voisi tehdä hyvää pitää vähän syömälakkoa.

Muutama pöljä vois pitää av-lakkoa, aluksi vaikka siihen saakka kunnes merkurius uudelleen lipuu auringon ja maan väliin.

Vierailija
25/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En ole kommunisti. Mulla on työmoraalia ja selkäranka. Osaan kyllä pyytää lisää liksaa tarvittaessa, mutta teen sen neuvotellen ja asiaperustein, enkä väkivallalla, vittuilulla ja uhkailulla kiristäen. En myöskään odota automaattisesti lisää liksaa ilman että itse parannan työntekoa, muiden ansioilla ratsastaen tai silkkaa ahneutta. Lisäksi olen aina tehnyt töitä, jotka ovat yksin omalla vastuullani, joten tekemättä jääneet työt lankeavat kuitenkin omalle kontolleni. En voi sälyttää niitä toisille ja odottaa että joku siivoaa ahneuteni jäljet puolestani. Inhoan lakkoilevia veteliä nahjuksia, jotka itsekeskeisellä ahneudellaan tuottavat muille valtavasti vahinkoa. Lakkoilu pitäisi säätää laissa vahingonkorvausvelvoittavaksi haittatoiminnaksi. 

Saatko sairausajan palkkaa tai pyhäkorvausta? Luovu ensin niistä kommareiden sulle neuvottelemista etuuksista ja huutele sen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä