mattalasia alumiinikehikolla, keittiön ja olkkarin väliin...
rakennamme omakotitaloa ja nyt puskee ongelmaa eteen, mietä mieltä olisitte seuraavasta: meillä on olkkari ja keittiö vastakkain ja siinä seinä jok aei mene ihan ylos asti vaan jää n. 50cm korkea ja 2,5m pitkä aukko, tarkoitus oli jättää tuo tila ihan avonaiseksi, mutta nyt on alkanut mietityttää kun olkkarin puolelta piippu jää näkyviin keittiöön ja taas keittiön puolelta jää koteloitu ilmastointiputki näkyviin olkkarin puolelle ja ovat aika lähekkäin mutta eivät kuitenkaan samassa kohdassa eli rumalta näyttää :( mitä jos laittaisikin tuon yläosan mattalasia ja siihen alumiinikehykset? keittiön puolell aon tai siis tulee kaksi kippikaappia mattalasista joissa alumiinikehykset! Sopisiko vai mitä tekisitte?
Kommentit (5)
Tuollaisissa olen nähnyt lasitiiliä. Joten kai se mattalasikin kävisi.
että roikkuisi katosta :) eli siis seinä ei ole ylös asti vaan laittaisimme sen aukon lasista, seinän päältä kattoon.
kaapit keittiön puolella jäävät matalammalle kuin tämä seinä.
Niin, siis seinän yläosa jatkuisi lasina.
Minä luulisin, että vaikka lasi olisikin mattaa, niin se ei välttämättä poistaisi ihan koko ongelmaa. Nimittäin, jos ongelma siis on se, että aukosta näkyy jotain rumaa, niin näkyyhän se myös mattalasin läpi, vaikkei tosin ihan yhtä selvästi kuin ilman lasia tai kirkkaan lasin läpi.
Itse ehdottaisin näin alkuun vaikka jotain irtoverhoa, siis kangasta. Sitten kun olette asuneet talossa ja todenneet itse haittaako se aukko vaiko eikö, niin sitten voi ajan kanssa miettiä mikä ratkaisu on paras.
Vai mitä tarkoitat?
Kuulostaa näin äkkiseltään kummalliselta. Löytyy varmasti esteettisempikin ratkaisu.